Dzisiaj jest 20 kwie 2024, 11:46



regeneracja wtryskiwaczy


Strefa czasowa UTC+2godz. [letni]





Nowy temat Odpowiedz w temacie  [ Posty: 3 ] 
Autor Wiadomość
PostZamieszczono: 28 gru 2011, 16:56 
Czemu silnika z turbosprężarką nie można od razu wyłączyć po jeździe? Czy coś takiego słyszałem... Dlaczego?

Jak to jest naprawdę z tymi silnikami i turbosprężarkami?


Zgłoś ten post
Na górę
   
Odpowiedz z cytatem  
 
PostZamieszczono: 28 gru 2011, 22:00 
Najlepsze urządzenie nie wykaże swoich możliwości, jeżeli użytkownik nie jest przygotowany do jego obsługi.
Silniki doładowane wymagają szczególnej przezorności:
Aby wyeliminować zbyt duże zużycie turbosprężarki nie zatrzymuj silnika jeśli pracuje na wysokich obrotach ponieważ wtedy turbosprężarka wiruje nadal z ogromną prędkością, podczas gdy ciśnienie oleju spada do zera.
Uruchamiając silnik poczekaj co najmniej 30 sekund na wypełnienie przewodów olejowych, a dopiero potem możesz zwiększyć obroty.
A teraz kilka cennych wskazówek :
Jeżeli zauważysz wycieki oleju, nienormalne drgania albo hałas pochodzący z turbosprężarki – zatrzymaj silnik. Awaria może być w tym momencie szybko usunięta. Jeżeli tego nie uczynisz, będziesz zmuszony dokonać naprawy dużo droższej.
Turbosprężarka wiruje z ogromną prędkością. Najmniejsza anomalia może błyskawicznie spowodować poważną awarię (wystarczy kilka sekund, aby z powodu niedostatecznej ilości oleju zniszczyć łożyska)
Trzy najważniejsze rzeczy które mogą uszkodzić twoja turbosprężarkę
1 niedostatecznej ilości oleju,
2 obcych ciałach w zasysanym powietrzu,
3 zanieczyszczeniach w oleju.
Niedostateczna ilość oleju objawia się przede wszystkim uszkodzeniem łożysk, ocieraniem kół wirnika, utratą szczelności, a nawet pęknięciem wałka.
Przedostanie się ciała obcego powoduje uszkodzenie łopatek koła, co prowadzi do wyważenia układu wirującego i w konsekwencji do uszkodzenia pierścieni uszczelniających.
Zanieczyszczenia w oleju mogą uszkodzić panewki i czopy wałka, utrudniać przepływ oleju i funkcjonowanie pierścieni uszczelniających. Mogą to być cząstki metalu lub nagaru. Można wyeliminować lub zmniejszyć to ryzyko dbając szczególnie o stan układu ssącego silnika i filtra oleju.


Zgłoś ten post
Na górę
   
Odpowiedz z cytatem  
 
PostZamieszczono: 01 sty 2012, 21:26 
Wychładzanie turbosprężarki
Procedura nieco odwrotna, spaliny wszak nie należą do najchłodniejszych więc turbina przyjmuje sporą część temperatury, bywa, że w czasie jazdy dosłownie świeci na wiśniowo albo czerwono-pomarańczowo (przekracza 500°C!). Jeśli zatrzymamy silnik bez wychłodzenia turbawki - olej odparowuje niemal natychmiast, wałek turbosprężarki wyciera się dość jednoznacznie. Mało tego - olej niesie ze sobą również "śmieci", które po gwałtownym jego odparowaniu pozostają na wałku powodując tym bardziej wżery. Mało tego - gdy przyjdziemy rano i odpalimy autko - pozostałości na wałku zostaną wepchnięte pod uszczelnienia i zaczynają je wycierać - w ten sposób "doprawiamy" turbinkę, która "zaniedługo" będzie przeciekać i rzucać olej (do wydechu, do powietrza i wszędzie wokół). Poza tym po zgaszeniu silnika rozgrzana turbina wypala olej powodując zmniejszenie się przekroju kanałów olejowych - powodując w konsekwencji zatarcie.
Wychładzanie turbinki polega na puszczeniu silnika na jałowym biegu na "jakiś czas". Przyjmuje się, że jest to tak ze 2 minuty wolnych obrotów (oficjalnie minimum 30-60 sek). Dojeżdżamy już w okolice domu, rozpędzeni kulamy się na miejsce (spuszczając na luz oczywiście), kulamy, kulamy, spokojnie parkujemy, wyłączamy radio, zbieramy wszystko to, co w aucie do zabrania, (blokujemy biegi bear-lockiem jak ktoś ma) drapiemy się w głowę itd. Na koniec wyłączamy silnik - u mnie trwa to nawet i 2,5 minuty. Trzeba to popraktykować.
Warto nabrać w prawy, aby dać minutowy oddech dla turbinki.


Zgłoś ten post
Na górę
   
Odpowiedz z cytatem  
 
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Nowy temat Odpowiedz w temacie  [ Posty: 3 ] 


Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 0 gości


Możesz tworzyć nowe tematy
Możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

 Podobne tematy
 Tytuł tematu   Forum   Autor   Odpowiedzi 
 Jak to jest z tą awaryjnością silników Jeep'a na Common Rail  JEEP common rail - Regeneracja wtryskiwaczy | Naprawa wtrysków  Anonymous  2
 Ktoś jest w stanie załatwić wtryski w dobrej cenie?  BMW common rail - Regeneracja wtryskiwaczy | Naprawa wtrysków  Alduwiel  0
 Czy uszkodzona jest pompa ? Bosch CP1  POMPY COMMON RAIL BOSCH INFORMACJE OGÓLNE  dawidd  10
 Co jest lepsze, wtryski piezoelektryczne, czy elektromagnety  WTRYSKIWACZE COMMON RAIL BOSCH INFORMACJE OGÓLNE  Anonymous  0
 Gdzie stosowany jest diesle na gaz LPG, czy tylko w MAN-e  RÓŻNE TEMATY POWIĄZANE Z COMMON RAIL  Anonymous  0
Szukaj:
Przejdź do:  

Nowości NowościMapa Strony Mapa StronyIndex Mapy strony Index Mapy stronyRSS RSSLista kanałów Lista kanałównaprawa turbosprezarekregeneracja wtryskiwaczy stat4u


Dokumenty i regulaminy | Polityka prywatności | Polityka cookies
Powered by phpBB © 2007 phpBB3 Group