Common Rail – Regeneracja, naprawa wtryskiwaczy i pomp, pompowtryskiwacze http://www.commonrailforum.pl/ |
|
Jak i dlaczego są uszkodzone pompowtryskiwacze - usterki http://www.commonrailforum.pl/jak-i-dlaczego-sa-uszkodzone-pompowtryskiwacze-usterki-t1791.html |
Strona 1 z 1 |
Autor: | Kamil [ 22 cze 2013, 12:48 ] |
Tytuł: | Jak i dlaczego są uszkodzone pompowtryskiwacze - usterki |
Jakie występują usterki pompowtryskiwacza. Jak je wykrywać diagnozować - interpretacja wyników diagnostyki silnika diesla,(egr zawór) Wykrywanie usterek w układzie wtryskowym z pompowtryskiwaczami. Po za możliwością odczytu usterek zawartych w pamięci i testu nastawników, samodiagnostyka umożliwia wykaz parametrów bieżących uporządkowany według podzespołów w bloki wartości pomiarowych. Dla układu wtryskowego znaczenie mają bloki wartości pomiarowych 1,8,13 i 18. W bloku nr. 13 znajduje się odchylenie dawki na biegu jałowym, co ułatwia identyfikację wadliwie pracującego cylindra. Volkswagen dopuszcza, by odchylenie wynosiło +2,8 mg/skok. W sytuacji wyraźnych odchyleń, zwłaszcza w kierunku dodatnim, należy poszukać przyczyny takiego stanu rzeczy. Możliwymi przyczynami może być nieszczelna komora spalania lub nawet uszkodzony wtryskiwacz. Po załamaniu krzywej prądu, sterownik rozpoznaje włączenie zaworu elektromagnetycznego rozpoczynające tłoczenie pod wysokim ciśnieniem. Początek tłoczenia musi nastąpić po włączeniu zaworu elektromagnetycznego. Ten czas jest nadzorowany przez sterownik. Odchylenia są zapisywane jako usterka w pamięci diagnostycznej. Wówczas wartości pomiarowe w bloku 18 przy odpowiednim wtryskiwaczu pojawia się wartość 1 lub 2 zamiast 0. Nr Zespół Wartość wskazana Objaśnienia 01 Dawka wtrysku Prędkość obrotowa: 880 obr/min Dawka wtrysku: 6,3 mg/skok Czas trwania wtrysku: 7,1°OWK Temperatura silnika: 48 °C 02 Czujnik pedału przyspie- szenia Prędkość obrotowa: 880 obr/min Położenie pedału przyspieszenia: 0% Położenie przełącznika: 0/1/1 Temperatura silnika: 48 °C 0 – 100% Klimatyzacja/bieg jałowy/sprężarka klimatyzacji 03 Recyrkulacja spalin Prędkość obrotowa: 880 obr/min Masa powietrza, nominalna: 245 mg/skok Masa powietrza, rzeczywista: 247 mg/skok Współczynnik trwania impulsu zaworu EGR: 79% Przy wyłączonej recyrkulacji spalin rzeczywista masa powietrza jest dwa razy większa od nominalnej. Zawór EGR wyłączony: 5%, zawór EGR włączony: do 80% 04 Początek wtrysku Prędkość obrotowa: 880 obr/min Początek wtrysku: 4,3° przed GMP Czas trwania wtrysku: 5,1°OWK Synchronizacja: -4,9% Odchyłka czujnika GMP: ±6°OWK 06 Włącznik świateł hamowania i czujnik położenia pedału sprzęgła Prędkość jazdy: 0 km/h Położenie przełącznika: 0/0/0 Obciążenie: 0% Tempomat: 255 Hamulec 1/Hamulec 2/Sprzęgło Wartość 255 – nie ma tempomatu 07 Temperatury Paliwo: 33°C Współczynnik trwania impulsu zaworu chłodzenia paliwa: 0 Zasysane powietrze: 21°C Ciecz chłodząca: 48°C Tylko silniki 4-cylindrowe! 08 Dawki pełnego obciążenia Prędkość obrotowa: 881 obr/min Dawka wtrysku, pedał przyspieszenia: 0 mg/skok Dawka wtrysku, moment obrotowy: 30,2 mg/skok Dawka wtrysku, ograniczenie dymienia: 38 mg/skok Maksymalnie 62 mg/skok. Przy dawce ponad 62 mg/skok: podejrzenie chiptuningu silnika. 10 Doładowanie 1 Masa powietrza: 245 mg/skok Ciśnienie otoczenia: 999 hPa Ciśnienie doładowania: 989 hPa Obciążenie (pedał przyspieszenia): 0% Ciśnienie bezwzględne! Ciśnienie bezwzględne! 11 Doładowanie 2 Prędkość obrotowa: 883 obr/min Ciśnienie doładowania, nominalne: 1020 hPa Ciśnienie doładowania, rzeczywiste: 989 hPa Współczynnik trwania impulsu zaworu ciśnienia doładowania: 76% Ciśnienie bezwzględne! Ciśnienie bezwzględne! 13 Odchyłka dawki biegu jałowego Cylinder 3: -0,68 mg/skok Cylinder 2: -0,47 mg/skok Cylinder 1: +0,85 mg/skok Maksymalne dopuszczalne odchylenie ±2,8 mg/skok 15 Zużycie paliwa Prędkość obrotowa: 882 obr/min Dawka wtrysku: 6,2 mg/skok Zużycie paliwa: 0,6 dm¬3/h 18 Wtryskiwacze Cylinder 3: 0 Cylinder 2: 0 Cylinder 1: 0 Wartość 0 – wtryskiwacz sprawny; wartości inne niż 0 - uszkodzony Sprawdzanie obwodu hydraulicznego pompowtryskiwaczy. Jeśli w blokach wartości pomiarowych 13 lub 18 wykazano wartości wskazujące na usterki, należy rozpocząć pomiar ciśnienia tłoczenia wstępnego paliwa, za pomocą manometru podłączonego do złącza kontrolnego, po czym uruchomić silnik. W trakcie rozruchu silnika, ciśnienie wstępnego tłoczenia paliwa powinno wynosić co najmniej 100 kPa, na biegu jałowym 300 kPa, a przy nominalnej prędkości obrotowej co najmniej 750 kPa. Jeżeli ciśnienie to podczas pracy na biegu jałowym lub podczas rozruchu jest niższe, może to oznaczać uszkodzoną pompę wstępnego tłoczenia paliwa lub nieszczelność wtryskiwaczy. W celu wstępnej lokalizacji usterki ścisnąć, ale tylko na chwilę, kleszczami przewód przelewowy paliwa. Jeżeli wartość ciśnienia paliwa wynosi poniżej 800 kPa, to usterka leży w obwodzie tłoczenia paliwa. Przed wymianą pompy przetłaczającej paliwo należy sprawdzić stan filtru paliwa, szczelność przewodów paliwa a także sprawność występującej w niektórych modelach samochodów elektrycznej pompy zasilającej, zanurzonej w zbiorniku paliwa. Z kolei, jeśli ciśnienie przekracza wspomniane 800 kPa, pompa przetłaczająca jest sprawna. Wtedy wina może leżeć po stronie uszczelnienia, umieszczonego pomiędzy dopływem a przelewem z pompowtryskiwacza. Uszczelnienia O-ring w pompowtryskiwaczach mogą się wycierać. W silnikach wyposażonych w dwa zawory na cylinder, każdy pompowtryskiwacz jest zamocowany za pomocą jarzma dociskowego. Z powodu występowania dużych sił napędu pompowtryskiwacza, jarzmo porusza się. W przypadku silników z 4 zaworami na cylinder, wtryskiwacze montowane są za pomocą dwóch śrub. Mocowanie pompowtryskiwaczy w głowicy silnika 16 zaworowego. Spróbować można wykonać zabieg uszczelniający, poprzez wymianę uszczelnień typu O-ring. Jeżeli wymiana ta nie przyniesie poprawy oznacza to, że otwór w głowicy jest mocno zużyty co powoduje konieczność wymiany głowicy silnika. |
Strona 1 z 1 | Strefa czasowa UTC+2godz. [letni] |
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group http://www.phpbb.com/ |