Dzisiaj jest 16 kwie 2024, 23:49



regeneracja wtryskiwaczy


Strefa czasowa UTC+2godz. [letni]





Nowy temat Odpowiedz w temacie  [ Posty: 1 ] 
Autor Wiadomość
PostZamieszczono: 03 sty 2012, 08:01 
Układy Common Rail posiadają podzespoły umożliwiające precyzyjne sterowanie wysokim ciśnieniem, co w połączeniu z dokładnym wtryskiem pozwala spełnić najwyższe wymagania norm spalin, wpływa na poprawę osiągów silnika oraz pozwala znacznie zmniejszyć zużycie paliwa.

Konsekwencją podwyższenia ciśnień wtrysku do wartości 1600 bar jest konieczność wykonania podzespołów z jeszcze większą dokładnością dla zapewnienia wysokiej szczelności układu, a przez to niesprawność całego systemu może wystąpić już w przypadku znacznie mniejszych zużyć elementów precyzyjnych niż w przypadku klasycznych układów. Duży wpływ ma tu jakośc paliwa.

Do sprawdzania parametrów pomp CR służy przystawka EPS 945 zapewniająca automatyzację procesu testowania pompy. Przystawka ta pozwala na wytworzenie oraz ciągłą regulację wysokiego ciśnienia wytwarzanego przez pompę w różnych zakresach prędkości obrotowych pod różnym obciążeniem. Urządzenie jest w stanie na bieżąco kontrolować wartości wydatku, ciśnienia oraz przelewu. Dzięki precyzyjnemu czujnikowi ciśnienia oceniana jest jakość regulacji ciśnienia na podstawie analizy diagramu przyrostu ciśnienia wytwarzanego prze każdą z sekcji tłoczących. Na ekranie monitora są prezentowane w sposób ciągły wszystkie etapy przeprowadzanego cyklu pomiarowego. Potrzebne przy tym dane są pobierane z nowego CD-Testdata. Technologia umożliwia naprawę pomp CR produkowanych zarówno przez firmę BOSCH jak i ZEXEL.Sprawdzenie pompy pod obciążeniem pozwala na wyciagnięcie wniosków, co do przyczyn niesprawności pompy oraz pozwala wskazać uszkodzone części.

Dotychczasowe doświadczenia wskazują, że:

przyczyną niesprawności systemu Common Rail nie jest wcale uszkodzenie całej pompy a jedynie zużycie, zablokowanie lub nieszczelność jednego z jej elementów, którego wymiana przywraca pełną sprawność pompie.
źródłem niesprawności może być jedynie nieprawidłowa regulacja ciśnienia przez zawór DRV w pompie CP1 lub zawór proporcjonalny M-prop w pompach CP2, CP3.x, CP1H.
nietrudnym do usunięcia jest niesprawność lub nieszczelność sekcji tłoczących
bardzo często za usterkę nie jest odpowiedzialna wcale pompa, a niesprawność innych komponentów dających podobne objawy na samochodzie.

Prawidłowa praca systemu Common Rail zależy w dużej mierze od właściwego stanu technicznego wtryskiwaczy sterowanych elektromagnetycznie. W roku 2007 firma Bosch wdrożyła technologię naprawy oraz testowania wtryskiwaczy CRI pierwszej oraz drugiej generacji. Technologia obejmuje wymianę następujących elementów: końcówki wtrysku, nakrętki, króćca z filtrem szczelinowym oraz uszczelnień. Po wykonaniu naprawy wtryskiwacz testowany jest pod obciążeniem na stanowisku probierczym wyposażonym w zestaw CRI 846. Podczas testu mierzona jest szczelność oraz dawki w kilku punktach obciążenia takich jak wolne obroty, częściowe oraz pełne obciążenie oraz dawka pilotażowa. Jednym z najważniejszych elementów testu wtryskiwaczy CRI jest możliwość wyznaczenia klas oraz kodów IMA, gwarantujących poprawną pracę silnika oraz spełnianie ostrych norm spalin nadzorowanych przez system EOBD. Dotychczasowa technologia pozwala na naprawę ponad 60% przypadków uszkodzeń wtryskiwaczy, które w głównej mierze związane są z nieszczelnością oraz zużyciem części rozpylającej.

żródło bosch


Ostatnio przesunięty w górę 03 sty 2012, 08:01 przez: Anonymous.


Zgłoś ten post
Na górę
   
Odpowiedz z cytatem  
 
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Nowy temat Odpowiedz w temacie  [ Posty: 1 ] 


Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 1 gość


Możesz tworzyć nowe tematy
Możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

 Podobne tematy
 Tytuł tematu   Forum   Autor   Odpowiedzi 
 Renault Premium silnik common rail  RENAULT common rail - Regeneracja wtryskiwacza | Naprawa wtrysku  Anonymous  1
 Silnik Fiat 2,4 JTD Common Rail wady, zalety, usterki  FIAT common rail - Regeneracja wtryskiwaczy | Naprawa wtrysków  Anonymous  1
 Serwis ukladow common  HONDA common rail - Regeneracja wtryskiwaczy | Naprawa wtrysków  Anonymous  4
 Dwa silniki diesla common rail 2.5 i 3.0 ISUZU  ISUZU common rail - Regeneracja wtryskiwaczy | Naprawa wtrysków  Anonymous  1
Szukaj:
Przejdź do:  

Nowości NowościMapa Strony Mapa StronyIndex Mapy strony Index Mapy stronyRSS RSSLista kanałów Lista kanałównaprawa turbosprezarekregeneracja wtryskiwaczy stat4u


Dokumenty i regulaminy | Polityka prywatności | Polityka cookies
Powered by phpBB © 2007 phpBB3 Group