Common Rail – Regeneracja, naprawa wtryskiwaczy i pomp, pompowtryskiwacze
http://www.commonrailforum.pl/

Common Rail- warto przeczytać
http://www.commonrailforum.pl/common-rail-warto-przeczytac-t1535.html
Strona 1 z 1

Autor:  liki [ 22 lut 2012, 22:02 ]
Tytuł:  Common Rail- warto przeczytać

Ciekawe co wy na to ??
Coraz więcej osób zastanawia się nad kupnem auta z silnikiem wysokoprężnym. Czy polecałby Pan silniki z systemem wtrysku Common Rail. I czy możemy przybliżyć naszym Czytelnikom ten temat? - Na pierwsze pytanie odpowiadam: zdecydowanie tak. Pod warunkiem, że możemy wydać więcej, ponieważ auta z Common Railem są droższe niż wersje z silnikami benzynowymi czy zwykłymi dieslami. Dlaczego jestem zwolennikiem tego rozwiązania? Ponieważ silniki wysokoprężne z Common Railem pozbawione są wad zwykłych diesli przy zachowaniu wszystkich ich zalet (z niskim spalaniem na czele). O tym, żeby zmienić układ wtrysku w silnikach Diesla, myślano już od dawna. Chodziło o to, aby wtrysk nie był zależny od obrotów silnika, od położenia cylindrów i żeby miał zawsze takie samo ciśnienie. Powiedzieć łatwo - wykonać trudno. Dopiero opanowanie wtrysku bezpośredniego do cylindra (Silniki TDI) pozwoliło rozwinąć tę koncepcję i zastosować Common Rail seryjnie. Istota sprawy sprowadza się do doprowadzenia paliwa do zbiornika, w którym jest "magazynowane" pod bardzo wysokim ciśnieniem przekraczającym tysiąc atmosfer. Dla porównania podam, że ciśnienie w zwykłych dieslach wynosi około 200 atmosfer. - Jak zapewnia się uzyskanie stałego ciśnienia w zbiorniku akumulacyjnym układu Common Rail? - Pompa cały czas tłoczy paliwo do zbiornika. Jeśli ciśnienie jest wyższe od założonego, część paliwa wraca do zbiornika. Po drodze jest chłodzone, ponieważ przy zmianie ciśnienia z wysokiego na niskie ogrzewa się. Zbiornik akumulacyjny ma postać rury (czasem nazywana jest listwą) umieszczonej nad głowicą wzdłuż silnika. Paliwo wtryskiwane jest pod dużym ciśnieniem w dwóch fazach. Pierwsza dawka - pilotażowa jest bardzo mała, dopiero po niej do cylindra trafia cała porcja. Ta wstępna dawka powoduje, że silnik pracuje ciszej, spalanie odbywa się łagodnie, silnik jest elastyczny. - Zalety silników wysokoprężnych z Common Railem są rozliczne. Ale mają zapewne też wady. Można się spodziewać, że ich serwis jest drogi. Poza tym, jaka jest ich trwałość oraz niezawodność? - Te silniki masowo stosowane są dopiero od kilku lat. Trudno więc o dane porównawcze dotyczące awarii i niezawodności. Common Rail to bardzo precyzyjny układ poracujący pod wielkim ciśnieniem. Jest bardzo czuły na jakość oleju napędowego, dlatego też jeszcze przed trafieniem do zbiornika ciśnieniowego paliwo jest bardzo dokładnie oczyszczane. Poza tym wszelkie naprawy czy regulacje trzeba przeprowadzać w autoryzowanych serwisach. Tu już nie pomoże przysłowiowy pan Zenek "złota rączka" z warsztatu w podwórku. Trzeba mieć bowiem precyzyjną aparaturę pomiarową i oprzyrządowanie. Zresztą, niektórych podzespołów, jak na przykład zbiornika ciśnieniowego, w Polsce w ogóle się nie naprawia, jeśli trzeba, to wymienia się go na nowy, a naprawia u producenta. - Jeśli zatem decydujemy się na używany samochód z Common Railem, należy bardzo dokładnie zdiagnozować silnik, aby potem uniknąć niespodzianek i wydatków. - Najlepiej wybierać auta z udokumentowanym przebiegiem i książką serwisową. Są wprawdzie droższe w momencie zakupu, ale potem okażą się tańsze w eksploatacji.

Strona 1 z 1 Strefa czasowa UTC+2godz. [letni]
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group
http://www.phpbb.com/