Dzisiaj jest 18 maja 2022, 20:20



regeneracja wtryskiwaczy


Strefa czasowa UTC+2godz. [letni]





Nowy temat Odpowiedz w temacie  [ Posty: 18 ]  Przejdź na stronę 1, 2  Następna
Autor Wiadomość
PostZamieszczono: 04 lip 2012, 21:34 
Offline
Awatar użytkownika

Rejestracja: 02 lip 2012, 23:01
Posty: 85
Witam
Może ktoś miał styczność z silnikiem 3.0 w Renault Mascot 3.0 Dxi 150KM.
Problem polega na tym iż auto kręci i a nie nabija ciśnienia na szyne reil .
mechanicy twierdzą że skończyła sie pompa wysokiego ciśnienia .
Auto ostygnie i pali na dotyk . Ciśnienie daje na szyne reil .
Moc ma , nie gaśnie , wszystko gra , ale gdy sie mocno rozgrzeje to można je kręcic i za każdym razem zapalać będzie słabiej aż wcale nie zapali .
Sprawdzone zostały :
wtryski , pompa wysokiego wysokiego ciśnienia ( po namowie mechaników ), filtry , regulator ciśnienia w pompie , pompka paliwowa wstępna elektryczna niskiego ciśnienia .
Brak już pomysłów , a jeszcze jedno jak nie chce zapalić to wystarczy lekko prysnąć plakiem i pali od razu .

Może ma ktoś jeszcze jakiś pomysł .
Wszelkie pomysły mile widziane .

Pozdrawiam


Zgłoś ten post
Na górę
 Wyświetl profil   
Odpowiedz z cytatem  
 
PostZamieszczono: 05 lip 2012, 20:58 
Może dzieje się coś z zaworem bezpieczeństawa na listwie skoro wszystko sprawdzone a dalej jest źle. Prawda jest jeszcze taka ,ze skoro wszystko zostało sprawdzone i nadal jest problem to zwykle coś jednak nie do końca prawidłowo zostało sprawdzone. Objawy faktycznie wybitnie pasują na pompę lub wtryskiwacze ropa zadka i tak się może dziać. Sprawdź jeszcze dokładnie cisnienie na szynie common rail w momencie kiedy nie chce zapalać bo coś mi sie wydaje ,ze wtedy może byc za niskie i sterownik silnika nie zezwoli na uruchomienie silnika. Napisz jak sprawa sie rozwinęła. Poz,


Zgłoś ten post
Na górę
   
Odpowiedz z cytatem  
 
PostZamieszczono: 05 lip 2012, 22:39 
Witam

Sprawa rozwiązana .
Okazało się właśnie że zawór bezpieczeństwa nie trzyma , ale wszyscy byli silnie zaskoczeni bo zawór wysokie ciśnienie trzyma powyżej 450 bar( tak twierdziło ASO Renault ) zawór kropli nie puścił , a na niskim upuszczał fest od 180 - 300 bar wtedy właśnie powstawał ten moment rozruchu przy tych ciśnieniach i była lipa z odpaleniem .
Po wymianie zaworka autko pali ma dotyk , w serwisie rozkładali ręce , pojechałem do gości na mazurach do których jeżdziłem z fordami (tddi,tdci) . Panowie początkowo stawiali na pompę wysokiego ciśnienia , ale po godzinie przemyśleń zapieli szynę do stołu i wyszło szydło z worka .
Serwis ASO Renault ( nie będę pisał jaki ) męczył się z tym Mascotem 2 tygodnie i nic . Goście z Mazur już niepierwszy raz pokazali klasę , ja mam do nich troszkę daleko ale polecam jesli ktoś ma problem z COMMON RAIL .
Na życzenie podam namiary do Panów na Mazurach .

Dzięki za pomoc !!!!!!!!!!!!!!

Pozdrawiam !!!!!!!!!!


Zgłoś ten post
Na górę
   
Odpowiedz z cytatem  
 
PostZamieszczono: 07 lip 2012, 22:54 
INOX kolega z nikiem Jeki trafił w dziesiątkę z tym zaworem bezpieczeństwa nie widząc nawet auta wystarczyło mu twoje krótkie streszczenie problemu. Przeglądam to forum od czasu do czasu i widzę ,że wypowiadają się goście co naprawdę coś wiedzą o układach common rail nie raz już tu nie jednemu pomogli.I tak trzymać !!. Super ,że problem tak w sumie prosto się rozwiązał było by pewnie szybciej gdybyś na to forum trafił na drugi dzień kiedy pojawił się problem z zapalaniem.Poz. Romek 77


Zgłoś ten post
Na górę
   
Odpowiedz z cytatem  
 
PostZamieszczono: 10 lip 2012, 23:31 
Offline
Awatar użytkownika

Rejestracja: 02 lip 2012, 23:01
Posty: 85
Witam !!!!!

Ja w sumie jestem nowy na tym forum , ale miałem styczność z common reilem , praktycznie i teoretycznie , ponieważ pracuje w firmie transportowej ,w której są nie tylko busy ,ciężarówki , ale także sporo aut osobowych różnych , lepszych gorszych . I co za tym idzie problemy też są różne , wiadomo ciężarówki górują tu pompowtryski , oprócz Mana oraz nowszych Scania HPI czy nowy Actros . Nowsze Busy to wiadomo Common Rail , a osobówki to pompowtryski , pompy VP ,VE , i oczywiście common rail .
Z każdej z dziedzin troszkę można powiedzieć liznąłem .Praktyka no ... warsztat i po łokcie w smarach szczególnie przy ciężarówkach .

Także ze swojej strony jeśli będę też komuś mógł w jakimś temacie coś pomóc to oczywiście też pomogę , bo " co dwie głowy to nie jedna " .

Jeszcze raz dziękuje z podpowiedz w sprawie MASCOTA .

Pozdrawiam !!!!!!!!!


Zgłoś ten post
Na górę
 Wyświetl profil   
Odpowiedz z cytatem  
 
PostZamieszczono: 11 lip 2012, 21:20 
Offline
Administrator
Awatar użytkownika

Rejestracja: 09 wrz 2011, 09:14
Posty: 70
Obrazki: 0
INOX takich właśnie kolegów potrzeba na tym forum , którzy mają wiedzę i praktykę z układami common rail. Dzięki za dołączenie do grona użytkowników, myślę ciekawego nowego forum Common Rail . Administracja.


Zgłoś ten post
Na górę
 Wyświetl profil   
Odpowiedz z cytatem  
 
PostZamieszczono: 17 lip 2012, 07:55 
Witam,
Mascott 3.0 120 nie chce zapalić.
Immo go trzyma.
Brak cisnienia na listwie podczas rozruchu.
Proszeo jakieś sugestie:)


Zgłoś ten post
Na górę
   
Odpowiedz z cytatem  
 
PostZamieszczono: 20 lip 2012, 21:41 
Offline
Awatar użytkownika

Rejestracja: 02 lip 2012, 23:01
Posty: 85
Czy na pewno immo ? Tester diagnostyczny podpinany był ? Brak ciśnienia na szynie reil - powodów może być sto . Jeśli immo blokuje odpalenie auta to przeważnie jest błąd w sterowniku silnika , choc spotkałem się z przypadkami że sterownik nie meldował , bo ktoś wcześniej wywalił immo z marnym powodzeniem . Moim zdaniem ciśnienie na szynie reil powinno być ,przeważnie immo blokuje prąd na wtryskach , a nie ciśnienie na szynie . Po prostu nie otwierają się wtryski , ale ciśnienie paliwa jest . Ja bym sprawdził :
- regulator ciśnienia w pompie wysokiego ciśnienia ( wypełnienie)
- odkręcił bym pompkę zębatą z pompy wysokiego ciśnienia i zobaczył czy płetwa napędzająca jest cała - często zdarza się że płetwa pęka i nie podaje paliwa
- filtr paliwa
- pompkę elektryczną jeżeli ma - jakie ciśnienie ładuje
- czy liczy obroty podczas rozruchu
Mogę jeszcze podpowiedzieć że
Imobilajzer jeśli trzyma to auto zapala na 2 - 3 sekundy i od razu gaśnie .

pozdrawiam !!!!!!!!


Zgłoś ten post
Na górę
 Wyświetl profil   
Odpowiedz z cytatem  
 
PostZamieszczono: 21 lip 2012, 09:58 
Tester diagnostyczny był z renault i nie wykrył rzadnych poważnych błędów.
Kod kluczyka czyta, akcentuje ale immo nie odblokowuje zapłonu.
Wszystcy mowia ze uszkodzona jest wiazka kabli, ale wszystkie posprawdzalismy i nic.
Inny zestaw komputer+immo+kluczyk wsadzilismy i te same objawy, czyli:
1. Kontrolka od "świec i sterowanie silnika" nie zapala sie,
2. IMMO świeci ciągle, czyli go trzyma.

Podczas rozruchu w tej chwili jest cisnienie ok 4 a powinno byc ok 500 wg programu diagnostycznego. Czyli IMMO je całkiem wyłączyło???

Goscie z serwisu i inni itp. stwierdzili, że to wina kabli (bledów na silniku nie bylo) ale nic nie znaleziono...


Zgłoś ten post
Na górę
   
Odpowiedz z cytatem  
 
PostZamieszczono: 21 lip 2012, 23:09 
Offline
Awatar użytkownika

Rejestracja: 02 lip 2012, 23:01
Posty: 85
Faktycznie miałem przypadek w Mascocie , że były kable poprzecierane .
Wiazka kabli idzie z przodu silnika dołem od strony rozrządu , przypominam sobie że chyba tez mi ciśnienia nie ładował , ale kontrolka immo gasła .
Ja wysterowałem regulator pompy wysokiego ciśnienia z osobnego urządzenia i auto zapaliło ciśnienie się pojawiło .
Te 500 bar to troszkę przesada , jak bedzie ładował ok 250 - 300 bar to już powinien zapalić .
Mam znajomka w serwisie Renault , podobno często wiązka z przodu silnika w mascotach się przeciera .
Choć nie miałem przypadku aby , immo przez tą wiązkę trzymało , raczej nie sterował regulatora na pompie lub były błędy o czujników wału lub wałka rozrządu .

Dobrze sprawdź wiązkę kabli z przodu silnika , na przejście , posprawdzaj wszystkie masy silnika , klemy akumulatora wyczyść ostatnio miałem przypadek w Traficu CDTI , autko słabo paliło , mocy brakowało , okazało się że klemy się prawie po upalały od słabego styku .
Jeśli masz dwa kluczyki , spróbuj też drugim kluczykiem odpalić .


Zgłoś ten post
Na górę
 Wyświetl profil   
Odpowiedz z cytatem  
 
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Nowy temat Odpowiedz w temacie  [ Posty: 18 ]  Przejdź na stronę 1, 2  Następna

Szybka odpowiedź
Nazwa użytkownika:
Tytuł:
Wiadomość:

Emotikony
:D :) ;) :( :o :shock: :? 8-) :lol: :x :P :oops: :cry: :evil: :twisted: :roll: :!: :?: :idea: :arrow: :| :mrgreen: :geek: :ugeek:
Rozmiar czcionki:
Kolor czcionki
Pytanie
Wpisz w to pole dużymi literami wyraz NARZĘDZIA:
To pytanie jest elementem zabezpieczającym przed automatycznym zamieszczaniem postów.
   


Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 0 gości


Możesz tworzyć nowe tematy
Możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

 Podobne tematy
 Tytuł tematu   Forum   Autor   Odpowiedzi 
 Problemy z zatokami po jeździe samochodem  RÓŻNE TEMATY POWIĄZANE Z COMMON RAIL  ugibugi  0
 Wtrysk Renault Scenic II 1.9DCI  GIEŁDA CZĘŚCI Common Rail KUPIĘ / SPRZEDAM  Netsky  0
 Mascott 3,0 dXi - problem z odpalaniem  RENAULT common rail bosch - Regeneracja wtryskiwaczy | Naprawa wtrysków  Matisr50  3
 1.9 dCi renault Kangoo  WTRYSKIWACZE COMMON RAIL BOSCH INFORMACJE OGÓLNE  Anonymous  1
 Problemy z 1.7 CRDi jakby stukowe spalanie i40  HYUNDAI common rail - Regeneracja wtryskiwaczy | Naprawa wtrysków  Anonymous  0
Szukaj:
Przejdź do:  

Nowości NowościMapa Strony Mapa StronyIndex Mapy strony Index Mapy stronyRSS RSSLista kanałów Lista kanałównaprawa turbosprezarekregeneracja wtryskiwaczy stat4u


Powered by phpBB © 2007 phpBB3 Group