Common Rail – Regeneracja, naprawa wtryskiwaczy i pomp, pompowtryskiwacze
http://www.commonrailforum.pl/

Elementy, schemat blokowy układu CR SIEMENS
http://www.commonrailforum.pl/elementy-schemat-blokowy-ukladu-cr-siemens-t1482.html
Strona 1 z 1

Autor:  Salek [ 12 lut 2012, 00:46 ]
Tytuł:  Elementy, schemat blokowy układu CR SIEMENS

Silnik nie uruchomi się, kiedy czujnik położenia wału korbowego albo wałka rozrządu jest uszkodzony. Inną przyczyną całkowitego unieruchomienia silnika może być awaria jednego z obu elektromagnetycznych zaworów przy pompie wysokiego ciśnienia. Wtryskiwacze są uruchamiane dopiero po uzyskaniu ciśnienia 150 bar. Silnik nie podejmie pracy także wtedy gdy jest uszkodzona pompa wysokiego ciśnienia i w czasie rozruchu nie jest w stanie wytworzyć ciśnienia przekraczającego 150 bar. Zanim jednak będzie się podejrzewać pompę wysokiego ciśnienia, należy sprawdzić zbiornik paliwa. W celu ochrony pompy wysokiego ciśnienia silnik jest wyłączany przy minimalnym stanie paliwa w zbiorniku. Usterka czujnika ciśnienia paliwa powoduje nie tylko zmniejszenie wydajności, lecz także zmiany akustyczne wywolane zmianą sposobu ustalania wysokiego ciśnienia. Przy braku sygnału z czujnika ciśnienia paliwa, sterownik przechodzi z regulacji ciśnienia w pętli zamkniętej na sterowanie w trybie awaryjnym. Na biegu jałowym ciśnienie rośnie z ok. 220 na 350 bar (wartość wymagana dla silnika Peugeota 2,0 1 66 kW to 210 do 230 bar), co objawia się wyraźnie stukową pracą silnika.

Obrazek
Schemat blokowy ukladu wtryskowego Common-Raii Siemens na przykladzie Peugeot 2,0 / z katalizatorem i filtrem cząstek:
1 - liltr powietrza
2 - przeplywomierz powietrza z czujnikiem temperatury powietrza
3 - turbosprężarka
4 - katalizator
5 - czujnik temperatury spalin przed katalizatorem
6 - czujnik temperatury spalin za katalizatorem
7 - filtr cząstek
8 - czujnik różnicy ciśnień
9 - zawór regulacji dla VTG z czujnikiem polożenia,
10 - pedal przyspieszenia
11 - czujnik polożenia pedalu
12 - czujnik temperatury plynu chlodzącego
13 - czujnik polożenia walu korbowego 14 - czujnik wysokiegc ciśnienia
15 - czujnik temperatury paliwa
16 - przekaźnik świec żarowych
17 - sterownik
18 - czujnik poziomu paliwa
19 - zbiornik paliwa 20 - pompa ręczna
21 - filtr paliwa
22 - pompa wysokiego ciśnienia
a - zawór regulacji ciśnienia (PCV)
b - pompa wysokiego ciśnienia (HPP)
c -zawór regulacji wydatku (VCV)
d - pompa zasilająca (lTP)
23 - zasobnik
24 - wtryskiwacz
25 - zawór recyrkulacji spalin EGR z czujnikiem polożenia
26 - przepustnica z czujnikiem polożenia
27 - czujnik boost
28 - czujnik polożenia walu rozrządu
29 - przepustnica obejścia intercoolera z czujnikiem polożenia
30 - intercooler 31 - pompa podciśnienia
32 - chlodnica spalin ukladu EGR

Brak napięcia zasilającego sterownik powoduje unieruchomienie silnika i uniemożliwia dostęp urządzenia diagnostycznego do pamięci usterek. Zablokowany immobilizer można rozpoznać przez pomiar wartości rzeczywistych i z faktu, że silnik krótko po starcie gaśnie. Przy uszkodzonym czujniku położenia pedału gazu liczba obrotów silnika jest trwale podnoszona do 1200 obr/min, po to, aby kierowca mógl jeszcze dojechać do warsztatu. Moc silnika jest ograniczana przy braku powietrza, które może wynikać z niskiego ciśnienia doladowania, uszkodzonego przepływomierza, albo trwale otwartego zaworu recyrkulacji EGR.

Obrazek
Zasobnik paliwa w samochodach Ford Fiesta i Peugeot jest dostarczany tylko wraz z czujnikiem ciśnienia (2). Nie powinno się odlączać przewodów wtryskowych (1) od zasobnika.zrodlo kucorix homeunix com

Strona 1 z 1 Strefa czasowa UTC+2godz. [letni]
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group
http://www.phpbb.com/