Dzisiaj jest 29 mar 2024, 14:52



regeneracja wtryskiwaczy


Strefa czasowa UTC+2godz. [letni]





Nowy temat Odpowiedz w temacie  [ Posty: 1 ] 
Autor Wiadomość
PostZamieszczono: 12 lut 2012, 00:46 
Silnik nie uruchomi się, kiedy czujnik położenia wału korbowego albo wałka rozrządu jest uszkodzony. Inną przyczyną całkowitego unieruchomienia silnika może być awaria jednego z obu elektromagnetycznych zaworów przy pompie wysokiego ciśnienia. Wtryskiwacze są uruchamiane dopiero po uzyskaniu ciśnienia 150 bar. Silnik nie podejmie pracy także wtedy gdy jest uszkodzona pompa wysokiego ciśnienia i w czasie rozruchu nie jest w stanie wytworzyć ciśnienia przekraczającego 150 bar. Zanim jednak będzie się podejrzewać pompę wysokiego ciśnienia, należy sprawdzić zbiornik paliwa. W celu ochrony pompy wysokiego ciśnienia silnik jest wyłączany przy minimalnym stanie paliwa w zbiorniku. Usterka czujnika ciśnienia paliwa powoduje nie tylko zmniejszenie wydajności, lecz także zmiany akustyczne wywolane zmianą sposobu ustalania wysokiego ciśnienia. Przy braku sygnału z czujnika ciśnienia paliwa, sterownik przechodzi z regulacji ciśnienia w pętli zamkniętej na sterowanie w trybie awaryjnym. Na biegu jałowym ciśnienie rośnie z ok. 220 na 350 bar (wartość wymagana dla silnika Peugeota 2,0 1 66 kW to 210 do 230 bar), co objawia się wyraźnie stukową pracą silnika.

Obrazek
Schemat blokowy ukladu wtryskowego Common-Raii Siemens na przykladzie Peugeot 2,0 / z katalizatorem i filtrem cząstek:
1 - liltr powietrza
2 - przeplywomierz powietrza z czujnikiem temperatury powietrza
3 - turbosprężarka
4 - katalizator
5 - czujnik temperatury spalin przed katalizatorem
6 - czujnik temperatury spalin za katalizatorem
7 - filtr cząstek
8 - czujnik różnicy ciśnień
9 - zawór regulacji dla VTG z czujnikiem polożenia,
10 - pedal przyspieszenia
11 - czujnik polożenia pedalu
12 - czujnik temperatury plynu chlodzącego
13 - czujnik polożenia walu korbowego 14 - czujnik wysokiegc ciśnienia
15 - czujnik temperatury paliwa
16 - przekaźnik świec żarowych
17 - sterownik
18 - czujnik poziomu paliwa
19 - zbiornik paliwa 20 - pompa ręczna
21 - filtr paliwa
22 - pompa wysokiego ciśnienia
a - zawór regulacji ciśnienia (PCV)
b - pompa wysokiego ciśnienia (HPP)
c -zawór regulacji wydatku (VCV)
d - pompa zasilająca (lTP)
23 - zasobnik
24 - wtryskiwacz
25 - zawór recyrkulacji spalin EGR z czujnikiem polożenia
26 - przepustnica z czujnikiem polożenia
27 - czujnik boost
28 - czujnik polożenia walu rozrządu
29 - przepustnica obejścia intercoolera z czujnikiem polożenia
30 - intercooler 31 - pompa podciśnienia
32 - chlodnica spalin ukladu EGR

Brak napięcia zasilającego sterownik powoduje unieruchomienie silnika i uniemożliwia dostęp urządzenia diagnostycznego do pamięci usterek. Zablokowany immobilizer można rozpoznać przez pomiar wartości rzeczywistych i z faktu, że silnik krótko po starcie gaśnie. Przy uszkodzonym czujniku położenia pedału gazu liczba obrotów silnika jest trwale podnoszona do 1200 obr/min, po to, aby kierowca mógl jeszcze dojechać do warsztatu. Moc silnika jest ograniczana przy braku powietrza, które może wynikać z niskiego ciśnienia doladowania, uszkodzonego przepływomierza, albo trwale otwartego zaworu recyrkulacji EGR.

Obrazek
Zasobnik paliwa w samochodach Ford Fiesta i Peugeot jest dostarczany tylko wraz z czujnikiem ciśnienia (2). Nie powinno się odlączać przewodów wtryskowych (1) od zasobnika.zrodlo kucorix homeunix com


Zgłoś ten post
Na górę
   
Odpowiedz z cytatem  
 
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Nowy temat Odpowiedz w temacie  [ Posty: 1 ] 

Szybka odpowiedź
Nazwa użytkownika:
Tytuł:
Wiadomość:

Emotikony
:D :) ;) :( :o :shock: :? 8-) :lol: :x :P :oops: :cry: :evil: :twisted: :roll: :!: :?: :idea: :arrow: :| :mrgreen: :geek: :ugeek:
Rozmiar czcionki:
Kolor czcionki
Pytanie
Wpisz w to pole słownie wynik działania matematycznego sześć plus sześć równa się:
To pytanie jest elementem zabezpieczającym przed automatycznym zamieszczaniem postów.
   


Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 0 gości


Możesz tworzyć nowe tematy
Możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

 Podobne tematy
 Tytuł tematu   Forum   Autor   Odpowiedzi 
 Pytanie o wtryski siemens 9657144580  WTRYSKIWACZE COMMON RAIL SIEMENS INFORMACJE OGÓLNE  majer2004  2
 Skup wtryskiwaczy Bosch i Siemens  GIEŁDA CZĘŚCI Common Rail KUPIĘ / SPRZEDAM  mokced  0
 Siemens  COMMON RAIL INFORMACJE OGÓLNE - Regeneracja  astra73  24
 Wtryskiwacze Siemens A2C59511364  COMMON RAIL INFORMACJE OGÓLNE - Regeneracja  robert87  6
 cewki siemens  WTRYSKIWACZE COMMON RAIL BOSCH INFORMACJE OGÓLNE  moto_cholewa  9
Szukaj:
Przejdź do:  

Nowości NowościMapa Strony Mapa StronyIndex Mapy strony Index Mapy stronyRSS RSSLista kanałów Lista kanałównaprawa turbosprezarekregeneracja wtryskiwaczy stat4u


Dokumenty i regulaminy | Polityka prywatności | Polityka cookies
Powered by phpBB © 2007 phpBB3 Group