Dzisiaj jest 28 mar 2024, 17:56



regeneracja wtryskiwaczy


Strefa czasowa UTC+2godz. [letni]





Nowy temat Odpowiedz w temacie  [ Posty: 1 ] 
Autor Wiadomość
PostZamieszczono: 12 lut 2012, 01:10 
Silnik ZS, jako źródło napędu samochodów, charakteryzuje się niskim zużyciem paliwa i niską emisją gazowych składników spalin. Wartości emisji węglowodorów (HC) i tlenku węgla (CO) przez silniki ZS są obecnie niższe od wartości emisji tych składników przez silniki Zł, wyposażone w konwertery katalityczne spalin i układy regulacji składu mieszanki. Ponadto nowoczesne silniki ZS utrzymują taki korzystny skład spalin również po dużych przebiegach, wykazując tylko nieznaczne jego pogorszenie.
Spaliny silnika ZS zawierają tylko ok. 0,3% vol. składników szkodliwych. Typowy skład spalin dla silnika ZS pracującego przy pełnym obciążeniu odbiega od składu spalin dla silnika Zł, ze względu na zasilanie silnika ZS mieszanką z nadmiarem powietrza [λ > 1). Za krytyczne i niebezpieczne dla zdrowia jest uważane zadymienie spalin silnika ZS. Przede wszystkim zadymieniu towarzyszy przykry zapach oraz zmniejszona przejrzystość powietrza. Widoczne zadymienie nie powinno właściwie występować w żadnych warunkach pracy silnika. Do emisji cząstek stałych, które powodują zadymienie spalin, przywiązuje się dziś jeszcze większe znaczenie. Często w związku ze spalinami silnika ZS stosowane jest określenie „sadza”. Sadza, która składa się głównie z atomów węgla, jest jednak tylko częścią emitowanych cząstek stałych. Pomiaru i oceny zawartości cząstek stałych w spalinach dokonuje się przez wykorzystanie zdefiniowanych metod pomiarowych zawartości cząstek stałych, w określonych warunkach wykonywania pomiarów. Należy też rozróżniać „pomiar gęstości zadymienia” od „pomiaru zawartości cząstek stałych”.

Przy silniku pracującym z pełnym obciążeniem w spalinach dominują organicznie nierozpuszczalne składniki cząstek stałych: węgiel i siarczany, natomiast przy silniku pracującym z częściowym obciążeniem, głównymi składnikami są organicznie rozpuszczalne składniki pochodzące z oleju smarującego i paliwa. Wymiary większości cząstek stałych wynoszą od 0,1 do 0,3 /xm. Część cząstek popiołu i kurzu jest znacznie większa. Ponieważ cząstki stałe przedostają się do płuc, są podejrzewane o zwiększanie ryzyka zachorowania na raka. Podczas badań na zwierzętach, z zastosowaniem stężeń wielokrotnie wyższych od występujących w otoczeniu człowieka, zostało potwierdzone rakotwórcze działanie cząstek stałych.
Istotnym technicznie środkiem ograniczającym powstawanie cząstek stałych w spalinach silników ZS było zmniejszenie zawartości siarki w paliwie, od 0,2% do obecnej, maksymalnej zawartości wynoszącej 0,035%. Siarka zawarta w paliwie nie wpływa na proces spalania, ale po tym procesie pozostaje jako składnik tworzący cząstki stałe. Sprzyja ponadto tworzeniu dalszych węglowodorów, co również zwiększa masę cząstek stałych. Jeśli stosowane jest paliwo o niskiej zawartości siarki, to utleniający konwerter katalityczny może skuteczniej usuwać ze spalin tlenek węgla (CO) i węglowodory (HC), a charakterystyczny zapach spalin silnika ZS jest mniej intensywny.

Obrazek
Przykładowy skład spalin silnika ZS i zawartości w nich składników szkodliwych (zawartości są podane w % udziału objętościowego)


Zgłoś ten post
Na górę
   
Odpowiedz z cytatem  
 
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Nowy temat Odpowiedz w temacie  [ Posty: 1 ] 


Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 2 gości


Możesz tworzyć nowe tematy
Możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

 Podobne tematy
 Tytuł tematu   Forum   Autor   Odpowiedzi 
 Honda Accord 2.2 diesel  HONDA common rail - Regeneracja wtryskiwaczy | Naprawa wtrysków  Adam Michalski  2
 VOLVO V50 2,0D PRZYBYWANIE OLEJU W SILNIKU  VOLVO common rail bosch - Regeneracja wtryskiwaczy | Naprawa wtrysków  inox  8
 nie odpala na ciepłym silniku  PEUGEOT common rail bosch - Regeneracja wtryskiwaczy | Naprawa wtrysków  Anonymous  2
 170 2.0tdi CR nierówna praca na ciepłym silniku  COMMON RAIL INFORMACJE OGÓLNE - Regeneracja  Anonymous  0
 EPS-EVO 1 IN DIESEL  COMMON RAIL INFORMACJE OGÓLNE - Regeneracja  tkoziol  0
Szukaj:
Przejdź do:  

Nowości NowościMapa Strony Mapa StronyIndex Mapy strony Index Mapy stronyRSS RSSLista kanałów Lista kanałównaprawa turbosprezarekregeneracja wtryskiwaczy stat4u


Dokumenty i regulaminy | Polityka prywatności | Polityka cookies
Powered by phpBB © 2007 phpBB3 Group