Dzisiaj jest 28 mar 2024, 11:37



regeneracja wtryskiwaczy


Strefa czasowa UTC+2godz. [letni]





Nowy temat Odpowiedz w temacie  [ Posty: 1 ] 
Autor Wiadomość
PostZamieszczono: 04 sie 2013, 22:33 
Uszkodzenia pomp paliwowych Delphi
W uszkodzonych pompach paliwowych należy zawsze przeprowadzić analizę wadliwej części, poprzez jej uważne oględziny i częściowy demontaż.

Uszkodzona część „opowiada całą swoją historię”. Czy awaria pompy paliwa nastąpiła z powodu zużycia eksploatacyjnego czy z innego powodu? Bez odpowiedzi na te pytania, prawidłowe zdiagnozowanie problemu jest bardzo trudne, co automatycznie zwiększa ryzyko przyszłych problemów zarówno dla warsztatu, jak i dla klienta.

Połączenia elektryczne
Dokładnie zbadaj połączenia elektryczne szukając oznak przegrzania styków, zwłaszcza tych doprowadzających zasilanie do pompy paliwowej wewnątrz modułu. Zwęglone styki łatwo zauważyć, ale połączenia wyglądające na nienaruszone należy również dokładnie sprawdzić pod kątem stopienia lub pojawienia się pęcherzyków przy stykach elektrycznych. Stopienie jest oznaką przegrzewania się spowodowanego słabym stykiem elektrycznym, którego z kolei przyczyną jest uszkodzenie złączy okablowania pojazdu. W przypadku wystąpienia tego rodzaju uszkodzeń nieprawidłowa praca pompy jest wynikiem właśnie wadliwego połączenia elektrycznego. Wadliwe złącze elektryczne należy wymienić, w przeciwnym wypadku awarie będą się powtarzać.

Obrazek
Warto sprawdzić złącze elektryczne.

Skąd rdza?
Zbadaj zewnętrzny filtr modułu paliwa pod kątem śladów zanieczyszczeń i rdzy. Jakiekolwiek zanieczyszczenia w filtrze oznaczają konieczność sprawdzenia zbiornika paliwa. W zależności od wyników należy oczyścić lub wymienić zbiornik paliwa. Ważne jest ustalenie, w jaki sposób zanieczyszczenia dostały się do zbiornika. Jest to niezbędne, by zapobiec powtórnemu wystąpieniu awarii. Zanieczyszczenia do zbiornika paliwa dostają się poprzez zabrudzony system odpowietrzania zbiornika lub przez skorodowany przewód paliwowy. Jeśli znalezione zanieczyszczenia zostały wpompowane z paliwem, należy zmienić dostawcę paliwa.

Inne zanieczyszczenia
Wizualnie oceń obudowę pompy i filtr wewnętrzny modułu paliwa. Stan obudowy pompy może być widoczny przez otwór w konstrukcji modułu. W niektórych typach tych urządzeń jest to niemożliwe i wówczas konieczne jest zdemontowanie modułu paliwa w celu odsłonięcia obudowy pompy. Ważne jest dokładne obejrzenie zanieczyszczeń, które zebrały się w obudowie i na filtrze wewnętrznym pompy.
Zanieczyszczenia trafiające do wnętrza obudowy pompy są tam zatrzymywane, więc element ten w pewnym sensie zawiera „całą historię” zanieczyszczeń modułu paliwa.

Przykłady awarii
1. W pojeździe wymieniono trzy moduły paliwa w ciągu 5 tygodni. Po każdej wymianie modułu silnika nie można było uruchomić, jednak czasami pomagało uderzenie w dno zbiornika paliwa. Zbadanie wszystkich modułów wykazały, że ulegały one awarii z powodu wadliwego złącza elektrycznego, które nigdy nie było wymieniane. Wszystkie trzy moduły zostały uszkodzone przez spalony styk „masy” pompy paliwowej. Chociaż uszkodzenie nie było rozległe, wystarczało do spowodowania powtarzających się usterek. Wszystkie trzy moduły zostały uszkodzone przez styk „C” – styk masy w pompach paliwowych.
2. W innym pojeździe z Common Rail wymieniono dwa moduły paliwowe w ciągu tygodnia. Problemem była głośna praca i nieprawidłowe ciśnienie paliwa. Badanie obu modułów wykazało, że powodem awarii było znaczne zanieczyszczenie rdzą obudowy pompy i wewnętrznego filtra modułu paliwowego. Zewnętrzne filtry wykazywały pewne odbarwienia, ale osadziło się w nich dużo mniej rdzy. Przyczyną był przerdzewiały przewód paliwowy.
3. Po awarii modułu paliwowego skontrolowano zbiornik paliwa, w którym nie znaleziono znacznych ilości rdzy, ani innych zanieczyszczeń. Źródłem zanieczyszczeń okazał się metalowy przewód powrotny paliwa. Rdza była przenoszona bezpośrednio do obudowy pompy paliwowej, ponieważ przewód powrotny w tym pojeździe doprowadzał paliwo bezpośrednio do niej, a nie do zbiornika paliwa. Po osadzeniu się rdzy, nie dało się jej już usunąć. Filtr paliwa nie był w stanie zatrzymać rdzy, ponieważ osadzała się w przewodzie powrotnym, już za filtrem.
W Common Rail rdza , woda w paliwie jest największym czynnikiem powodującym uszkodzenia pompy i wtryskiwaczy.


Zgłoś ten post
Na górę
   
Odpowiedz z cytatem  
 
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Nowy temat Odpowiedz w temacie  [ Posty: 1 ] 

Szybka odpowiedź
Nazwa użytkownika:
Tytuł:
Wiadomość:

Emotikony
:D :) ;) :( :o :shock: :? 8-) :lol: :x :P :oops: :cry: :evil: :twisted: :roll: :!: :?: :idea: :arrow: :| :mrgreen: :geek: :ugeek:
Rozmiar czcionki:
Kolor czcionki
Pytanie
Wpisz w to pole dużymi literami wyraz NARZĘDZIA:
To pytanie jest elementem zabezpieczającym przed automatycznym zamieszczaniem postów.
   


Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 1 gość


Możesz tworzyć nowe tematy
Możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

 Podobne tematy
 Tytuł tematu   Forum   Autor   Odpowiedzi 
 Silnik Fiat 2,4 JTD Common Rail wady, zalety, usterki  FIAT common rail - Regeneracja wtryskiwaczy | Naprawa wtrysków  Anonymous  1
 Serwis ukladow common  HONDA common rail - Regeneracja wtryskiwaczy | Naprawa wtrysków  Anonymous  4
 Dwa silniki diesla common rail 2.5 i 3.0 ISUZU  ISUZU common rail - Regeneracja wtryskiwaczy | Naprawa wtrysków  Anonymous  1
 Pompa Delphi DFP6  POMPY COMMON RAIL DELPHI INFORMACJE OGÓLNE  Plonus2020  0
Szukaj:
Przejdź do:  

Nowości NowościMapa Strony Mapa StronyIndex Mapy strony Index Mapy stronyRSS RSSLista kanałów Lista kanałównaprawa turbosprezarekregeneracja wtryskiwaczy stat4u


Dokumenty i regulaminy | Polityka prywatności | Polityka cookies
Powered by phpBB © 2007 phpBB3 Group