Dzisiaj jest 27 kwie 2024, 06:36



regeneracja wtryskiwaczy


Strefa czasowa UTC+2godz. [letni]





Nowy temat Odpowiedz w temacie  [ Posty: 1 ] 
Autor Wiadomość
PostZamieszczono: 07 kwie 2013, 18:01 
Uszkodzenia wtryskiwaczy, pomp Common Rail, a paliwa jakie tankujemy do zbiornika paliwa - regeneracja nowoczesnego wtryskiwacza i pompy diesla CR.
Dlaczego i jak czyścić zbiornik paliwa, przewody , filtry ,magistralę (szynę CR), wtryskiwacze, pompy z wody zanieczyszczeń, brudu, opiłków z łuszczącej się pompy(Bosch Delphi Common Rail) warto mieć parę ciekawych informacji.

Już zostałeś właścicielem używanego auta z dieslem? Może nosisz się z zamiarem jego zakupu? Przed podjęciem decyzji co lać do baku, przeczytaj ten tekst.
Właśnie stałeś się posiadaczem używanego samochodu z silnikiem diesla? A może nosisz się z zamiarem jego zakupu? Zanim podejmiesz decyzję co wlać do baku, przeczytaj ten tekst.
W nowoczesnych autach, wyposażonych w silnik diesla, najczęściej stosuje się zasilanie paliwem w technologii common rail. Może nazwa wiele nie mówi osobom planującym dopiero zakup auta, ale już użytkownikom może źle się kojarzyć.
Teoretycznie technologia ta ma same plusy: większa sprawność silnika, zapewnia bardziej ekologiczne spaliny i kulturę pracy na wyższym poziomie. Wszystko to pod warunkiem tankowania dobrego paliwa i samochodu z małym przebiegiem. W common rail, w odróżnieniu od klasycznego diesla, zastosowano oddzielne sterowanie dawkami paliwa. System najczęściej sprawia pierwsze kłopoty w samochodach o przebiegu około 200 tys. km, gdy komputer sterujący silnikiem nie jest w stanie dokonać większej korekty zużytych lub nadmiernie zanieczyszczonych wtryskiwaczy.

Obrazek
zardzewiała końcówka wtrysku wtryskiwacza Common rail spowodowana brudnym zbiornikiem paliwa z obecnością w paliwie wody

Obrazek
woda w zbiorniku paliwa powoduje korozję i zatarcia pomp i wtryskiwaczy Common Rail

Problemy zdarzają się także o wiele wcześniej, gdy tankujemy kiepskie paliwo. Zdarzały się przypadki uszkodzenia układu, gdy paliwo “lano” na sprawdzonej stacji, niestety wyposażonej w stare, skorodowane zbiorniki.
Układ zasilania common rail jest dużo droższy w naprawie niż klasyczny. Zakup używanego wtryskiwacza nie ma tu sensu. Jedyna skuteczna metoda na sprawny samochód to (dla mniejszych przebiegów) płukanie wtryskiwaczy w myjce ultradźwiękowej, regeneracja w wykwalifikowanym warsztacie (tylko renomowanym), i na końcu trzecie wyjście - zakup kompletu nowych wtryskiwaczy (koszt może przekroczyć nawet 5 tys. zł!).
Nie polecamy prób naprawy wtryskiwaczy w niewykwalifikowanym zakładzie - po każdym demontażu komputer musi być zakodowany z uwzględnieniem zmierzonego wydatku paliwa. Jeśli któryś z wtryskiwaczy będzie źle skalibrowany, nasz komputer nie poradzi sobie z równomierną pracą silnika.
Przed zakupem używanego nowoczesnego diesla nie żałujmy kilkuset złotych na dobrą diagnostykę silnika, a podczas tankowania zwracajmy uwagę na jakość tankowanego paliwa. zrodlo motoregion pl

Obrazek
dodatki do zbiornika paliwa w silnikach z wtryskiem Common Rail diesla

Woda powoduje korozję w zbiorniku i niszczy wtryskiwacze i pompy Common Rail parę wskazówek jak z tym walczyć i jak zapobiegać gromadzeniu się wody w zbiorniku paliwa silnika diesla
Czy na dnie zbiornika paliwa w Twoim aucie zgromadziła się pewna ilość wody? Na pewno tak! To normalne zjawisko, bo zbiornik paliwa nie jest hermetycznie zamknięty, a poza tym otwieramy go co jakiś czas do tankowania. Nie należy też wykluczać, że w paliwie, które kupujemy, znajduje się pewna niewielka ilość wody – i to niekoniecznie z powodu nieuczciwości dystrybutorów paliw, ale dlatego że paliwa sprzedawane obecnie na stacjach zawierają domieszki biokomponentów, a te po prostu chłoną wodę z powietrza. A jako że woda to ciecz cięższa od paliwa, gromadzi się ona na dnie zbiornika. Raz jest jej więcej, raz mniej. Nie trzeba się jednak obawiać, że silnik zassie wodę ze zbiornika i dojdzie z jej powodu do poważnej usterki. Nie ma takiej możliwości. Taka ilość wody, która byłaby niebezpieczna, mogłaby trafić do silnika tylko przez wlot powietrza – gdybyśmy z odpowiednim impetem wjechali w kałużę. Natomiast przy odpowiednio silnym mrozie woda może zamarznąć i utrudnić np. uruchomienie auta.

Uwaga: nie powinniśmy do baku dolewać denaturatu ani innych podobnych specyfików w Common Rail.

Aby było jej mało, wystarczy unikać tankowania niewielkich ilości paliwa. Lepiej tankować zawsze do pełna. Prawdziwe problemy z powodu wody w paliwie dotykają przede wszystkim aut z instalacją LPG, bo takie auta często wożą przez długi czas kilka litrów starej benzyny na dnie zbiornika. W ich przypadku użycie co jakiś czas uszlachetniacza do paliwa będzie korzystne. Takie środki można też stosować w większości diesli (nie tylko w celu usunięcia wody, lecz także wtedy, gdy chcemy „przystosować” przejściowe paliwo do ostrzejszych, zimowych mrozów). Ale już np. w autach z filtrem cząstek stałych używanie takich środków jest absolutnie niedopuszczalne!

Uszlachetniacz czy lepsze paliwo?
Tankowanie do pełna i „wyjeżdżanie” paliwa prawie do końca jest korzystne nie tylko ze względu na to, że regularnie odświeżamy paliwo przechowywane w zbiorniku i redukujemy ilość wody kondensacyjnej, jaka gromadzi się na jego dnie. To ważne (w przypadku nowoczesnych aut z komputerem pokładowym i systemem CR Common Rail) także z tego względu, że jednorazowe zatankowanie minimalnej ilości paliwa pozostaje „niezauważone” przez układ elektroniczny i powoduje, że wskazania komputera pokładowego i wskaźnika poziomu paliwa zaczynają być niezgodne z rzeczywistością. Jeśli mamy problem z działaniem komputera pokładowego i (lub) wskaźnika poziomu paliwa po kilkakrotnym zatankowaniu niewielkiej ilości paliwa, powinniśmy odwiedzić serwis, gdzie elektronika zostanie zresetowana i na powrót będzie działać poprawnie.

Zamiast używać ulepszaczy do paliwa silników z Common Rail (np. tzw. depresatorów obniżających temperaturę wytrącania się parafiny z oleju napędowego), taniej i lepiej jest tankować olej napędowy, który jest od razu „przygotowany do zimy”. Na niektórych stacjach Statoilu sprzedawany jest „arktyczny” olej napędowy zabezpieczony przed wytrącaniem się parafiny aż do -32ºC. Statoil sugeruje, że „arktycznego” oleju napędowego należy szukać na stacjach umiejscowionych w rejonach narażonych na trudne, zimowe warunki. Sprawdziliśmy: w Warszawie także dostępny jest „arktyczny” diesel. Czyżby zarządcy Statoilu przewidywali 30-stopniowy mróz w stolicy? Jedno jest pewne: depresator do paliwa lub fabrycznie przygotowane na mrozy paliwo nie zaszkodzą.

Preparaty do diesla Common Rail
Stosowanie uszlachetniaczy oleju napędowego jest uzasadnione, gdy w zbiorniku mamy paliwo niedostosowane do temperatury otoczenia (silnego mrozu), chcemy przeczyścić układ paliwowy lub podejrzewamy, że olej w zbiorniku jest zawodniony.
Sonax Diesel czyści wtryskiwacze, zabezpiecza paliwo przed starzeniem się oraz wiąże wodę. Cena 16 zł. Xeramic do diesla w cenie 12 zł za opakowanie. STP Formuła do Diesla (14,50 zł za dawkę 250 ml) poza oczyszczaniem układu zapobiega wytrącaniu się parafiny podczas mrozów. Carlube Diesel Treatment (12 zł) polecany przez producenta użytkownikom kiepskiego paliwa (lub z dodatkiem biokomponentów).

Preparaty do benzyny
Używanie dodatków do benzyny jest sensowne, gdy mamy uzasadnione podejrzenia co do jakości paliwa, jakie mamy w baku – albo ze względu na to, że po zatankowaniu odczuwamy pogorszenie osiągów, albo gdy jeździmy na gazie i wozimy przez długi czas niewielką ilość paliwa w baku. STP do usuwania wody z układu paliwowego, cena 27 zł. Doben – preparat wiążący wodę, chroniący układ paliwowy przed korozją, cena 4,5 zł. Sonax – preparat czyszczący i usuwający wodę, cena 16 zł. Carlube Petrol Treatment, cena 13 zł. Środek m.in. wiążący i usuwający wodę kondensacyjną. Xeramic – uszlachetniacz benzyny, cena 12 zł. Prestone – preparat czyszczący i wiążący wodę, cena 22 zł.zrodlo auto-swiat


Zgłoś ten post
Na górę
   
Odpowiedz z cytatem  
 
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Nowy temat Odpowiedz w temacie  [ Posty: 1 ] 


Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 6 gości


Możesz tworzyć nowe tematy
Możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

 Podobne tematy
 Tytuł tematu   Forum   Autor   Odpowiedzi 
 Renault Premium silnik common rail  RENAULT common rail - Regeneracja wtryskiwacza | Naprawa wtrysku  Anonymous  1
 Czy wtryskiwacze Denso mogę zamienić na Boscha?  CITROEN common rail denso - Wtryskiwacze regeneracja | Wtryski naprawa  Anonymous  2
 Silnik Fiat 2,4 JTD Common Rail wady, zalety, usterki  FIAT common rail - Regeneracja wtryskiwaczy | Naprawa wtrysków  Anonymous  1
 Serwis ukladow common  HONDA common rail - Regeneracja wtryskiwaczy | Naprawa wtrysków  Anonymous  4
 Dwa silniki diesla common rail 2.5 i 3.0 ISUZU  ISUZU common rail - Regeneracja wtryskiwaczy | Naprawa wtrysków  Anonymous  1
Szukaj:
Przejdź do:  

Nowości NowościMapa Strony Mapa StronyIndex Mapy strony Index Mapy stronyRSS RSSLista kanałów Lista kanałównaprawa turbosprezarekregeneracja wtryskiwaczy stat4u


Dokumenty i regulaminy | Polityka prywatności | Polityka cookies
cron Powered by phpBB © 2007 phpBB3 Group