Dzisiaj jest 28 mar 2024, 16:54



regeneracja wtryskiwaczy


Strefa czasowa UTC+2godz. [letni]





Nowy temat Odpowiedz w temacie  [ Posty: 1 ] 
Autor Wiadomość
PostZamieszczono: 18 lut 2012, 23:16 
Zimowy BP Ultimate Diesel
Obrazek
Zimowy olej napędowy BP Ultimate opracowano, by poprawić właściwości paliwa w niskiej temperaturze.
Specjalny dodatek na zimę
Zimowy BP Ultimate Diesel
Każdy kierowca chce, by jego samochód działał niezawodnie — dotyczy to w szczególności okresu zimowego. Właśnie wtedy jednak silnik wysokoprężny może zawieść.

Wyobraź sobie następującą sytuację — wsiadasz rano do samochodu osobowego lub dostawczego i okazuje się, że silnik nie chce zapalić. Czasem zapala, ale po krótkim czasie zaczyna się krztusić, czy wręcz gaśnie.

Dzieje się tak, gdyż z oleju napędowego wytrąca się parafina — to powszechny problem, szczególnie podczas silnych mrozów. Dlatego właśnie wprowadziliśmy na rynek zimowy olej napędowy BP Ultimate, którego zadaniem jest zapewnienie bezstresowej jazdy w zimie.
Wytrącanie się parafiny
Aby zrozumieć ten problem, należy przyjrzeć się cechom oleju napędowego. Nie jest on, jak na przykład woda, substancją jednorodną — jest to złożona mieszanka setek węglowodorów, które „zamarzają” w różnych temperaturach.

Część tej mieszanki stanowią węglowodory prostołańcuchowe znane jako n-alkany. Gdy temperatura obniża się, niektóre spośród nich wytrącają się z roztworu w postaci kryształków parafiny. Gdy paliwo ulega dalszemu schłodzeniu, wytrąca się jeszcze więcej kryształków, tworzących siatkę uniemożliwiającą przepływ paliwa.

Problemy kierowców podczas mroźnej zimy spowodowane są obecnością takich kryształków parafiny, które zatykają filtry w układzie paliwowym pojazdu. W związku z tym w pewnym momencie zaczęto oznaczać jako prognostyk sprawności pojazdu podczas mrozów temperaturę zablokowania zimnego filtru (Cold Filter Plugging Point — CFPP). Temperaturę tę określa się, mierząc przepływ oleju napędowego przez filtr w niskiej temperaturze.

Wymogi prawne dotyczące przepływu oleju napędowego w niskiej temperaturze (oparte na CFPP) różnią się zależnie od pory roku. Zimą są one, rzecz jasna, ostrzejsze. Aby spełnić te wymagania i poprawić właściwości paliwa w niskiej temperaturze, zimą rafinerie dodają zazwyczaj do olejów napędowych substancje poprawiające płynność średnich destylatów (Middle Distillate Flow Improvers — MDFI).

Bez dodatku MDFI kryształki parafiny rosną bez przeszkód, tworząc pokaźne płytki, pokazane tutaj w stukrotnym powiększeniu, które zatykają filtry i przewody paliwa.

Po dodaniu MDFI rozmiar i kształt kryształków ulegają zmianie. Ich zdolność do zatykania filtrów maleje, co rozszerza zakres temperatur, w których silnik funkcjonuje sprawnie.
Zimowy olej napędowy BP Ultimate
Jednak w przypadku normalnego paliwa zimowego z dodatkiem MDFI problemy z wytrącaniem parafiny mogą nadal się pojawiać, szczególnie podczas silnych mrozów, gdy temperatura spada bardziej niż zwykle. Oznacza to, że wciąż mogą występować kłopoty z uruchomieniem silnika. Dlatego też zimowy olej napędowy BP Ultimate ma zimowy dodatek, poprawiający jego właściwości w niskiej temperaturze w porównaniu do zwykłego zimowego oleju napędowego.

Do zimowego oleju napędowego BP Ultimate dodajemy specjalne składniki, dzięki którym kryształki parafiny są jeszcze mniejsze, ich zagęszczenie w paliwie jest jednorodne i łatwiej przechodzą one przez filtry paliwa, co oznacza bardziej niezawodne funkcjonowanie silnika podczas mrozów. Nasze testy wykazały, że zimowy olej napędowy BP Ultimate działa w temperaturze dochodzącej nawet do –30ºC (Wynik średni, uzyskany w porównaniu ze zwykłym paliwem zimowym. Wynik maksymalny: –26ºC, wynik minimalny: –35ºC. Pomiar oparty na teście przepływu oleju napędowego w niskiej temperaturze (CFPP) zgodnie z normami UE).

Ponadto zimowy olej napędowy BP Ultimate zachowuje wszystkie zalety paliw z serii Ultimate — doskonałe właściwości czyszczące, niższe zużycie paliwa, wzrost mocy silnika, lepsze przyspieszenie i spadek emisji zanieczyszczeń. zrodlo BP


Zgłoś ten post
Na górę
   
Odpowiedz z cytatem  
 
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Nowy temat Odpowiedz w temacie  [ Posty: 1 ] 


Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 1 gość


Możesz tworzyć nowe tematy
Możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

 Podobne tematy
 Tytuł tematu   Forum   Autor   Odpowiedzi 
 Silnik Fiat 2,4 JTD Common Rail wady, zalety, usterki  FIAT common rail - Regeneracja wtryskiwaczy | Naprawa wtrysków  Anonymous  1
 Honda Accord 2.2 diesel  HONDA common rail - Regeneracja wtryskiwaczy | Naprawa wtrysków  Adam Michalski  2
 Serwis ukladow common  HONDA common rail - Regeneracja wtryskiwaczy | Naprawa wtrysków  Anonymous  4
 Dwa silniki diesla common rail 2.5 i 3.0 ISUZU  ISUZU common rail - Regeneracja wtryskiwaczy | Naprawa wtrysków  Anonymous  1
Szukaj:
Przejdź do:  

Nowości NowościMapa Strony Mapa StronyIndex Mapy strony Index Mapy stronyRSS RSSLista kanałów Lista kanałównaprawa turbosprezarekregeneracja wtryskiwaczy stat4u


Dokumenty i regulaminy | Polityka prywatności | Polityka cookies
Powered by phpBB © 2007 phpBB3 Group