Dzisiaj jest 28 mar 2024, 16:45



regeneracja wtryskiwaczy


Strefa czasowa UTC+2godz. [letni]





Nowy temat Odpowiedz w temacie  [ Posty: 2 ] 
Autor Wiadomość
PostZamieszczono: 20 lis 2012, 00:06 
Audi A6 C6 3.0 TDI
W pierwszych latach produkcji Audi A6 C6 silnik 3.0 TDI legitymował się mocą 225 KM i maksymalnym momentem obrotowym 450 Nm dostępnym powyżej 1400 obr./min.

Obrazek

3.0 TDI: osiągi
Audi A6 C6 z silnikiem 3.0 TDI 225 KM było standardowo wyposażone w automatyczną skrzynię biegów z możliwością manualnej zmiany przełożeń Tiptronic oraz napęd na wszystkie koła Quattro. Sprint do 100 km/h zajmuje 7,3 s. a prędkość maksymalna wynosi 243 km/h. Średnie zużycie paliwa wynosi 8,3 l. na 100 km. Taki wynik pozwala przejechać niemalże 1000 km na jednym zbiorniku paliwa.

3.0 TDI: Budowa
Czterozaworowy, zbudowany w układzie V6 silnik 3.0 TDI posiada łańcuchowy napęd wałków rozrządu i pompy oleju oraz chłodzony układ recyrkulacji spalin. Ta mierząca 444 mm długości jednostka napędowa waży 219 kg.

3.0 TDI: Common Rail
Zastosowany w 3.0 TDI układ Common Rail dysponuje pompą wysokiego ciśnienia i po jednej listwie rozdzielczej na każdy rząd cylindrów. Ciśnienie wtrysku wynosi 1600 barów i jest o 250 barów większe niż w poprzednich konstrukcjach tego typu.

3.0 TDI: Piezoelektryczne wtryskiwacze
Piezoelektryczne wtryskiwacze były największą innowacją w układzie Common Rail silnika 3.0 TDI. Mechaniczne otwarcie iglicy następuje w efekcie przyłożenia napięcia elektrycznego do ceramicznego elementu wtryskiwacza. Rozwiązanie pozwoliło na obniżenie masy iglicy o 75%: z 16 gramów do 4 gramów, jednak co ważniejsze piezoelektryczne wtryskiwacze mogą dozować mniejsze i dokładniejsze dawki paliwa oraz zapewniają większą szybkość działania co umożliwiło uzyskanie pięciu wtrysków na jeden cykl roboczy silnika.

3.0 TDI: Wtrysk paliwa
Po głównym wtrysku paliwa następuje podójny wtrysk wstępny przy niskich obrotach silnika i pojedynczy przy średnich. Jeszcze jeden pojedynczy wtrysk odbywa się przy częściowym obciążeniu i do 2500 obr./min.

3.0 TDI: turbosprężarka
Turbosprężarka została umieszczona w rozwidleniu cylindrów. Temperatura zasysanego powietrza jest obniżana przez dwie równolegle zamontowane chłodnice.

3.0 TDI: spaliny
Spaliny są oczyszczane przez dwa katalizatory. Pierwszy z nich, tzw. wstępny został umieszczony blisko turbosprężarki a katalizator główny znajduje się pod podłogą. Audi A6 C6 3.0 TDI 225 KM spełnia normę emisji spalin Euro 4.


Audi A6 C6 3.0 TDI 240 KM
3.0 TDI jest największą, wysokoprężną jednostką napędową w Audi A6 C6. Z 2967 cm3 pojemności skokowej generuje 240 KM. Maksymalna wartość momentu obrotowego - 500 Nm - jest dostępna od 1500 obr./min do 3000 obr./min.

3.0 TDI 240 KM: Turbosprężarka
Silnik 3.0 TDI został wyposażony w turbosprężarkę VTG ze zmienną geometrią turbiny. W wariancie 240 konnym zastosowano nową chłodnicę powietrza doładowującego. Ponadto nowy układ recyrkulacji spalin przyczynił się do niższej emisji CO2.

3.0 TDI 240 KM: Blok silnika
Podobnie jak w przypadku 2.7 TDI, także i w 3.0 TDI blok silnika został wykonany z żeliwa wermikularnego, które jest o około 15% lżejsze od żeliwa szarego. Duża sztywność tego materiału stanowi podstawę do spokojnej pracy jednostki.

3.0 TDI 240 KM: Common Rail
Układ Common Rail wytwarza ciśnienie do 1800 barów. Piezoelektryczne wtryskiwacze w ciągu jednego otwarcia trwającego zaledwie 0,2 milisekundy potrafią zrealizować dawkę paliwa o masie mniejszej niż jedna tysięczna grama.

3.0 TDI 240 KM: charakterystyka
Silnik 3.0 TDI w Audi A6 C6 zawsze współpracuje z napędem na cztery koła Quattro. W standardzie występuje manualna skrzynia biegów. Takie egzemplarze przyspieszają od 0 do 100 km/h w 6,6 s. Przyspieszenie kończy elektroniczna blokada przy 250 km/h. Średnie zużycie paliwa wynosić ma 6,7 l. na 100 km. Opcjonalnie dostępna była automatyczna skrzynia biegów z możliwością manualnej zmiany przełożeń - Tiptronic. Audi A6 3.0 TDI Quattro Tiptronic pierwszą setkę osiąga po 6,8 s. i rozpędza się do 250 km/h. Średnie zużycie paliwa - 6,7 l. na 100 km.


Zgłoś ten post
Na górę
   
Odpowiedz z cytatem  
 
PostZamieszczono: 09 maja 2014, 15:09 
Witam, a czy mógłby mi ktoś napisać jaka jest różnica we wtryskach w silniku 3.0 TDI 204KM a 3.0 TDI 245KM w Audi A6 C7?


Zgłoś ten post
Na górę
   
Odpowiedz z cytatem  
 
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Nowy temat Odpowiedz w temacie  [ Posty: 2 ] 

Szybka odpowiedź
Nazwa użytkownika:
Tytuł:
Wiadomość:

Emotikony
:D :) ;) :( :o :shock: :? 8-) :lol: :x :P :oops: :cry: :evil: :twisted: :roll: :!: :?: :idea: :arrow: :| :mrgreen: :geek: :ugeek:
Rozmiar czcionki:
Kolor czcionki
Pytanie
Wpisz w to pole dużymi literami wyraz NARZĘDZIA:
To pytanie jest elementem zabezpieczającym przed automatycznym zamieszczaniem postów.
   


Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 1 gość


Możesz tworzyć nowe tematy
Możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

 Podobne tematy
 Tytuł tematu   Forum   Autor   Odpowiedzi 
 Silnik Fiat 2,4 JTD Common Rail wady, zalety, usterki  FIAT common rail - Regeneracja wtryskiwaczy | Naprawa wtrysków  Anonymous  1
 Serwis ukladow common  HONDA common rail - Regeneracja wtryskiwaczy | Naprawa wtrysków  Anonymous  4
 Dwa silniki diesla common rail 2.5 i 3.0 ISUZU  ISUZU common rail - Regeneracja wtryskiwaczy | Naprawa wtrysków  Anonymous  1
 Delphi: system Multec® Common Rail w VW Polo Bluemotion  VOLKSWAGEN common rail bosch - Regeneracja wtryskiwaczy | Naprawa wtrysków  Anonymous  2
Szukaj:
Przejdź do:  

Nowości NowościMapa Strony Mapa StronyIndex Mapy strony Index Mapy stronyRSS RSSLista kanałów Lista kanałównaprawa turbosprezarekregeneracja wtryskiwaczy stat4u


Dokumenty i regulaminy | Polityka prywatności | Polityka cookies
Powered by phpBB © 2007 phpBB3 Group