Dzisiaj jest 28 mar 2024, 14:48



regeneracja wtryskiwaczy


Strefa czasowa UTC+2godz. [letni]





Nowy temat Odpowiedz w temacie  [ Posty: 1 ] 
Autor Wiadomość
PostZamieszczono: 31 mar 2012, 21:41 
Po udanych debiutach silników Diesla w modelach Captiva i Epica, na zakup wersji z silnikiem Diesla mogą się też zdecydować nabywcy kompaktowych Chevroletów z rodziny Lacetti.
Obrazek
Chevrolet Europe w 2007 roku umożliwi swoim klientom wybór silnika Diesla w trzech z sześciu linii modelowych. Wprowadzenie takiej możliwości oznacza gotowość firmy do dalszego rozwoju, ponieważ na Starym Kontynencie silniki Diesla wciąż są bardzo popularne. W ciągu ostatnich 15 lat procent nowych samochodów, w których montowano silnik Diesla, zwiększył się prawie czterokrotnie (dane dla UE). W 1990 r. jedynie 13,8% nowych samochodów miało silnik Diesla, jednak już w roku 2006 przekroczona została granica 50%.

Nie dziwi zatem, że oczekiwania wobec Chevroleta są duże. „Przenosimy naszą dieslową ofensywę na główny front" – powiedział Wayne Brannon, Dyrektor Generalny Chevrolet Europe. „Spodziewam się, że do roku 2010 co trzeci Chevrolet na europejskich drogach będzie wyposażony w silnik Diesla". Do sukcesu silników wysokoprężnych przyczyniło się wiele zróżnicowanych czynników: duża moc przy niskich obrotach silnika, wyjątkowa oszczędność wynikająca z niskiego zużycia paliwa i jego niewysokich cen oraz duża wartość odsprzedaży. Doskonałe wyniki, które można osiągnąć dzięki silnikowi Diesla, widać na przykładzie Chevroleta WTCC Ultra. To dopuszczone do ruchu studium samochodu wyścigowego, które zadebiutowało podczas targów motoryzacyjnych Paris Motor Show 2006, jest wyposażone w silnik Diesla o pojemności 1991 cm3 i mocy 139 kW/190 KM.

Nowoczesne silniki zasilane „czystą” benzyną oraz silniki Diesla (takie jak te montowane obecnie przez Chevroleta) to krok naprzód na drodze do urzeczywistnienia wizji „świata bez spalin”, która stanowi długoterminową strategię GM w zakresie napędów. To, jak można zrealizować marzenie o poruszaniu się bez emitowania spalin i jak Chevrolet korzysta z pionierskiego ducha największego na świecie producenta samochodów, widać na przykładzie najnowszych osiągnięć firmy – napędzanego ogniwami paliwowymi Chevroleta Sequel i elektrycznego Chevroleta Volt.

Nowoczesny silnik Diesla common-rail

Chevrolet będzie wykorzystywał dwie wersje nowoczesnego 2-litrowego silnika Diesla z systemem wtrysku bezpośredniego common-rail: jednostka 110 kW/150 KM będzie montowana w modelach Captiva i Epica, zaś wersja 89 kW/121 KM – w samochodach z rodziny Lacetti. Potężny i oszczędny czterocylindrowy silnik Diesla wyposażony jest w najnowszej generacji system wtrysku bezpośredniego common-rail firmy Bosch, w którym wtryskiwacze podają paliwo do komory spalania pod ciśnieniem wynoszącym nawet 1 600 bar.

Wśród cech charakterystycznych silnika z pojedynczym górnym wałkiem rozrządu należy wymienić również aluminiową głowicę cylindra, technologię czterech zaworów na cylinder oraz dwa wałki wyrównoważające. Wersja 110 kW/150 KM montowana w modelach Epica i Captiva jest wzmocniona turbosprężarką z turbiną o zmiennym ustawieniu łopat kierownicy spalin (VTG), zaś jednostka 89 kW/121 KM z modeli Lacetii wykorzystuje sprężarkę z turbiną o stałym ustawieniu łopat (FTG).

Wszystkie modele Chevroleta z silnikami Diesla są w swoich wersjach standardowych wyposażone w bezobsługowy filtr cząstek stałych, który nie wymaga stosowania żadnych dodatków. Dzięki procesowi automatycznej regeneracji moc, zużycie paliwa i emisja CO2 pozostają na podobnym poziomie, jak w przypadku silników niewyposażonych w filtr cząsteczkowy.

Turbodoładowanie i wtrysk bezpośredni

W przeciwieństwie do silników benzynowych, silniki Diesla nie potrzebują do zapłonu zewnętrznego źródła energii. Większość z nich wykorzystuje cykl czterosuwowy. Na początku do cylindra zasysane jest powietrze (pierwszy suw), które następnie ulega sprężeniu (drugi suw). W ten sposób osiągana jest wysoka temperatura, która powoduje samoczynny zapłon mieszanki paliwowo-powietrznej (trzeci suw).

Rozwiązanie to zostało opatentowane przez Rudolfa Diesla (1858-1913) w roku 1892, a pierwszy wykorzystujący je silnik był gotowy do testów już w 1896 r.

Pomysł Rudolfa Diesla był genialny, ale jego silnik prawdopodobnie nie okazałby się przełomem, gdyby nie inne wynalazki. Jednym z nich była rzędowa pompa wtryskowa (wynaleziona w roku 1927), która ułatwiła budowę małych i wysokoobrotowych silników Diesla do pojazdów użytkowych, a później także do samochodów. Pompa umożliwiła regulację objętości wtryskiwanego paliwa i czasu jego wtrysku, co pozwoliło na uzyskanie wymaganego ciśnienia.

Dużą rolę w dalszych sukcesach silników Diesla odegrała turbosprężarka. Turbodoładowanie sprawiło, że dotychczas ospałe silniki Diesla stały się bardzo potężne, pomimo niskich maksymalnych obrotów. Jako że w przeciwieństwie do jednostek benzynowych silniki Diesla nie mają przepustnicy, ilość spalin jest wystarczająca do skutecznego działania sprężarki nawet przy niskich obrotach.

Wtrysk bezpośredni, w którym paliwo nie jest na początku wtryskiwane do komory wstępnej, ale od razu do komory spalania, umożliwił silnikom Diesla osiągnięcie wyjątkowej efektywności przekładającej się na niskie zużycie paliwa. Całość uzupełniają elektroniczna kontrola i technologia wtrysku bezpośredniego common-rail, które zapewniają płynne działanie silnika. zrodlo auto-swiat pl


Zgłoś ten post
Na górę
   
Odpowiedz z cytatem  
 
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Nowy temat Odpowiedz w temacie  [ Posty: 1 ] 

Szybka odpowiedź
Nazwa użytkownika:
Tytuł:
Wiadomość:

Emotikony
:D :) ;) :( :o :shock: :? 8-) :lol: :x :P :oops: :cry: :evil: :twisted: :roll: :!: :?: :idea: :arrow: :| :mrgreen: :geek: :ugeek:
Rozmiar czcionki:
Kolor czcionki
Pytanie
Wpisz w to pole dużymi literami wyraz NARZĘDZIA:
To pytanie jest elementem zabezpieczającym przed automatycznym zamieszczaniem postów.
   


Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 1 gość


Możesz tworzyć nowe tematy
Możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

 Podobne tematy
 Tytuł tematu   Forum   Autor   Odpowiedzi 
 Silnik Fiat 2,4 JTD Common Rail wady, zalety, usterki  FIAT common rail - Regeneracja wtryskiwaczy | Naprawa wtrysków  Anonymous  1
 Serwis ukladow common  HONDA common rail - Regeneracja wtryskiwaczy | Naprawa wtrysków  Anonymous  4
 Dwa silniki diesla common rail 2.5 i 3.0 ISUZU  ISUZU common rail - Regeneracja wtryskiwaczy | Naprawa wtrysków  Anonymous  1
 Delphi: system Multec® Common Rail w VW Polo Bluemotion  VOLKSWAGEN common rail bosch - Regeneracja wtryskiwaczy | Naprawa wtrysków  Anonymous  2
Szukaj:
Przejdź do:  

Nowości NowościMapa Strony Mapa StronyIndex Mapy strony Index Mapy stronyRSS RSSLista kanałów Lista kanałównaprawa turbosprezarekregeneracja wtryskiwaczy stat4u


Dokumenty i regulaminy | Polityka prywatności | Polityka cookies
cron Powered by phpBB © 2007 phpBB3 Group