Dzisiaj jest 25 kwie 2024, 16:16



regeneracja wtryskiwaczy


Strefa czasowa UTC+2godz. [letni]





Nowy temat Odpowiedz w temacie  [ Posty: 1 ] 
Autor Wiadomość
PostZamieszczono: 22 cze 2013, 13:33 
Badanie pomiary elektryczne, sterowanie pompowtryskiwacza samochodu osobowego lub ciezarowego
Sprawdzanie obwodu elektrycznego pompowtryskiwaczy.

W celu sprawdzenia obwodu elektrycznego pompowtryskiwacza, wystarczy skorzystać z zacisku prądowego, podłączając go do pompowtryskiwacza. Dla silnika nagrzanego, prąd przyciągania powinien zmniejszyć się do 18 A. Jeśli prąd przyciągania jest znacznie mniejszy od 18 A, należy sprawdzić rezystancję przewodu elektrycznego sterowania danego pompowtryskiwacza oraz wykonać pomiar rezystancji cewki elektromagnesu. Pompowtryskiwacze wyposażone w element piezoelektryczny wykazują typowe dla tych elementów przebiegi prądowe. Również i w tym przypadku zauważyć można, że wtrysk wstępny i wtrysk zasadniczy są sterowane elektrycznie. Jeśli włączenie w ogóle nie następuje, należy szukać przyczyny nie działania sterownika. Oprócz uszkodzonego immobilizera, najbardziej prawdopodobnym winowajcą jest czujnik GMP, który w opisywanych silnikach może być czujnikiem indukcyjnym lub czujnikiem Halla. Gdy dojdzie do uszkodzenia takowego czujnika, silnik nie zostanie uruchomiony. Kolejną przyczyną, może być uszkodzony czujnik położenia wału rozrządu. Uszkodzony czujnik wałka rozrządu pozwoli na opóźniony rozruch, ponieważ sterownik musi określić GMP po suwie sprężania metodą kolejnych próbnych włączeń. Czujniki te są zawsze czujnikami Halla. Jeśli dojdzie do awarii czujnika Halla w trakcie poruszania się, silnik wciąż będzie pracował. Jeśli czujnik położenia i prędkości obrotowej wału korbowego jest sprawny, należy sprawdzić działanie przepustnicy wyłączającej. W przypadku, gdy przepustnica ta podczas rozruchu jest zamknięta, nie dojdzie do uruchomienia silnika. Przy zamkniętej przepustnicy wyłączającej nie zostanie zapisana żadna usterka. Podczas obserwacji wzrokowej przepustnicy należy dokładnie sprawdzić czy nie zalega dużo zanieczyszczeń w kolektorze. Jego częściowe zatkanie obniża moc silnika.


Zgłoś ten post
Na górę
   
Odpowiedz z cytatem  
 
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Nowy temat Odpowiedz w temacie  [ Posty: 1 ] 

Szybka odpowiedź
Nazwa użytkownika:
Tytuł:
Wiadomość:

Emotikony
:D :) ;) :( :o :shock: :? 8-) :lol: :x :P :oops: :cry: :evil: :twisted: :roll: :!: :?: :idea: :arrow: :| :mrgreen: :geek: :ugeek:
Rozmiar czcionki:
Kolor czcionki
Pytanie
Wpisz w to pole słownie wynik działania matematycznego sześć plus sześć równa się:
To pytanie jest elementem zabezpieczającym przed automatycznym zamieszczaniem postów.
   


Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 0 gości


Możesz tworzyć nowe tematy
Możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

 Podobne tematy
 Tytuł tematu   Forum   Autor   Odpowiedzi 
 Jakie wtryskiwacze w 2.0 dieselu Jaguara?  JAGUAR common rail - Regeneracja wtryskiwaczy | Naprawa wtrysków  Anonymous  3
 Problemy z zatokami po jeździe samochodem  RÓŻNE TEMATY POWIĄZANE Z COMMON RAIL  ugibugi  1
 Renault mascot 3.0 DXI problemy z odpalaniem  RENAULT common rail bosch - Regeneracja wtryskiwaczy | Naprawa wtrysków  inox  17
 Problemy z 1.7 CRDi jakby stukowe spalanie i40  HYUNDAI common rail - Regeneracja wtryskiwaczy | Naprawa wtrysków  Anonymous  0
 Kodowanie wtryskiwaczy Bosch - jakie urządzenie?  COMMON RAIL INFORMACJE OGÓLNE - Regeneracja  Anonymous  4
Szukaj:
Przejdź do:  

Nowości NowościMapa Strony Mapa StronyIndex Mapy strony Index Mapy stronyRSS RSSLista kanałów Lista kanałównaprawa turbosprezarekregeneracja wtryskiwaczy stat4u


Dokumenty i regulaminy | Polityka prywatności | Polityka cookies
Powered by phpBB © 2007 phpBB3 Group