Dzisiaj jest 25 sie 2019, 19:33



regeneracja wtryskiwaczy


Strefa czasowa UTC+2godz. [letni]





Nowy temat Odpowiedz w temacie  [ Posty: 15 ]  Przejdź na stronę 1, 2  Następna
Autor Wiadomość
PostZamieszczono: 04 lip 2012, 21:34 
Offline
Awatar użytkownika

Rejestracja: 02 lip 2012, 23:01
Posty: 85
Witam
Może ktoś miał styczność z silnikiem 3.0 w Renault Mascot 3.0 Dxi 150KM.
Problem polega na tym iż auto kręci i a nie nabija ciśnienia na szyne reil .
mechanicy twierdzą że skończyła sie pompa wysokiego ciśnienia .
Auto ostygnie i pali na dotyk . Ciśnienie daje na szyne reil .
Moc ma , nie gaśnie , wszystko gra , ale gdy sie mocno rozgrzeje to można je kręcic i za każdym razem zapalać będzie słabiej aż wcale nie zapali .
Sprawdzone zostały :
wtryski , pompa wysokiego wysokiego ciśnienia ( po namowie mechaników ), filtry , regulator ciśnienia w pompie , pompka paliwowa wstępna elektryczna niskiego ciśnienia .
Brak już pomysłów , a jeszcze jedno jak nie chce zapalić to wystarczy lekko prysnąć plakiem i pali od razu .

Może ma ktoś jeszcze jakiś pomysł .
Wszelkie pomysły mile widziane .

Pozdrawiam


Zgłoś ten post
Na górę
 Wyświetl profil   
Odpowiedz z cytatem  
 
PostZamieszczono: 05 lip 2012, 20:58 
Może dzieje się coś z zaworem bezpieczeństawa na listwie skoro wszystko sprawdzone a dalej jest źle. Prawda jest jeszcze taka ,ze skoro wszystko zostało sprawdzone i nadal jest problem to zwykle coś jednak nie do końca prawidłowo zostało sprawdzone. Objawy faktycznie wybitnie pasują na pompę lub wtryskiwacze ropa zadka i tak się może dziać. Sprawdź jeszcze dokładnie cisnienie na szynie common rail w momencie kiedy nie chce zapalać bo coś mi sie wydaje ,ze wtedy może byc za niskie i sterownik silnika nie zezwoli na uruchomienie silnika. Napisz jak sprawa sie rozwinęła. Poz,


Zgłoś ten post
Na górę
   
Odpowiedz z cytatem  
 
PostZamieszczono: 05 lip 2012, 22:39 
Witam

Sprawa rozwiązana .
Okazało się właśnie że zawór bezpieczeństwa nie trzyma , ale wszyscy byli silnie zaskoczeni bo zawór wysokie ciśnienie trzyma powyżej 450 bar( tak twierdziło ASO Renault ) zawór kropli nie puścił , a na niskim upuszczał fest od 180 - 300 bar wtedy właśnie powstawał ten moment rozruchu przy tych ciśnieniach i była lipa z odpaleniem .
Po wymianie zaworka autko pali ma dotyk , w serwisie rozkładali ręce , pojechałem do gości na mazurach do których jeżdziłem z fordami (tddi,tdci) . Panowie początkowo stawiali na pompę wysokiego ciśnienia , ale po godzinie przemyśleń zapieli szynę do stołu i wyszło szydło z worka .
Serwis ASO Renault ( nie będę pisał jaki ) męczył się z tym Mascotem 2 tygodnie i nic . Goście z Mazur już niepierwszy raz pokazali klasę , ja mam do nich troszkę daleko ale polecam jesli ktoś ma problem z COMMON RAIL .
Na życzenie podam namiary do Panów na Mazurach .

Dzięki za pomoc !!!!!!!!!!!!!!

Pozdrawiam !!!!!!!!!!


Zgłoś ten post
Na górę
   
Odpowiedz z cytatem  
 
PostZamieszczono: 07 lip 2012, 22:54 
INOX kolega z nikiem Jeki trafił w dziesiątkę z tym zaworem bezpieczeństwa nie widząc nawet auta wystarczyło mu twoje krótkie streszczenie problemu. Przeglądam to forum od czasu do czasu i widzę ,że wypowiadają się goście co naprawdę coś wiedzą o układach common rail nie raz już tu nie jednemu pomogli.I tak trzymać !!. Super ,że problem tak w sumie prosto się rozwiązał było by pewnie szybciej gdybyś na to forum trafił na drugi dzień kiedy pojawił się problem z zapalaniem.Poz. Romek 77


Zgłoś ten post
Na górę
   
Odpowiedz z cytatem  
 
PostZamieszczono: 10 lip 2012, 23:31 
Offline
Awatar użytkownika

Rejestracja: 02 lip 2012, 23:01
Posty: 85
Witam !!!!!

Ja w sumie jestem nowy na tym forum , ale miałem styczność z common reilem , praktycznie i teoretycznie , ponieważ pracuje w firmie transportowej ,w której są nie tylko busy ,ciężarówki , ale także sporo aut osobowych różnych , lepszych gorszych . I co za tym idzie problemy też są różne , wiadomo ciężarówki górują tu pompowtryski , oprócz Mana oraz nowszych Scania HPI czy nowy Actros . Nowsze Busy to wiadomo Common Rail , a osobówki to pompowtryski , pompy VP ,VE , i oczywiście common rail .
Z każdej z dziedzin troszkę można powiedzieć liznąłem .Praktyka no ... warsztat i po łokcie w smarach szczególnie przy ciężarówkach .

Także ze swojej strony jeśli będę też komuś mógł w jakimś temacie coś pomóc to oczywiście też pomogę , bo " co dwie głowy to nie jedna " .

Jeszcze raz dziękuje z podpowiedz w sprawie MASCOTA .

Pozdrawiam !!!!!!!!!


Zgłoś ten post
Na górę
 Wyświetl profil   
Odpowiedz z cytatem  
 
PostZamieszczono: 11 lip 2012, 21:20 
Offline
Administrator
Awatar użytkownika

Rejestracja: 09 wrz 2011, 09:14
Posty: 70
Obrazki: 0
INOX takich właśnie kolegów potrzeba na tym forum , którzy mają wiedzę i praktykę z układami common rail. Dzięki za dołączenie do grona użytkowników, myślę ciekawego nowego forum Common Rail . Administracja.


Zgłoś ten post
Na górę
 Wyświetl profil   
Odpowiedz z cytatem  
 
PostZamieszczono: 17 lip 2012, 07:55 
Witam,
Mascott 3.0 120 nie chce zapalić.
Immo go trzyma.
Brak cisnienia na listwie podczas rozruchu.
Proszeo jakieś sugestie:)


Zgłoś ten post
Na górę
   
Odpowiedz z cytatem  
 
PostZamieszczono: 20 lip 2012, 21:41 
Offline
Awatar użytkownika

Rejestracja: 02 lip 2012, 23:01
Posty: 85
Czy na pewno immo ? Tester diagnostyczny podpinany był ? Brak ciśnienia na szynie reil - powodów może być sto . Jeśli immo blokuje odpalenie auta to przeważnie jest błąd w sterowniku silnika , choc spotkałem się z przypadkami że sterownik nie meldował , bo ktoś wcześniej wywalił immo z marnym powodzeniem . Moim zdaniem ciśnienie na szynie reil powinno być ,przeważnie immo blokuje prąd na wtryskach , a nie ciśnienie na szynie . Po prostu nie otwierają się wtryski , ale ciśnienie paliwa jest . Ja bym sprawdził :
- regulator ciśnienia w pompie wysokiego ciśnienia ( wypełnienie)
- odkręcił bym pompkę zębatą z pompy wysokiego ciśnienia i zobaczył czy płetwa napędzająca jest cała - często zdarza się że płetwa pęka i nie podaje paliwa
- filtr paliwa
- pompkę elektryczną jeżeli ma - jakie ciśnienie ładuje
- czy liczy obroty podczas rozruchu
Mogę jeszcze podpowiedzieć że
Imobilajzer jeśli trzyma to auto zapala na 2 - 3 sekundy i od razu gaśnie .

pozdrawiam !!!!!!!!


Zgłoś ten post
Na górę
 Wyświetl profil   
Odpowiedz z cytatem  
 
PostZamieszczono: 21 lip 2012, 09:58 
Tester diagnostyczny był z renault i nie wykrył rzadnych poważnych błędów.
Kod kluczyka czyta, akcentuje ale immo nie odblokowuje zapłonu.
Wszystcy mowia ze uszkodzona jest wiazka kabli, ale wszystkie posprawdzalismy i nic.
Inny zestaw komputer+immo+kluczyk wsadzilismy i te same objawy, czyli:
1. Kontrolka od "świec i sterowanie silnika" nie zapala sie,
2. IMMO świeci ciągle, czyli go trzyma.

Podczas rozruchu w tej chwili jest cisnienie ok 4 a powinno byc ok 500 wg programu diagnostycznego. Czyli IMMO je całkiem wyłączyło???

Goscie z serwisu i inni itp. stwierdzili, że to wina kabli (bledów na silniku nie bylo) ale nic nie znaleziono...


Zgłoś ten post
Na górę
   
Odpowiedz z cytatem  
 
PostZamieszczono: 21 lip 2012, 23:09 
Offline
Awatar użytkownika

Rejestracja: 02 lip 2012, 23:01
Posty: 85
Faktycznie miałem przypadek w Mascocie , że były kable poprzecierane .
Wiazka kabli idzie z przodu silnika dołem od strony rozrządu , przypominam sobie że chyba tez mi ciśnienia nie ładował , ale kontrolka immo gasła .
Ja wysterowałem regulator pompy wysokiego ciśnienia z osobnego urządzenia i auto zapaliło ciśnienie się pojawiło .
Te 500 bar to troszkę przesada , jak bedzie ładował ok 250 - 300 bar to już powinien zapalić .
Mam znajomka w serwisie Renault , podobno często wiązka z przodu silnika w mascotach się przeciera .
Choć nie miałem przypadku aby , immo przez tą wiązkę trzymało , raczej nie sterował regulatora na pompie lub były błędy o czujników wału lub wałka rozrządu .

Dobrze sprawdź wiązkę kabli z przodu silnika , na przejście , posprawdzaj wszystkie masy silnika , klemy akumulatora wyczyść ostatnio miałem przypadek w Traficu CDTI , autko słabo paliło , mocy brakowało , okazało się że klemy się prawie po upalały od słabego styku .
Jeśli masz dwa kluczyki , spróbuj też drugim kluczykiem odpalić .


Zgłoś ten post
Na górę
 Wyświetl profil   
Odpowiedz z cytatem  
 
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Nowy temat Odpowiedz w temacie  [ Posty: 15 ]  Przejdź na stronę 1, 2  Następna

Szybka odpowiedź
Nazwa użytkownika:
Tytuł:
Wiadomość:

Emotikony
:D :) ;) :( :o :shock: :? 8-) :lol: :x :P :oops: :cry: :evil: :twisted: :roll: :!: :?: :idea: :arrow: :| :mrgreen: :geek: :ugeek:
Rozmiar czcionki:
Kolor czcionki
Pytanie
Wpisz w to pole dużymi literami wyraz NARZĘDZIA:
To pytanie jest elementem zabezpieczającym przed automatycznym zamieszczaniem postów.
   


Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 0 gości


Możesz tworzyć nowe tematy
Możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

 Podobne tematy
 Tytuł tematu   Forum   Autor   Odpowiedzi 
 1.9 dCi renault Kangoo  WTRYSKIWACZE COMMON RAIL BOSCH INFORMACJE OGÓLNE  Anonymous  1
 Mascott 3,0 dxi nie odpala.  RENAULT common rail bosch - Regeneracja wtryskiwaczy | Naprawa wtrysków  Dawid835  0
 Problemy z 1.7 CRDi jakby stukowe spalanie i40  HYUNDAI common rail - Regeneracja wtryskiwaczy | Naprawa wtrysków  Anonymous  0
 Renault Master 2,5 dci 120 pompa CR nie daje cisnienia  RENAULT common rail bosch - Regeneracja wtryskiwaczy | Naprawa wtrysków  Anonymous  1
 MASCOTT 30 DXI 130 KM MAŁO PALIWA W FILTRZE  RENAULT common rail bosch - Regeneracja wtryskiwaczy | Naprawa wtrysków  trans-robson  0
Szukaj:
Przejdź do:  

Nowości NowościMapa Strony Mapa StronyIndex Mapy strony Index Mapy stronyRSS RSSLista kanałów Lista kanałównaprawa turbosprezarekregeneracja wtryskiwaczy stat4u


Powered by phpBB © 2007 phpBB3 Group