Common Rail – Regeneracja, naprawa wtryskiwaczy i pomp, pompowtryskiwacze
http://www.commonrailforum.pl/

Brak ciśnienia na pompie CP1 na stole probierczym
http://www.commonrailforum.pl/brak-cisnienia-na-pompie-cp1-na-stole-probierczym-t1605.html
Strona 1 z 1

Autor:  Jacekstg [ 03 cze 2012, 10:38 ]
Tytuł:  Brak ciśnienia na pompie CP1 na stole probierczym

Witam, mam problem uszczelniłem pięknie pompę CP1 Bosch bez czujników i na stole probierczym nie daje kompletnie ciśnienia, czy ktoś może wie w czym problem?

Autor:  Ewin [ 03 cze 2012, 11:21 ]
Tytuł:  Re: Brak ciśnienia na pompie CP1 na stole probierczym

Pompa common rail CP1 bosch to najprostsza z pomp w swojej budowie. Jeżeli przed uszczelnieniem dawała ciśnienie to nie ma możliwości innej jak to , że coś nie prawidłowo złożyłeś. I tak mogłeś popełnić takie przykładowe błędy
1. Dostało ci się coś do zaworków i są podparte
2. Podczas montażu głowiczek przesunęły się przy dokręcaniu tych czterech śrubek i mogłeś wewnętrznie uszkodzić zaworek tulejkę (łącznik), dekiel itd. (żeby prawidłowo i centrycznie założyć głowiczki w boschu są specjalne narzędzia do prowadzenia głowiczek ( lub trzeba mieć duże doświadczenie i też da się zrobić) , ponieważ działa na nie dość mocna sprężyna i kosi ją na boki)
3.Zakładam ,że pary precyzyjne nie pomyliłeś (ale wtedy i tak powinna coś kolwiek działać słabo, ale działać)
4. A i najważniejsze czy założyłeś oryginalne prawidłowe uszczelki oringi gumowe były w tych pompach dwa rodzaje, natomiast na podróbkach może być wewnętrzna nie szczelność
To są najczęstsze błędy popełniane przy składaniu tych pomp cp 1 bosch. Napisz jak się skończyła sprawa bo nie masz wyjścia musisz jeszcze raz rozbierać i zweryfikować czy wszystko jest na swoim miejscu.
Tu masz link do budowy pompy cp1 http://www.commonrailforum.pl/budowa-pompy-wysokiego-cisnienia-bosch-common-rail-t1327.html
Poz.

Autor:  Jacekstg [ 03 cze 2012, 15:37 ]
Tytuł:  Re: Brak ciśnienia na pompie CP1 na stole probierczym

Dzieki za sugestie jutro rano wezmę się za nią ponownie... składałem na oryginalnym zestawie boscha... co prawda jest to moja 5 pompa którą złożyłem ale we wcześniejszych nie miałem problemu z ciśnieniem. W tym przypadku na stole 1000 obrotów a ciśnienie 15bar :(

Autor:  Ewin [ 03 cze 2012, 16:53 ]
Tytuł:  Re: Brak ciśnienia na pompie CP1 na stole probierczym

Tak może być ,że 5 razy się uda , a jeden nie. Nie przejmuj się rozbierz jeszcze raz na pewno dojdziesz do problemu. Rozbierając zwracaj szczególna uwagę na to czy było wszystko na swoim miejscu no i najważniejsze czy nie ma uszkodzeń mechanicznych. Napisz jaki finał. poz

Autor:  Jacekstg [ 03 cze 2012, 18:28 ]
Tytuł:  Re: Brak ciśnienia na pompie CP1 na stole probierczym

Dziwi mnie jeszcze fakt iż pompa chodzi bardzo lekko stół wo gule jej nie czuje!

Autor:  Ewin [ 03 cze 2012, 20:42 ]
Tytuł:  Re: Brak ciśnienia na pompie CP1 na stole probierczym

Wgląda ,że coś jest na któreś sekcji może nie ma sprężania, czyli to co pisałem wcześniej o zaworkach w głowiczkach tak to się będzie zachowywać. Wrażenie jest takie kręcąc wałkiem pompy ,że nie stawia prawie żadnego oporu. W pompach delphi common rail promieniowych jak lekko się obraca wałek bez oporów to normalne , ale to wynika z innej konstrukcji i zasady działania tam nie ma takich sprężyn na sekcjach. Ale i tak lepsza jest pompa boscha prosta potrafi więcej znosić toleruje gorsze paliwo nie łuszczą się tak często elementy wewnątrz, robią te pompy bosch dużo większe bezawaryjne przebiegi i to samo tyczy się wtryskiwaczy bosch ok, delphi szybko pada i trzeba regenerować, a części drogie jak cholera .

Autor:  Jacekstg [ 08 cze 2012, 12:59 ]
Tytuł:  Re: Brak ciśnienia na pompie CP1 na stole probierczym

Witaj, pompa działa OK, aż wstyd się przyznać co było nie tak! Po prostu na moim stole HARTRIDGE wtryskiwacz probierczy kompletnie przestał trzymać ciśnienie i lało się wszystko z powrotem do stołu, a że miałem włączony obieg zamknięty i skraplacze są na nieprzezroczystych wężach nie zorientowałem się iż ropa sobie pięknie krąży, efekt głupoty= pompa rozebrana kilka razy, ale wciąż działa :-)
Pozdrawiam
Jacek

Autor:  admin [ 09 cze 2012, 10:09 ]
Tytuł:  Re: Brak ciśnienia na pompie CP1 na stole probierczym

No to super ,że tak się skończyło. Napisz jak będziesz miał jakiś ciekawy problem z pompą wtryskiwaczami lub z układem common rail. Poz.

Autor:  Pronoo [ 06 wrz 2012, 00:42 ]
Tytuł:  Re: Brak ciśnienia na pompie CP1 na stole probierczym

witam. Mam takie pytanie. Samochód Ciężko mi pali na ciepłym trzeba kręcić do 10 sek przy 90 stopniach na zimnym bajka 2 sek. Czasem zdarza się nawet i taka sytuacja że przy większym dodaniu gazu samochód nagle gaśnie ODCINA ZAPŁON mowa tu o audi a8 d2 2001r 3,3 tdi. na komputerze wyskakuje mi błąd 17472 - System ciśnienia paliwa.. czy może być to wina pompy czy SZYNY bądź zaworu na szynie

Autor:  Gość [ 08 kwie 2020, 01:43 ]
Tytuł:  Re: Brak ciśnienia na pompie CP1 na stole probierczym

Ewin pisze:
Pompa common rail CP1 bosch to najprostsza z pomp w swojej budowie. Jeżeli przed uszczelnieniem dawała ciśnienie to nie ma możliwości innej jak to , że coś nie prawidłowo złożyłeś. I tak mogłeś popełnić takie przykładowe błędy
1. Dostało ci się coś do zaworków i są podparte
2. Podczas montażu głowiczek przesunęły się przy dokręcaniu tych czterech śrubek i mogłeś wewnętrznie uszkodzić zaworek tulejkę (łącznik), dekiel itd. (żeby prawidłowo i centrycznie założyć głowiczki w boschu są specjalne narzędzia do prowadzenia głowiczek ( lub trzeba mieć duże doświadczenie i też da się zrobić) , ponieważ działa na nie dość mocna sprężyna i kosi ją na boki)
3.Zakładam ,że pary precyzyjne nie pomyliłeś (ale wtedy i tak powinna coś kolwiek działać słabo, ale działać)
4. A i najważniejsze czy założyłeś oryginalne prawidłowe uszczelki oringi gumowe były w tych pompach dwa rodzaje, natomiast na podróbkach może być wewnętrzna nie szczelność
To są najczęstsze błędy popełniane przy składaniu tych pomp cp 1 bosch. Napisz jak się skończyła sprawa bo nie masz wyjścia musisz jeszcze raz rozbierać i zweryfikować czy wszystko jest na swoim miejscu.
Tu masz link do budowy pompy cp1 http://www.commonrailforum.pl/budowa-pompy-wysokiego-cisnienia-bosch-common-rail-t1327.html
Poz.

Obrazek

To jest chyba przykład Twojego posta. Trzeba uwagi i znaleźć sposób na złożenie głowicy w całość by nie było takich kwiatków. Dziś już wiem. Pozdrawiam

Strona 1 z 1 Strefa czasowa UTC+2godz. [letni]
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group
http://www.phpbb.com/