Silnik nie uruchomi się, kiedy czujnik położenia wału korbowego albo wałka rozrządu jest uszkodzony. Inną przyczyną całkowitego unieruchomienia silnika może być awaria jednego z obu elektromagnetycznych zaworów przy pompie wysokiego ciśnienia. Wtryskiwacze są uruchamiane dopiero po uzyskaniu ciśnienia 150 bar. Silnik nie podejmie pracy także wtedy gdy jest uszkodzona pompa wysokiego ciśnienia i w czasie rozruchu nie jest w stanie wytworzyć ciśnienia przekraczającego 150 bar. Zanim jednak będzie się podejrzewać pompę wysokiego ciśnienia, należy sprawdzić zbiornik paliwa. W celu ochrony pompy wysokiego ciśnienia silnik jest wyłączany przy minimalnym stanie paliwa w zbiorniku. Usterka czujnika ciśnienia paliwa powoduje nie tylko zmniejszenie wydajności, lecz także zmiany akustyczne wywolane zmianą sposobu ustalania wysokiego ciśnienia. Przy braku sygnału z czujnika ciśnienia paliwa, sterownik przechodzi z regulacji ciśnienia w pętli zamkniętej na sterowanie w trybie awaryjnym. Na biegu jałowym ciśnienie rośnie z ok. 220 na 350 bar (wartość wymagana dla silnika Peugeota 2,0 1 66 kW to 210 do 230 bar), co objawia się wyraźnie stukową pracą silnika.
Schemat blokowy ukladu wtryskowego Common-Raii Siemens na przykladzie Peugeot 2,0 / z katalizatorem i filtrem cząstek: 1 - liltr powietrza 2 - przeplywomierz powietrza z czujnikiem temperatury powietrza 3 - turbosprężarka 4 - katalizator 5 - czujnik temperatury spalin przed katalizatorem 6 - czujnik temperatury spalin za katalizatorem 7 - filtr cząstek 8 - czujnik różnicy ciśnień 9 - zawór regulacji dla VTG z czujnikiem polożenia, 10 - pedal przyspieszenia 11 - czujnik polożenia pedalu 12 - czujnik temperatury plynu chlodzącego 13 - czujnik polożenia walu korbowego 14 - czujnik wysokiegc ciśnienia 15 - czujnik temperatury paliwa 16 - przekaźnik świec żarowych 17 - sterownik 18 - czujnik poziomu paliwa 19 - zbiornik paliwa 20 - pompa ręczna 21 - filtr paliwa 22 - pompa wysokiego ciśnienia a - zawór regulacji ciśnienia (PCV) b - pompa wysokiego ciśnienia (HPP) c -zawór regulacji wydatku (VCV) d - pompa zasilająca (lTP) 23 - zasobnik 24 - wtryskiwacz 25 - zawór recyrkulacji spalin EGR z czujnikiem polożenia 26 - przepustnica z czujnikiem polożenia 27 - czujnik boost 28 - czujnik polożenia walu rozrządu 29 - przepustnica obejścia intercoolera z czujnikiem polożenia 30 - intercooler 31 - pompa podciśnienia 32 - chlodnica spalin ukladu EGR
Brak napięcia zasilającego sterownik powoduje unieruchomienie silnika i uniemożliwia dostęp urządzenia diagnostycznego do pamięci usterek. Zablokowany immobilizer można rozpoznać przez pomiar wartości rzeczywistych i z faktu, że silnik krótko po starcie gaśnie. Przy uszkodzonym czujniku położenia pedału gazu liczba obrotów silnika jest trwale podnoszona do 1200 obr/min, po to, aby kierowca mógl jeszcze dojechać do warsztatu. Moc silnika jest ograniczana przy braku powietrza, które może wynikać z niskiego ciśnienia doladowania, uszkodzonego przepływomierza, albo trwale otwartego zaworu recyrkulacji EGR.
Zasobnik paliwa w samochodach Ford Fiesta i Peugeot jest dostarczany tylko wraz z czujnikiem ciśnienia (2). Nie powinno się odlączać przewodów wtryskowych (1) od zasobnika.zrodlo kucorix homeunix com
[color=#00FF40]Silnik nie uruchomi się, kiedy czujnik położenia wału korbowego albo wałka rozrządu jest uszkodzony. Inną przyczyną całkowitego unieruchomienia silnika może być awaria jednego z obu elektromagnetycznych zaworów przy pompie wysokiego ciśnienia. Wtryskiwacze są uruchamiane dopiero po uzyskaniu ciśnienia 150 bar. Silnik nie podejmie pracy także wtedy gdy jest uszkodzona pompa wysokiego ciśnienia i w czasie rozruchu nie jest w stanie wytworzyć ciśnienia przekraczającego 150 bar. Zanim jednak będzie się podejrzewać pompę wysokiego ciśnienia, należy sprawdzić zbiornik paliwa. W celu ochrony pompy wysokiego ciśnienia silnik jest wyłączany przy minimalnym stanie paliwa w zbiorniku. Usterka czujnika ciśnienia paliwa powoduje nie tylko zmniejszenie wydajności, lecz także zmiany akustyczne wywolane zmianą sposobu ustalania wysokiego ciśnienia. Przy braku sygnału z czujnika ciśnienia paliwa, sterownik przechodzi z regulacji ciśnienia w pętli zamkniętej na sterowanie w trybie awaryjnym. Na biegu jałowym ciśnienie rośnie z ok. 220 na 350 bar (wartość wymagana dla silnika Peugeota 2,0 1 66 kW to 210 do 230 bar), co objawia się wyraźnie stukową pracą silnika.
[img]http://kucorix.homeunix.com/~kucorix/podstawy/obrazki/siemens.JPG[/img] Schemat blokowy ukladu wtryskowego Common-Raii Siemens na przykladzie Peugeot 2,0 / z katalizatorem i filtrem cząstek: 1 - liltr powietrza 2 - przeplywomierz powietrza z czujnikiem temperatury powietrza 3 - turbosprężarka 4 - katalizator 5 - czujnik temperatury spalin przed katalizatorem 6 - czujnik temperatury spalin za katalizatorem 7 - filtr cząstek 8 - czujnik różnicy ciśnień 9 - zawór regulacji dla VTG z czujnikiem polożenia, 10 - pedal przyspieszenia 11 - czujnik polożenia pedalu 12 - czujnik temperatury plynu chlodzącego 13 - czujnik polożenia walu korbowego 14 - czujnik wysokiegc ciśnienia 15 - czujnik temperatury paliwa 16 - przekaźnik świec żarowych 17 - sterownik 18 - czujnik poziomu paliwa 19 - zbiornik paliwa 20 - pompa ręczna 21 - filtr paliwa 22 - pompa wysokiego ciśnienia a - zawór regulacji ciśnienia (PCV) b - pompa wysokiego ciśnienia (HPP) c -zawór regulacji wydatku (VCV) d - pompa zasilająca (lTP) 23 - zasobnik 24 - wtryskiwacz 25 - zawór recyrkulacji spalin EGR z czujnikiem polożenia 26 - przepustnica z czujnikiem polożenia 27 - czujnik boost 28 - czujnik polożenia walu rozrządu 29 - przepustnica obejścia intercoolera z czujnikiem polożenia 30 - intercooler 31 - pompa podciśnienia 32 - chlodnica spalin ukladu EGR
Brak napięcia zasilającego sterownik powoduje unieruchomienie silnika i uniemożliwia dostęp urządzenia diagnostycznego do pamięci usterek. Zablokowany immobilizer można rozpoznać przez pomiar wartości rzeczywistych i z faktu, że silnik krótko po starcie gaśnie. Przy uszkodzonym czujniku położenia pedału gazu liczba obrotów silnika jest trwale podnoszona do 1200 obr/min, po to, aby kierowca mógl jeszcze dojechać do warsztatu. Moc silnika jest ograniczana przy braku powietrza, które może wynikać z niskiego ciśnienia doladowania, uszkodzonego przepływomierza, albo trwale otwartego zaworu recyrkulacji EGR.
[img]http://kucorix.homeunix.com/~kucorix/podstawy/obrazki/siemens_1.JPG[/img] Zasobnik paliwa w samochodach Ford Fiesta i Peugeot jest dostarczany tylko wraz z czujnikiem ciśnienia (2). Nie powinno się odlączać przewodów wtryskowych (1) od zasobnika.zrodlo kucorix homeunix com [/color]
|
|