Common Rail – Regeneracja, naprawa wtryskiwaczy i pomp, pompowtryskiwacze http://www.commonrailforum.pl/ |
|
Stół probierczy do badania pomp i wtryskiwaczy CR http://www.commonrailforum.pl/stol-probierczy-do-badania-pomp-i-wtryskiwaczy-cr-t1662.html |
Strona 1 z 1 |
Autor: | Woxi [ 19 lis 2012, 23:53 ] |
Tytuł: | Stół probierczy do badania pomp i wtryskiwaczy CR |
Polskie firmy też maja ciekawe i nowoczesne rozwiązania do diagnostyki pomp i wtryskiwaczy Common Rail. Przeznaczenie urządzenia: Stanowisko testowania pomp i wtryskiwaczy (w skrócie STPiW3), w zależności od wersji wykonania, przeznaczone jest do testowania pomp i wtryskiwaczy paliwa (a także innych podzespołów) występujących w systemie Common Rail (w skrócie CR) oraz w systemach z pompą rozdzielaczową BOSCH VE. Stanowisko umożliwia zamocowanie różnych typów pomp, wtryskiwaczy, zaworów regulacji ciśnienia i czujników wysokiego ciśnienia, podłączenie zasilania i zrzutu paliwa, podłączenie menzurek pomiarowych dawki paliwa i wielkości przelewu oraz podłączenie niezbędnych przewodów sterujących z dodatkowych testerów umieszczonych na stelażu STPiW3. Całość umożliwia przeprowadzenie pełnych i bezpiecznych testów badanych komponentów. STPiW3 wykonane jest w postaci stalowego stelaża, na którym zamontowano wszystkie niezbędne wsporniki i urządzenia. Napęd pomp umożliwia silnik asynchroniczny 3-fazowy sterowany falownikiem poprzez pasek zębaty. Stół został wykonany do pracy dwustronnej, tzn. możliwe jest zamontowanie (w zależności od wersji wykonania) pomp VE i CR lub pomp CR wysokiego ciśnienia z obu stron stołu tak, aby można było testować pompy i wtryskiwacze CR bez czasochłonnego przekładania badanych podzespołów. Taka budowa pozwoliła na uzyskanie wyjątkowo zwartej konstrukcji stanowiska, o małych wymiarach zewnętrznych i zarazem o dużej funkcjonalności. Taka budowa pozwoliła na uzyskanie wyjątkowo zwartej konstrukcji stanowiska, o małych wymiarach zewnętrznych i zarazem o dużej funkcjonalności. Zakres zastosowania stanowiska: - testowanie pomp CR (Bosch CP1, CP3, Delphi, Siemens, Denso), - testowanie wtryskiwaczy (Bosch, Siemens, Delphi, Denso), elektromagnetyczne i piezoelektryczne, - testowanie podzespołów wchodzących w skład systemu CR (np. zawory elektromagnetyczne, czujniki ciśnienia, zawory regulacji ciśnienia), - testowanie pomp VE (potencjometryczne i HDK). Funkcje stanowiska: - sterowanie napędem pomp, - sterowanie zasilaniem paliwa, - zliczanie obrotów pomp, - pomiar prędkości obrotowej pomp, - pomiar ciśnień paliwa, - pomiar wielkości dawki paliwa, - pomiar wydatku pompy, - pomiar wielkości przelewu, - stabilizacja temperatury paliwa, - stabilizacja obrotów pompy, - opcjonalnie dostępny system automatycznego pomiaru i sterowania z wykorzystaniem komputera PC z możliwością archiwizacji danych i ich wydruku. Parametry techniczne: - Napięcie zasilania: sieć 3x400V /50Hz - Maksymalna moc: 6kW - Moc silnika napędowego: 4 kW - Zakres zmiany prędkości obrotowej silnika: 100 ÷ 2000 obr/min - Moc grzałki paliwa: 900 W Nastawy: - prędkość obrotowa silnika: 100 ÷ 2000 obr/min co 1 obr.min. - temperatura paliwa: 20÷60 oC co 5oC - liczba obrotów: 10÷9000 co 5 obr. - "przelicznik obrotów" czyli liczba zębów koła pompy: 20÷100 Zakresy pomiarowe i dokładność pomiarów: - prędkość obrotowa: 50÷4000 obr/min d = 1 % + 1 obr/min - ciśnienie paliwa: 0÷0,2 MPa (0÷20 bar) d = 1 % + 0,01 MPa - temperatura paliwa: 0÷100 °C d = 2 % - liczba obrotów: 1 ÷ 10000 ±1 zrodlo autoelektronika pl |
Strona 1 z 1 | Strefa czasowa UTC+2godz. [letni] |
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group http://www.phpbb.com/ |