Dwulitrowe diesle Forda nie są niestety konstrukcjami niezawodnymi, choć zdecydowanie lepiej pod tym względem wypadają późniejsze jednostki, zaprojektowane wspólnie z koncernem PSA. Jeśli jednak odpowiednio zadbamy o silnik 2.0 TDCi COMMON RAIL, możemy uniknąć wielu problemów technicznych. W 2001 roku zaprezentowany - silnik 2.0 TDCi z wtryskiem common rail delphi, którego różne wersje osiągały moc 90, 115 lub 130 KM. Mimo lepszej kultury pracy, diesle Forda nadal pozostawiały sporo do życzenia, często zdarzały się uszkodzenia wtryskiwaczy (delphi ) powodowane przez opiłki z pompy wysokiego ciśnienia. Usterka została poprawiona w późniejszych silnikach, montowanych w Mondeo po 2004 roku. Zdecydowanie lepiej sprawdzają się jednak silniki 2.0 TDCi wyprodukowane we współpracy z koncernem PSA, spotykane od 2004 roku w Mondeo III i Galaxy. Osiągają one moc 133, 136, 140, 143, a nawet 163 KM i mają nowszą generację wtrysku common rail - piezoelektryczne, 8-otworkowe wtryskiwacze umożliwiające wtrysk wielofazowy. Fordowskie diesle TDCi należy traktować z należytą uwagą, by przedłużyć ich bezawaryjną pracę. Przede wszystkim warto zainwestować w paliwo dobrej jakości. Jakość paliwa w Polsce pozostawia wiele do życzenia co przy nowoczesnych silnikach diesla ma spore znaczenie.Najlepiej stosować oryginalne filtry paliwa do tdci lub znanych producentów takich jak bosch man knecht motorcraft itd. W Fordzie mondeo 2.0 TDCi opracowanym samodzielnie przez Forda zawodzi często układ wtryskowy. Problemy z odpaleniem, nierówna praca silnika, wzrost zużycia paliwa - to objawy awarii układu. Przyczyną jest zwykle pompa wysokiego ciśnienia common rail delphi lub wtryskiwacze. Wymiana samych wtryskiwaczy to niezbyt mały koszt, bo w ASO kosztują one około 1500 zł. Możemy też zdecydować się na wersję jeszcze bardziej oszczędną i wybrać ich regenerację - około 400 zł za sztukę.
Dwulitrowe diesle Forda nie są niestety konstrukcjami niezawodnymi, choć zdecydowanie lepiej pod tym względem wypadają późniejsze jednostki, zaprojektowane wspólnie z koncernem PSA. Jeśli jednak odpowiednio zadbamy o silnik 2.0 TDCi COMMON RAIL, możemy uniknąć wielu problemów technicznych. W 2001 roku zaprezentowany - silnik 2.0 TDCi z wtryskiem common rail delphi, którego różne wersje osiągały moc 90, 115 lub 130 KM. Mimo lepszej kultury pracy, diesle Forda nadal pozostawiały sporo do życzenia, często zdarzały się uszkodzenia wtryskiwaczy (delphi ) powodowane przez opiłki z pompy wysokiego ciśnienia. Usterka została poprawiona w późniejszych silnikach, montowanych w Mondeo po 2004 roku. Zdecydowanie lepiej sprawdzają się jednak silniki 2.0 TDCi wyprodukowane we współpracy z koncernem PSA, spotykane od 2004 roku w Mondeo III i Galaxy. Osiągają one moc 133, 136, 140, 143, a nawet 163 KM i mają nowszą generację wtrysku common rail - piezoelektryczne, 8-otworkowe wtryskiwacze umożliwiające wtrysk wielofazowy. Fordowskie diesle TDCi należy traktować z należytą uwagą, by przedłużyć ich bezawaryjną pracę. Przede wszystkim warto zainwestować w paliwo dobrej jakości. Jakość paliwa w Polsce pozostawia wiele do życzenia co przy nowoczesnych silnikach diesla ma spore znaczenie.Najlepiej stosować oryginalne filtry paliwa do tdci lub znanych producentów takich jak bosch man knecht motorcraft itd. W Fordzie mondeo 2.0 TDCi opracowanym samodzielnie przez Forda zawodzi często układ wtryskowy. Problemy z odpaleniem, nierówna praca silnika, wzrost zużycia paliwa - to objawy awarii układu. Przyczyną jest zwykle pompa wysokiego ciśnienia common rail delphi lub wtryskiwacze. Wymiana samych wtryskiwaczy to niezbyt mały koszt, bo w ASO kosztują one około 1500 zł. Możemy też zdecydować się na wersję jeszcze bardziej oszczędną i wybrać ich regenerację - około 400 zł za sztukę.
|