Dzisiaj jest 08 gru 2021, 02:29



regeneracja wtryskiwaczy




Odpowiedz
Nazwa użytkownika:
Tytuł:
Treść wiadomości:
Wprowadź tutaj treść wiadomości. Nie może ona mieć więcej niż 73000 znaków. 

Emotikony
:D :) ;) :( :o :shock: :? 8-) :lol: :x :P :oops: :cry: :evil: :twisted: :roll: :!: :?: :idea: :arrow: :| :mrgreen: :geek: :ugeek:
Rozmiar czcionki:
Kolor czcionki
Opcje:
BBCode włączony
[Img] włączony
[Flash] wyłączony
[URL] włączony
Emotikony włączone
Wyłącz BBCode
Wyłącz emotikony
Wyłącz przetwarzanie odnośników
Pytanie
Wpisz w to pole dużymi literami wyraz NARZĘDZIA:
To pytanie jest elementem zabezpieczającym przed automatycznym zamieszczaniem postów.
   

Przegląd tematu - Premium 420 dCi z silnikem Common Rail
Autor Wiadomość
  Tytuł:  Premium 420 dCi z silnikem Common Rail  Odpowiedz z cytatem
Ciągnik Renault z silnikiem common rail
Firma Renault V.I. wprowadziła na rynek nowy ciągnik do transportu dalekobieżnego - Premium 420 dCi. W nowym pojeździe, będącym uzupełnieniem gamy Premium wprowadzono kilka innowacji, z których najważniejszą jest 11-litrowy silnik Renault 420 dCi (direct Common Rail injection), ale także nowa skrzynia biegów ZF ze wspomaganiem, zwalniacz Intarder ze sterowaniem przy kierownicy
Firma Renault V.I. wprowadziła na rynek nowy ciągnik do transportu dalekobieżnego - Premium 420 dCi. W nowym pojeździe, będącym uzupełnieniem gamy Premium wprowadzono kilka innowacji, z których najważniejszą jest 11-litrowy silnik Renault 420 dCi (direct Common Rail injection), ale także nowa skrzynia biegów ZF ze wspomaganiem, zwalniacz Intarder ze sterowaniem przy kierownicy i elektroniczny system kontroli Infomax.
Nowy silnik stanowi istotny etap w technologicznym rozwoju firmy. Dzięki nowemu, elektronicznie sterowanemu systemowi wtrysku common rail silnik ma polepszone parametry i jest mniej szkodliwy dla środowiska, spełniając normy Euro III. Zużywa o 5-7 procent mniej paliwa i mniej hałasuje.
Common rail
Układ wtryskowy Premium 420 dCi wykorzystuje technologię common rail, czyli wspólnej listwy wtrysku, zasilanej przez wysokociśnieniową pompę o zmiennej wydajności. Niektórzy użytkownicy pojazdów ciężarowych jeszcze sceptycznie podchodzą do nowości w zasilaniu, myląc np. system common rail z pompowtryskiwaczami, które w przypadku awarii trudno naprawić. Tymczasem w common rail zastosowano typową pompę wysokociśnieniową i wtryskiwacze.

Dotychczas technologia ta była stosowana w mniejszych jednostkach napędowych, stosowanych w autach osobowych oraz w samochodach dostawczych, gdzie sprawdza się. Teraz przyszedł czas na silnik wielkopojemnościowy. W systemie common rail ciśnienie 1.500 barów zapewnia elastyczność i wysoką jakość spalania. Udoskonalona jednostka napędowa rozwija moc 412 KM (303 kW) przy 1.900 obr./min i maksymalny moment obrotowy 1.870 Nm w zakresie 1.050-1.350 obr./min.
W oparciu o parametry dotyczące obciążenia i pracy silnika elektroniczny moduł jednostki napędowej (ECU), wchodzący w skład całego systemu elektronicznego sterowania V-MAC, dzięki licznym czujnikom ciśnienia, temperatury i prędkości oblicza optymalną dawkę paliwa oraz kąt wyprzedzenia wtrysku, indywidualnie dla każdego cylindra i precyzyjnie steruje zaworami znajdującymi się na wtryskiwaczach. Pozwala on również na kontrolę i regulację obrotów biegu jałowego, steruje hamulcem silnikowym oraz zwalniaczem na wale napędowym, także generuje komunikaty ostrzegawcze.
Elektroniczny mózg III generacji
System V-MAC trzeciej generacji jest podstawą nowej architektury układów elektronicznych obejmujących dwa moduły: moduł silnika (ECU) i moduł pojazdu (VECU). Ten "mózg" elektroniczny steruje i zapewnia stałą kontrolę pracy silnika, steruje funkcjami dotyczącymi prowadzenia pojazdu i komfortem na jego pokładzie oraz administracji i obsługi parku maszynowego.
Dzięki temu systemowi znacznie wzrosła sprawność silnika 11-litrowego Renault, co pozwala Premium na uzyskanie lepszych osiągów. Znacznie obniżony został również hałas silnika, zredukowano dymienie podczas rozruchu, a pojazd łatwiej przystosowuje się do stylu jazdy kierowcy.
Zastosowanie nowej technologii (V-MAC) pozwoliło na wyposażenie Premium 420 (opcja) w oferowany wyłącznie przez Renault system InfoMax - program, który zbiera i analizuje dane dotyczące pracy pojazdu, w celu zapewnienia jego optymalnej eksploatacji. System ten pozwala na bezpośrednie pobranie danych dotyczących pracy i eksploatacji pojazdu z pamięci modułu elektronicznego. Dzięki temu przewoźnik może lepiej planować zarządzanie pojazdem lub całym parkiem pojazdów. Podaje on zużycie paliwa, daje możliwość analizy obciążenia pojazdu, racjonalizacji tras, czy też zaplanowania operacji obsługowych.
Dzięki nowemu elektronicznemu systemowi sterowania pracą pojazdu V-MAC, Premium 420 dCi jest wyposażane w nowy, inteligentny regulator prędkości pojazdu (Cruise Control Integral), sterujący zarazem dawkami paliwa w fazie ciągnięcia i zwalniaczem Intarder w fazie hamowania, w celu utrzymania stałej prędkości pojazdu, niezależnie od ukształtowania drogi. W efekcie zmniejsza się zużycie hamulców - hamulec zasadniczy pozostaje dłużej sprawny i pozwala zachować rezerwy mocy hamowania.
W Premium 420 dCi wprowadzono kilka innowacji, z których najważniejszą jest 11-litrowy silnik Renault 420 dCi (direct Common Rail injection), ale także nowa skrzynia biegów ZF ze wspomaganiem, zwalniacz Intarder ze sterowaniem przy kierownicy i elektroniczny system kontroli Infomax. Nowy silnik stanowi istotny etap w technologicznym rozwoju firmy. Dzięki nowemu, elektronicznie sterowanemu systemowi wtrysku common rail silnik ma polepszone parametry i jest mniej szkodliwy dla środowiska, spełniając normy Euro III. Zużywa o 5-7 procent mniej paliwa i mniej hałasuje.zrodło truck pl
Post Zamieszczono: 05 lut 2012, 01:47


Przejdź do:  

Nowości NowościMapa Strony Mapa StronyIndex Mapy strony Index Mapy stronyRSS RSSLista kanałów Lista kanałównaprawa turbosprezarekregeneracja wtryskiwaczy stat4u


Powered by phpBB © 2007 phpBB3 Group