Dzisiaj jest 24 kwie 2024, 06:12



regeneracja wtryskiwaczy


Strefa czasowa UTC+2godz. [letni]





Nowy temat Odpowiedz w temacie  [ Posty: 4 ] 
Autor Wiadomość
PostZamieszczono: 12 lut 2012, 17:28 
Czujnik ciśnienia w zasobniku (szynie) Common Rail
Obrazek
Cel stosowania

Czujnik ciśnienia mierząc aktualne ciśnienie w zasobniku paliwa z dostateczną dokładnością i w odpowiednio krótkim czasie dostarcza do sterownika odpowiedni sygnał napięcia.

Budowa

Czujnik ciśnienia w zasobniku składa się z następujących części:

wbudowanego elementu pomiarowego,

płytki z obwodem elektrycznym,

obudowy czujnika ze złączem elektrycznym.

Czujnik ciśnienia, wkręcony w otwór zasobnika paliwa, ma kanał ze ślepą studzienką szczelnie zasłonięty przeponą. Paliwo pod ciśnieniem przedostaje się tym kanałem do przepony czujnika, na której znajduje się element pomiarowy (półprzewodnikowy) przetwarzający ciśnienie w sygnał elektryczny. Wytworzony sygnał jest doprowadzany przewodem do obwodu elektrycznego obróbki sygnału, który wzmacnia sygnał pomiarowy i przesyła go do sterownika.

Działanie

Czujnik ciśnienia działa w następujący sposób.

Odkształcenie przepony (około 1 mm przy 150 MPa) spowodowane narastaniem ci-

śnienia w układzie wywołuje zmianę rezystancji umieszczonych na niej warstw półprzewodnikowego elementu pomiarowego i powoduje zmianę napięcia w mostku pomiarowym zasilanym napięciem 5 V. Zmiana napięcia wynosi od 0 do 70 mV (w zależności od działającego ciśnienia) i jest wzmacniana do wartości od 0,5 do 4,5 V.

Dokładny pomiar ciśnienia w zasobniku paliwa jest niezbędny do działania układu. Z tego powodu również dopuszczalne tolerancje pomiaru ciśnienia są bardzo małe. Dokładność pomiaru wynosi około ±2% wartości końcowej dla głównego zakresu pracy. W przypadku uszkodzenia czujnika ciśnienia zawór regulacyjny ciśnienia pracuje w trybie awaryjnym („ślepy") przy stałych wartościach zastępczych.

Zawór redukcyjny ciśnienia

Cel stosowania

Cel stosowania zaworu redukcyjnego jest taki sam, jak zaworu nadciśnieniowego. Zawór redukcyjny ogranicza ciśnienie w zasobniku paliwa otwierając otwór odpływu przy zbyt dużym obciążeniu. Dopuszcza on ciśnienie w zasobniku wynoszące krótkotrwale do 150 MPa.

Budowa i działanie

Zawór redukcyjny ciśnienia składa się z następujących części mechanicznych: - korpusu z gwintem zewnętrznym do wkręcania w zasobnik,

złącza przewodu przelewowego do zbiornika paliwa,

sprężyny.

Korpus ma otwór po stronie połączenia z zasobnikiem, który jest zamykany stożkową końcówką tłoczka w gnieździe wewnątrz korpusu. Przy normalnym ciśnieniu roboczym (do 135 MPa) sprężyna dociska tłoczek do gniazda odcinając odpływ z zasobnika. Po przekroczeniu maksymalnego ciśnienia w układzie tłoczek zostaje przesunięty pod działaniem siły pochodzącej od ciśnienia paliwa w zasobniku pokonującej siłę sprężyny i paliwo może się rozprężyć, a następnie odpływa kanałami ćo osiowego otworu w tłoczku i zbiorczym przewodem z powrotem do zbiornika paliwa. Ciśnienie w zasobniku spada.


Zgłoś ten post
Na górę
   
Odpowiedz z cytatem  
 
PostZamieszczono: 14 lut 2012, 01:33 
Offline

Rejestracja: 05 gru 2011, 21:46
Posty: 25
Dzięki za informację, ale mógłbyś zmienić ten zielony, okropny kolor czcionki :)


Zgłoś ten post
Na górę
 Wyświetl profil   
Odpowiedz z cytatem  
 
PostZamieszczono: 11 maja 2014, 07:38 
Offline

Rejestracja: 28 cze 2013, 10:37
Posty: 26
Miejscowość: RADOMSKO
Przykładowa tabela przelicznika napięcia na ciśnienie typowego czujnika:
1,25v-1,3v =300 bar
1,1v =250 bar
1,4v-1,5v =400 bar
1,7v =550bar
2,0v =670 bar
2,5v =900 bar


Zgłoś ten post
Na górę
 Wyświetl profil   
Odpowiedz z cytatem  
 
PostZamieszczono: 11 sty 2015, 17:44 
Czy powiedzmy,
jeśli auto nie odpala,
bo ma zbyt niskie ciśnienie,( ale na plaku zapala bo obroty oraz ciśnienie wzrastają),
to podłączenie bateryjki pod(zamiast) czujkę dla uzyskania 1,2V spowoduje wtrysk i zapłon silnika ?
Czy to by byłą dobra diagnostyka ciśnienia domowym sposobem ?


Zgłoś ten post
Na górę
   
Odpowiedz z cytatem  
 
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Nowy temat Odpowiedz w temacie  [ Posty: 4 ] 


Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 1 gość


Możesz tworzyć nowe tematy
Możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

 Podobne tematy
 Tytuł tematu   Forum   Autor   Odpowiedzi 
 Renault Premium silnik common rail  RENAULT common rail - Regeneracja wtryskiwacza | Naprawa wtrysku  Anonymous  1
 Zawór regulacji ciśnienia na magistrali CR w X-Type  JAGUAR common rail delphi - Regeneracja wtrysków | Naprawa wtryskiwaczy  Anonymous  4
 Silnik Fiat 2,4 JTD Common Rail wady, zalety, usterki  FIAT common rail - Regeneracja wtryskiwaczy | Naprawa wtrysków  Anonymous  1
 Serwis ukladow common  HONDA common rail - Regeneracja wtryskiwaczy | Naprawa wtrysków  Anonymous  4
 Dwa silniki diesla common rail 2.5 i 3.0 ISUZU  ISUZU common rail - Regeneracja wtryskiwaczy | Naprawa wtrysków  Anonymous  1
Szukaj:
Przejdź do:  

Nowości NowościMapa Strony Mapa StronyIndex Mapy strony Index Mapy stronyRSS RSSLista kanałów Lista kanałównaprawa turbosprezarekregeneracja wtryskiwaczy stat4u


Dokumenty i regulaminy | Polityka prywatności | Polityka cookies
cron Powered by phpBB © 2007 phpBB3 Group