Dzisiaj jest 29 mar 2024, 13:04



regeneracja wtryskiwaczy


Strefa czasowa UTC+2godz. [letni]





Nowy temat Odpowiedz w temacie  [ Posty: 1 ] 
Autor Wiadomość
PostZamieszczono: 02 lut 2012, 23:15 
12-litrowy silnik Scania DC12 (moc 420 KM) z układem wtryskowym Scania HPISchemat głowicy cylindra w silniku wyposażonym w układ wtryskowy Scania HPI
System Scania XPI dla wtrysku wysokociśnieniowego toruje drogę do uzyskania poziomu emisji spalin nieosiągalnego przy stosowanej obecnie w silnikach wysokoprężnych technologii. Nowy układ wtrysku, opracowywany wspólnie z amerykańskim producentem silników - firmą Cummins, zwany XPI umożliwia Scanii zaoferowanie najlepszej możliwej ekonomiki eksploatacji, przy utrzymaniu wiodącej pozycji pod względem osiągów i ochrony środowiska. "Celem Scanii jest dalsza redukcja emisji spalin przy jednoczesnym zachowaniu optymalnej ekonomiki, tak, abyśmy mogli zaoferować klientom najniższe na rynku koszty eksploatacyjne." - powiedział Urban Johansson, dyrektor Działu Rozwoju Układów Napędowych w Scanii. "Nasza pomyślna współpraca z firmą Cummins przy opracowaniu i wdrożeniu do produkcji stosowanego przez nas obecnie wysokociśnieniowego układu wtryskowego - Scania HPI - zaowocowała decyzją o nawiązaniu długoterminowej kooperacji przy pracach nad silnikiem pracującym w technologii common rail. Wydajność i ochrona środowiska będą w przyszłości głównymi kryteriami, jakimi będą się kierować przewoźnicy przy wyborze systemu transportowego. Wydajność przemawia za silnikiem wysokoprężnym, który pomimo 100 lat ciągłego rozwoju, nadal posiada w tym względzie spory, niewykorzystany potencjał. Technologia common rail stwarza Scanii możliwość dalszego udoskonalania silnika Diesla - a zwłaszcza procesu spalania - aż do drugiego dziesięciolecia XXI wieku." Do osiągnięcia kolejnego progu kontroli emisji spalin, czyli norm Euro 4, posłużą Scanii ponadto dwie inne technologie: EGR (Exhaust Gas Reduction - redukcja gazów spalinowych poprzez recyrkulację spalin) oraz SCR (Selective Catalytic Reduction - selektywna redukcja katalityczna). Przyjęta strategia umożliwi Scanii dobranie odpowiednich rozwiązań do konkretnych warunków i zastosowań. Przy jednoczesnym, konsekwentnym rozwoju technologii spalania, umożliwi to stworzenie silników spełniających normy Euro 4 przy zachowaniu zużycia paliwa na poziomie osiąganym przez współcześnie produkowane jednostki Euro 3. Wysokociśnieniowe układy wtryskowe, takie jak Scania HPI, są kluczem do spełnienia kolejnych norm emisji spalin. Ale żeby móc obniżyć poziom emisji spalin poniżej wartości określonych normami Euro 5, potrzebne będzie jeszcze wyższe ciśnienie wtrysku. Można je uzyskać poprzez zastosowanie układu wtryskowego typu XPI oraz kombinacji systemów EGR i SCR. Do tego czasu, poziom emisji szkodliwych substancji w spalinach silników wysokoprężnych - przynajmniej tych, o których dzisiaj wiemy - będzie tak niskie, że na pierwszy plan wysuną się inne zagadnienia. Większa będzie troska o ograniczenie emisji dwutlenku węgla do atmosfery i, co za tym idzie, o redukcję efektu cieplarnianego, a kurczące się zasoby ropy naftowej będą zmuszały do poszukiwania jak najwydajniejszej technologii pracy silnika.


Zgłoś ten post
Na górę
   
Odpowiedz z cytatem  
 
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Nowy temat Odpowiedz w temacie  [ Posty: 1 ] 

Szybka odpowiedź
Nazwa użytkownika:
Tytuł:
Wiadomość:

Emotikony
:D :) ;) :( :o :shock: :? 8-) :lol: :x :P :oops: :cry: :evil: :twisted: :roll: :!: :?: :idea: :arrow: :| :mrgreen: :geek: :ugeek:
Rozmiar czcionki:
Kolor czcionki
Pytanie
Wpisz w to pole dużymi literami wyraz NARZĘDZIA:
To pytanie jest elementem zabezpieczającym przed automatycznym zamieszczaniem postów.
   


Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 0 gości


Możesz tworzyć nowe tematy
Możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

 Podobne tematy
 Tytuł tematu   Forum   Autor   Odpowiedzi 
 Silnik Fiat 2,4 JTD Common Rail wady, zalety, usterki  FIAT common rail - Regeneracja wtryskiwaczy | Naprawa wtrysków  Anonymous  1
 Najnowszy silnik Hondy Accord 2.2 i-DTEC w praktyce  HONDA common rail - Regeneracja wtryskiwaczy | Naprawa wtrysków  Anonymous  2
 Serwis ukladow common  HONDA common rail - Regeneracja wtryskiwaczy | Naprawa wtrysków  Anonymous  4
 Dwa silniki diesla common rail 2.5 i 3.0 ISUZU  ISUZU common rail - Regeneracja wtryskiwaczy | Naprawa wtrysków  Anonymous  1
Szukaj:
Przejdź do:  

Nowości NowościMapa Strony Mapa StronyIndex Mapy strony Index Mapy stronyRSS RSSLista kanałów Lista kanałównaprawa turbosprezarekregeneracja wtryskiwaczy stat4u


Dokumenty i regulaminy | Polityka prywatności | Polityka cookies
Powered by phpBB © 2007 phpBB3 Group