Common Rail – Regeneracja, naprawa wtryskiwaczy i pomp, pompowtryskiwacze
http://www.commonrailforum.pl/

Nowe przystawki do stołu probierczego EPS 815 Bosch
http://www.commonrailforum.pl/nowe-przystawki-do-stolu-probierczego-eps-815-bosch-t1831.html
Strona 1 z 1

Autor:  LAKI [ 05 sie 2013, 00:41 ]
Tytuł:  Nowe przystawki do stołu probierczego EPS 815 Bosch

Przystawki do badania pomp wtryskowych nowej generacji.
W ostatnich latach powstały nowoczesne systemy zasilania wysokociśnieniowego, które poprawiając osiągi i ekonomiczność silników wysokoprężnych przyczyniły się do wzrostu ich udziału na rynku. Od 1995 r. liczba samochodów osobowych z silnikami diesla stale wzrasta. Zostało to spowodowane przede wszystkim dzięki większemu zainteresowaniu nowymi systemami zasilania Common Rail oraz elektronicznie sterowanymi pompami rozdzielaczowymi.
Od chwili stworzenia w 1924 r. pierwszej wysokoprężnej jednostki napędowej do samochodu ciężarowego, a w 1936 r. do osobowego, Bosch stał się czołowym na świecie producentem osprzętu do tych silników.
Równolegle z unowocześnianiem osprzętu będącego wyposażeniem fabrycznym, firma Bosch rozwijała urządzenia diagnostyczne oraz specjalistyczne oprogramowanie ESI[tronic], umożliwiające diagnozowanie elektronicznie sterowanych systemów zasilania silników wysokoprężnych na pojeździe, co pozwala precyzyjnie określić wadliwe podzespoły przeznaczone do wymiany.
Jeszcze nie dawno podzespoły układu wtryskowego można było sprawdzać mechanicznie i właściwie tylko w stanie zamontowanym. Jednak obecnie metody kontroli uległy zmianie. Podstawą do badania zespołów diesla produkcji Bosch jest stół probierczy EPS 815 wyposażony w przystawkę pomiarową typu KMA. Rozwiązaniem przyszłościowym jest uzupełnienie tego stanowiska o przystawkę CRS 845 przeznaczoną do badania pomp wysokiego ciśnienia typu Common Rail CP1, CP2, CP3 i przystawkę typu VE-M (VP29, VP30) i typu VR (VP44).
Obrazek
Bosch EPS 815

W przystawce do badania pomp Common Rail ważnym elementem jest osłona, konieczna przy występujących stale wysokich ciśnieniach rzędu 1600 bar. Zasobnik z czujnikami ciśnienia służy jako akumulator ciśnienia ze zintegrowanym regulatorem. Rozdzielacz dzieli strumień paliwa przed schłodzeniem i pomiarem dawek. Sterownik załącza czujniki i zawory badanego obiektu oraz zasobnika. Zawór regulacyjny służy do regulowania ciśnienia paliwa nadmiarowego badanej pompy oraz symuluje pracę w pojeździe. Jako wyposażenie dodatkowe są adaptery do mocowania różnych rodzajów pomp.
Wymiennik ciepła jest potrzebny w obu systemach zasilania do schładzania oleju probierczego przed pomiarem.
Przystawka VPM 844 do badania elektronicznie sterowanych pomp rozdzielaczowych również zapewnia automatyzację procesu pomiarowego. Regulacje odbywają się poprzez programowanie sterownika. To badanie uwzględnia wszystkie parametry, ściśle zdefiniowane przez producenta, takie jak prędkość obrotowa, ciśnienie, temperatura, czasy nastawiania, pauzowania i pomiaru. Pompy są zasilane dokładnym napięciem dzięki precyzyjnemu stabilizatorowi. Komputer służy do kalibrowania i programowania. Komunikacja ze sterownikiem pomp odbywa się za pomocą specjalnych kart pomiarowych.
http://www.bosch.co.za/content/language ... VPM844.jpg
Przystawka VPM 844

Przyrządy pomiarowe i programy symulują wszystkie wymagane stany robocze, występujące podczas eksploatacji pojazdu. Ekran monitora prezentuje w sposób ciągły wszystkie etapy cyklu pomiarowego. Tylko użycie przystawek CRS 845 oraz VPM 844 zapewnia wykonanie badania zgodnie ze specyfikacją producenta. Dzięki temu istnieje gwarancja, że czystość spalin będzie odpowiadała normom prawnym, jak również jest możliwość rozpatrywania roszczeń gwarancyjnych zgodnie z zaleceniami producenta. W ten sposób Bosch oferuje wszystkim warsztatom warunki do specjalizowania się w obsłudze nowoczesnych systemów zasilania diesli oraz uzyskania nowych możliwości zwiększania dochodów.

Strona 1 z 1 Strefa czasowa UTC+2godz. [letni]
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group
http://www.phpbb.com/