Common Rail – Regeneracja, naprawa wtryskiwaczy i pomp, pompowtryskiwacze http://www.commonrailforum.pl/ |
|
Budowa zasada działania pompy CR SIEMENS http://www.commonrailforum.pl/budowa-zasada-dzialania-pompy-cr-siemens-t1362.html |
Strona 1 z 1 |
Autor: | SIEMENSIK [ 10 sty 2012, 23:53 ] |
Tytuł: | Budowa zasada działania pompy CR SIEMENS |
Budowa zasada działania pompy common rail siemens Ogólny schemat pompy wysokiego ciśnienia Common Rail 1-ej generacji w układach wtryskowych Siemens lub Bosch: Rysunek po lewej stronie: h– paliwo pod wysokim ciśnieniem (do zasobnika, szyny, railu) j – paliwo przelewu do zbiornika; k – doprowadzenie paliwa ze zbiornika; 15 – korpus pompy wysokiego ciśnienia; 16 – zawór regulacyjny wysokiego ciśnienia (ZRWC); 17 – sekcja wyłączania 3-go tłoczka promieniowego Rysunek po prawej stronie: a – paliwo pod wysokim ciśnieniem (200 – 1350 bar) z pompy WC do zasobnika (szyny , railu); b – przelew paliwa (nadmiar) z pompy WC do zbiornika; c – dopływ paliwa niskiego ciśnienia (ze zbiornika); 1 – zawór regulacyjny wysokiego ciśnienia (ZRWC); 2 – zawór obiegu smarowania 3 – wałek napędowy pompy; 4 - tłoczek sekcji tłoczącej; 5 – zawór sekcji wyłączania 3-go tłoczka Zawór wyłączania 3-go tłoczka promieniowego w silnikach HDI 1-ej generacji Bosch i Siemens E - praca z wykorzystaniem 3 tłoczków F - praca z wykorzystaniem 2 tłoczków 4 - jeden z 3-ch tłoczków promieniowych 5 - zawór elektromagnetyczny wyłączania 3-go tłoczka 7 - zawór wlotowy ze sprężyną 8 - zawór wylotowy 9 - sprężyna zaworu wlotowego 12 - rdzeń (trzpień) naciskowy zaworu Zasada działania: a) gdy zawór wyłączania 3-go tłoczka (5) nie jest zasilany prądem: - zawór wlotowy (7) utrzymywany jest przez sprężynę (9) w pozycji zamkniętej; - przestrzeń cylinderka nad tłoczkiem (4) jest zamknięta przez zawór (7); - obracający się wał mimośrodowy pompy WC powoduje ruch tłoczka (4) do góry i tłoczenie paliwa (wzrost ciśnienia paliwa); - wzrastające ciśnienie paliwa powoduje uniesienie się kulki zaworu wylotowego (8); - paliwo pod wysokim ciśnieniem (a i h - drugi rysunek od góry) wychodzi na zewnątrz pompy WC i jest przetłaczane rurką do zasobnika (szyny, railu) (4 - pierwszy rysunek od góry), a także wtryskiwaczy (5) b) gdy zawór wyłączania 3-go tłoczka (5) jest zasilany prądem: - trzpień naciskowy (12) zaworu wykonuje skok w dół pod wpływem pola elektromagnetycznego na cewkę (zasilanie prądem "taktującym" ze sterownika poprzez masę); - przestrzeń cylinderka nad tłoczkiem (4) jest otwarta wskutek ruchu w dół (nacisk trzpienia 12) zaworu wlotowego (7) - ciśnienie nie powstaje, nie następuje sprężanie paliwa przez tłoczek (4); - paliwo "ucieka" poprzez otwarty zawór wlotowy (7) do niskiego ciśnienia. |
Strona 1 z 1 | Strefa czasowa UTC+2godz. [letni] |
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group http://www.phpbb.com/ |