Dzisiaj jest 28 mar 2024, 21:33



regeneracja wtryskiwaczy


Strefa czasowa UTC+2godz. [letni]





Nowy temat Odpowiedz w temacie  [ Posty: 1 ] 
Autor Wiadomość
PostZamieszczono: 19 lis 2012, 23:42 
Jeżeli masz problemy z diagnostyką układów Common Rail to urządzenie jest warte uwagi. Polecane przez specjalistów INTER CARS.

ANALIZATOR SYGNAŁÓW SYSTEMU WTRYSKU COMMON RAIL EDIA-PRO

System EDIA-PRO to rozszerzona wersja uznanego analizatora EDIA-5.

Odpowiadając na oczekiwania naszych klientów stworzyliśmy system automatycznego wyznaczania parametrów systemu wtrysku o mierzone przebiegi. Dzięki temu diagnostyka staje się prostsza i szybsza. Dodatkowa możliwość szybkiej oceny ciśnienia sprężania i układu rozruchu będą doskonałym uzupełnieniem możliwości diagnostycznych urządzenia EDIA.

Obrazek

Obrazek

Porównanie wersji analizatora EDIA:

Funkcja EDIA-5 EDIA-PRO
Rejestracja przebiegów wtryskiwaczy i ciśnienia X X
Możliwość wykonania pomiarów za pomocą suwaków X X
Automatyczna analiza parametrów wtrysku X
Szybki elektryczny pomiar ciśnienia sprężania X
Szybka diagnostyka akumulatora, rozrusznika i alternatora X

Dodatkowo zestaw EDIA-PRO zawiera komplet trzech przewodów z wtyczkami do czujników ciśnienia różnych producentów.

System diagnostyczny EDIA-PRO to nowatorskie, a wręcz rewolucyjne rozwiązanie szybkiej diagnostyki silników z wtryskiem Common Rail opracowane przez polską firmę DeltaTech Electronics. Przy jego pomocy można analizować także przebiegi sterowania pompowtryskiwaczy. System diagnozuje układy z wtryskiwaczami i pompowtryskiwaczami elektromagnetycznymi i piezoelektrycznymi.

Analizator EDIA-PRO podłączony do komputera wyposażonego w port USB umożliwia rejestrację przebiegu zmian prądu czterech wtryskiwaczy oraz sygnału z czujnika wysokiego ciśnienia na szynie.

Dzięki innowacyjnym sondom pomiarowym możliwe jest prześledzenie przebiegu sygnału wtrysku przy minimalnej inwazyjności, bez demontażu wtryskiwaczy i uszkadzania izolacji przewodów. W ten sposób nie ingerujemy w badany system wtrysku co jest kluczowym warunkiem poprawnej diagnostyki.

Pozyskane przebiegi mogą być wykorzystane do dokładnej oceny i wykrywania niesprawności wtryskiwaczy, czujnika i pompy wysokiego ciśnienia oraz innych podzespołów systemu Common Rail.

W przeciwieństwie do tradycyjnych oscyloskopów, trudnych do zastosowania w praktyce warsztatowej, EDIA-PRO oferuje prosty i przyjazny sposób obsługi, bez konieczności skomplikowanej konfiguracji. Zapisane wyniki można przeglądać i porównywać między sobą, co daje dodatkowe możliwości.

EDIA-PRO pozwala określić dokładne czasy sygnału wtrysku dla czterech cylindrów jednocześnie oraz obserwować precyzyjnie zmiany ciśnienia w zasobniku spowodowane pracą wtryskiwaczy. Daje to bardzo duże możliwości diagnostyczne. Niewątpliwą zaletą analizatora są jego niewielkie wymiary, prostota użytkowania i bardzo atrakcyjna cena.

Przy pomocy systemu EDIA możemy uzyskać informacje na temat:

części elektrycznej systemu wtrysku
części hydraulicznej systemu wtrysku
ogólnego stanu technicznego silnika

Diagnostyka części elektrycznej systemu wtrysku Common Rail to:

sprawdzenie stanu cewki wtryskiwacza elektromagnetycznego lub stosu piezoelektrycznego poprzez analizę przebiegu prądu sterowania wtryskiwacza,
sprawdzenie jakości połączenia (styku) na wtyczce wtryskiwacza poprzez analizę przebiegu prądu sterowania wtryskiwacza,
sprawdzenie poprawności połączeń wiązki przewodów pomiędzy wtyczką wtryskiwacza, a sterownikiem,
sprawdzenie ładowania baterii kondensatorów wysokiego napięcia w sterowniku,
sprawdzenie poprawności parametrów (napięcia, prądu, czasu) sygnałów sterujących wtryskiwaczami generowanymi przez sterownik,
sprawdzenie czasu dawki rozruchowej przy uruchamianiu silnika,
sprawdzenie poprawności działania czujnika ciśnienia na szynie.

Diagnostyka części hydraulicznej systemu wtrysku Common Rail:

sprawdzenie szybkości i sposobu narastania ciśnienia paliwa na szynie co daje informacje o prawidłowym działaniu pompy wysokiego ciśnienia,
sprawdzenie wartości ciśnienia przy pierwszym otwarciu wtryskiwacza w momencie uruchamiania silnika,
sprawdzenie poprawności działania poszczególnych wtryskiwaczy w momencie uruchamiania silnika,
sprawdzenie spadku ciśnienia w czasie podawania dawki rozruchowej w momencie uruchamiania silnika - wydatek pompy na małych obrotach,
sprawdzenie prawidłowości przejścia od dawki rozruchowej do dawki normalnego biegu jałowego,
sprawdzenie poprawności dawek biegu jałowego,
sprawdzenie poprawności dawek przy zwiększaniu obrotów - powiększone dawki,
sprawdzenie wielkości dawek przy zmniejszaniu obrotów - zmniejszone lub wycięte dawki,
sprawdzenie wielkości dawki wtrysków wstępnych,
sprawdzenie wielkości dawek wtrysków zasadniczych,
sprawdzenie wielkości dawek dotrysków,
sprawdzenie szybkości zanikania ciśnienia po wyłączeniu silnika,
sprawdzenie poprawności działania zaworu sterującego ciśnieniem na szynie.

Diagnostyka części mechanicznej silnika:

sprawdzenie różnicy czasów wtrysku wynikających ze sprawności pracy poszczególnych cylindrów - różnych przyspieszeń kątowych rejestrowanych przez sterownik,
pośrednie sprawdzenie szczelności poszczególnych cylindrów - pęknięcie głowicy,
uszczelka pod głowicą, pierścienie, cylinder, tłok itp.

Dodatkowo wersja PRO oferuje:

automatyczną analizę parametrów pracy silnika,
wskazówki diagnostyczne w postaci komunikatów
szybki i zautomatyzowany pomiar ciśnienia sprężania metodą pośrednią dla silników od 2 do 8 cylindrów zarówno o zapłonie samoczynnym, jak i iskrowym
diagnostykę instalacji elektrycznej samochodu – akumulatora, rozrusznika i alternatora wszystkich typów samochodów.zrodlo dte com pl


Zgłoś ten post
Na górę
   
Odpowiedz z cytatem  
 
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Nowy temat Odpowiedz w temacie  [ Posty: 1 ] 


Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 1 gość


Możesz tworzyć nowe tematy
Możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

 Podobne tematy
 Tytuł tematu   Forum   Autor   Odpowiedzi 
 Stilo jtd - dziwny problem  FIAT common rail - Regeneracja wtryskiwaczy | Naprawa wtrysków  Elrobertos  2
 Problem z uruchamianiem 1.7 Isuzu  ISUZU common rail - Regeneracja wtryskiwaczy | Naprawa wtrysków  Anonymous  2
 Problem z wyciekiem paliwa z szyny CR  INFINITI common rail Regeneracja wtryskiwaczy | Naprawa wtrysków  Anonymous  7
 problem 3.0 dci CR  RENAULT common rail bosch - Regeneracja wtryskiwaczy | Naprawa wtrysków  Anonymous  0
 Problem z ciśnieniem paliwa 2.0 HDi 140km Delphi  RÓŻNE TEMATY POWIĄZANE Z COMMON RAIL  Franek12  0
Szukaj:
Przejdź do:  

Nowości NowościMapa Strony Mapa StronyIndex Mapy strony Index Mapy stronyRSS RSSLista kanałów Lista kanałównaprawa turbosprezarekregeneracja wtryskiwaczy stat4u


Dokumenty i regulaminy | Polityka prywatności | Polityka cookies
Powered by phpBB © 2007 phpBB3 Group