Dzisiaj jest 29 mar 2024, 10:33



regeneracja wtryskiwaczy


Strefa czasowa UTC+2godz. [letni]





Nowy temat Odpowiedz w temacie  [ Posty: 1 ] 
Autor Wiadomość
PostZamieszczono: 09 lut 2012, 01:41 
Gama silników dostępnych w modelu SEAT Ibiza FR została rozszerzona o jednostkę 2.0 TDI CR o mocy 143 KM (105 kW), wyposażoną w najnowocześniejszy układ common rail i filtr cząstek stałych DPF. Dzięki temu Ibiza może być prawdziwym wzorem, jeżeli chodzi o osiągi (jest najmocniejszym samochodem z silnikiem wysokoprężnym w swoim segmencie) i poziom emisji CO2 (bezkonkurencyjne 119 g/km).

Z takimi parametrami nowa Ibiza FR 2.0 TDI CR to prawdziwy hot hatch, a przy tym samochód przyjazny dla środowiska. Emisja CO2 na poziomie zaledwie 119 g/km to unikatowy wynik w takim samochodzie i istotna poprawa w porównaniu z poprzednią FR TDI wyposażoną w 130-konny silnik 1.9 TDI. Warto podkreślić, że w Hiszpanii klienci kupujący to auto są zwolnieni z podatku rejestracyjnego.
SILNIK – Najmocniejszy diesel w segmencie

* 2.0 TDI 143 KM z common rail
* Sześciobiegowa przekładnia manualna – po raz pierwszy w nowej Ibizie
* Imponująca elastyczność w pełnym zakresie obrotów

Nowy SEAT Ibiza FR może pochwalić się najmocniejszym silnikiem Diesla wśród oferowanych obecnie pojazdów w tym segmencie. Dwulitrowa jednostka TDI CR o mocy 143 KM współpracuje z sześciobiegową przekładnią manualną. Nowy silnik 2.0 TDI CR pojawia się po raz pierwszy w Grupie Volkswagena właśnie na tej platformie, co podkreśla wysoką pozycję SEAT-a w Grupie.

Silnik zasługuje na uznanie nie tylko ze względu na osiągi, ale także na niskie zużycie paliwa i parametry ekologiczne, jakimi mogą poszczycić się tylko nieliczne modele o tak sportowej charakterystyce. Przy średnim zużyciu oleju napędowego na poziomie 4,6 l/100 km samochód emituje tylko 119 g CO2 na kilometr. Silnik wyposażony jest też w filtr cząstek stałych DPF i spełnia wymagania normy EU-5 w zakresie emisji spalin.

Silnik 2.0 TDI CR 143 KM – mocny i wydajny

Technologia common rail jest konsekwentnie wprowadzana we wszystkich silnikach wysokoprężnych montowanych w różnych wersjach Ibizy. Silnik 2.0 TDI CR 143 KM dołącza zatem do jednostek 1.6 TDI CR o mocy 90 i 105 KM wprowadzonych w 2009 roku. Atuty nowego silnika to między innymi wysoki moment obrotowy, bardzo dobra elastyczność i zaskakująco niskie zużycie paliwa. System zasilania common rail poprawia elastyczności silnika TDI, ponieważ umożliwia on dostosowanie ciśnienia wtrysku i ilości podawanego paliwa do rożnych warunków pracy silnika, co przekłada się na obniżenie zużycia paliwa i emisji spalin. Poprawiają się osiągi silnika i jego kultura pracy w całym zakresie obrotów.

Wszystkie te cechy decydują o imponujących osiągach nowej Ibizy FR TDI. Maksymalny moment obrotowy sinika wynosi 320 Nm w zakresie od 1750 do 2500 obr./min. Samochód rozwija maksymalną prędkość 210 km/h i przyspiesza od 0 do 100 km/h w 8,2 sekundy. Pokonanie pierwszego kilometra ze startu zatrzymanego zajmuje 29,4 sekundy, a elastyczność w zakresie od 80 do 120 km/h na V biegu to zaledwie 9 sekund. W stosunku do poprzednika (1.9 TDI FR 130 KM) uzyskano poprawę osiągów odpowiednio o 1,1, 1,1 i 1,3 sekund. Zużycie paliwa spadło przy tym o 0,6 l/100 km, a emisja CO2 aż o 20 g/km dzięki połączeniu technologii common rail w silniku 2.0 TDI z odpowiednią skrzynią biegów.

W poniższej tabeli przedstawiono porównanie parametrów nowej wersji 2.0 TDI CR 143 KM z poprzednikiem (1.9 TDI 130 KM) pod względem osiągów, zużycia paliwa i emisji spalin.
SEAT IBIZA FR
2.0 TDI CR 143 KM 1.9 TDI 130 KM
OSIĄGI
Prędkość maksymalna (km/h) 210 208
Przyspieszenie 0-100 km/h (s) 8,2 9,3
Elastyczność 80-120 km/h (s) na V b. (s) 8,2 9,3
Przyspieszenie 1000 m (s) 29,4 30,5
ZUŻYCIE PALIWA
Cykl miejski (l/100 km) 5,9 6,8
Cykl pozamiejski (l/100 km) 3,9 4,3
Cykl mieszany (l/100 km) 4,6 5,2
Emisja CO2 w cyklu mieszanym (g/km) 119 139

Wysoka sprawność silnika

Silnik 2.0 TDI z common rail jest pierwszym z silników Diesla nowej generacji charakteryzujących się niską emisją i niewielkim zużyciem paliwa, lepszymi parametrami akustycznymi, obniżoną masą, lepszą kulturą pracy oraz elastycznością już przy niskich obrotach. Podstawą systemu common rail w silnikach Diesla jest wspólna wysokociśnieniowa magistrala dostarczająca paliwo do wszystkich wtryskiwaczy ustawionych rzędowo cylindrów.

W systemie rozdzielono funkcje wytwarzania ciśnienia i wtryskiwania paliwa. Osobna wysokociśnieniowa pompa generuje ciśnienie potrzebne do wtrysku, gromadzi paliwo we wspólnej magistrali i przekazuje je do wtryskiwaczy przez krótkie przewody wtryskowe. System wtrysku paliwa common rail w Ibizie pracuje pod kontrolą modułu sterowania silnikiem firmy Bosch z praktycznie nieskończoną liczbą możliwości zaprogramowania ciśnienia wtrysku i adaptacji do wszelkich warunków pracy silnika. Taki system sterowania pozwala uzyskać ciśnienie wtrysku do 1800 barów, co ułatwia otrzymanie odpowiedniej mieszanki, a także zaprogramowanie kilku przed- i powtrysków.

W nowej głowicy cylindrów znajdują się po dwa zawory dolotowe i wydechowe na każdy cylinder. Owalny kształt zaworów wydechowych, a także spiralny kształt kanałów dolotowych istotnie poprawia mieszanie się paliwa i powietrza w cylindrze. Z silnikiem TDI CR współpracuje turbina o zmiennej geometrii łopatek, która zapewnia optymalne ciśnienie turbodoładowania. Przy maksymalnej prędkości obrotowej silnika turbina obraca się z prędkością powyżej 200 000 obr./min. i wytwarza ciśnienie do 2,5 bara. Ciśnienie z turbiny przechodzi przez intercooler w celu uzyskania optymalnej temperatury zasysanego powietrza i poprawy osiągów silnika. Przerwy między przeglądami paska zębatego wydłużono dwukrotnie w porównaniu z silnikiem z pompowtryskiwaczami stosowanym w poprzedniej Ibizie FR.

Po wprowadzeniu systemu common rail poprawił się także komfort w kabinie nowej Ibizy FR z uwagi na cichszą pracę silnika. Pomiary w decybelach wykazały, że hałas zmniejszył się o 5 do 8 procent w średnim zakresie obrotów i o 8 do 10 procent w wysokim zakresie obrotów silnika. Dzięki common rail jazda Ibizą FR TDI CR stała się cichsza i bardziej komfortowa.

Silnik 2.0 TDI CR wyposażony jest także w bardziej wydajną pompę oleju, co przyczynia się do obniżenia zużycia paliwa i poprawy akustyki. Dwucentryczna pompa ma wewnętrzną fazę odcięcia kontrolującą ciśnienie w kanale olejowym, aktywowaną przez wałek napędzany bezobsługowym paskiem.

Podobnie jak w innych modelach SEAT-a także w Ibizie 2.0 TDI CR 143 KM zastosowano wskaźnik rekomendowanego przełożenia w postaci wyświetlacza na panelu instrumentów. Wskaźnik informuje kierowcę, które z przełożeń jest optymalne pod względem zużycia paliwa przy danym stylu jazdy.

Wydajny intercooler montowany z przodu

Na potrzeby nowej Ibizy FR zarówno z silnikiem benzynowym, jak i wysokoprężnym opracowano nowy system intercoolera montowanego z przodu, co ma szereg zalet w porównaniu z bocznym umieszczeniem tego podzespołu w poprzedniej generacji Ibizy FR. Intercooler znajduje się teraz w strefie zasysania wentylatora, co maksymalizuje jego efektywność w porównaniu z rozwiązaniem stosowanym w poprzedniej Ibizie, gdzie przepływ powietrza nie był wymuszany. Dodatkową zaletą takiego rozwiązania jest fakt, że powietrze o podwyższonym ciśnieniu jest też przez cały czas kierowane na chłodnicę.

O parametrach intercoolera decyduje przede wszystkim powietrze, które się do niego dostaje, dlatego element ten został umieszczony centralnie w dolnej części z przodu auta. Taka lokalizacja stanowi dodatkową zaletę przy jeździe z niską prędkością lub dużym obciążeniem. Masę elementu zmniejszono z 1,6 kg do 1 kg, a objętość chłodzonego powietrza wzrosła z 2,9 dm3 do 4,8 dm3. Oprócz poprawy efektywności wynikającej ze zwiększonej objętości powietrza, wzrosły także osiągi dzięki umieszczeniu intercoolera z przodu pojazdu (tam gdzie panuje najwyższe ciśnienie) i zastosowaniu wymuszonego przepływu powietrza za pomocą elektrycznych wentylatorów. Po tych zabiegach temperatura zassanego powietrza zostaje obniżona o około 7oC.

Z uwagi na fakt, że silnik 2.0 TDI wypełnia praktycznie całą komorę silnika, akumulator został przeniesiony do bagażnika, co jednak nie wpłynęło znacząco na zmniejszenie pojemności bagażnika.zrodlo vwgolf pl


Zgłoś ten post
Na górę
   
Odpowiedz z cytatem  
 
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Nowy temat Odpowiedz w temacie  [ Posty: 1 ] 

Szybka odpowiedź
Nazwa użytkownika:
Tytuł:
Wiadomość:

Emotikony
:D :) ;) :( :o :shock: :? 8-) :lol: :x :P :oops: :cry: :evil: :twisted: :roll: :!: :?: :idea: :arrow: :| :mrgreen: :geek: :ugeek:
Rozmiar czcionki:
Kolor czcionki
Pytanie
Wpisz w to pole słownie wynik działania matematycznego sześć plus sześć równa się:
To pytanie jest elementem zabezpieczającym przed automatycznym zamieszczaniem postów.
   


Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 0 gości


Możesz tworzyć nowe tematy
Możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

 Podobne tematy
 Tytuł tematu   Forum   Autor   Odpowiedzi 
 Silnik Fiat 2,4 JTD Common Rail wady, zalety, usterki  FIAT common rail - Regeneracja wtryskiwaczy | Naprawa wtrysków  Anonymous  1
 Najnowszy silnik Hondy Accord 2.2 i-DTEC w praktyce  HONDA common rail - Regeneracja wtryskiwaczy | Naprawa wtrysków  Anonymous  2
 Serwis ukladow common  HONDA common rail - Regeneracja wtryskiwaczy | Naprawa wtrysków  Anonymous  4
 Dwa silniki diesla common rail 2.5 i 3.0 ISUZU  ISUZU common rail - Regeneracja wtryskiwaczy | Naprawa wtrysków  Anonymous  1
Szukaj:
Przejdź do:  

Nowości NowościMapa Strony Mapa StronyIndex Mapy strony Index Mapy stronyRSS RSSLista kanałów Lista kanałównaprawa turbosprezarekregeneracja wtryskiwaczy stat4u


Dokumenty i regulaminy | Polityka prywatności | Polityka cookies
Powered by phpBB © 2007 phpBB3 Group