Common Rail – Regeneracja, naprawa wtryskiwaczy i pomp, pompowtryskiwacze
http://www.commonrailforum.pl/

Doblo multijet spadek mocy.
http://www.commonrailforum.pl/doblo-multijet-spadek-mocy-t1637.html
Strona 1 z 1

Autor:  staszek71 [ 28 sie 2012, 12:17 ]
Tytuł:  Doblo multijet spadek mocy.

Witam wszystkich.
Mam wielki problem z moim Dolo 1,9 Multijet,mianowicie po dłuższej jeżdzie
zapala się lampka chek ,następuje spadek mocy silnika.
Na skanerze diagnostycznym namiętnie wywala błąd , regulator ciśnienia ,drugi
obwód sterujący(kod bodajże 2294).Nadmienię ,że czujnik na listwie i pompie
wtryskowej wymieniłem na nowe.Może Panowie macie jakieś sugestie?
Jeszcze jedno,jeżeli jest chłodniej na polu,nie chodzi klima,problem rzadziej występuje.

Autor:  Diablo [ 28 sie 2012, 18:01 ]
Tytuł:  Re: Doblo multijet spadek mocy.

A co się dzieje z ciśnieniem na magistrali kiedy zapala się kontrolka czy spada ciśnienie. Bo jeśli tak to wchodzi w tryb awaryjny i trzeba szukać przyczyny może we wtryskiwaczach lub pompie. Objawy na to wskazują bo jak robi się ropa gorąca to jest rzadka jak woda i wtedy nie utrzymuje prawidłowego ciśnienia.

Autor:  staszek71 [ 29 sie 2012, 17:34 ]
Tytuł:  Re: Doblo multijet spadek mocy.

Do Diablo.
Dzięki za jakikolwiek komentarz.
Ciśnienie paliwa spada,ale jest też coś innego.Jeżeli zgaszę auto i zaraz odpalę,wszystko wraca do normy,ma moc i wszystko co potrzeba.
Po paru zgaszeniach i odpaleniach gaśnie kontrolka i wszystko cacy.Jest jeden warunek,nie mogę przegonić autka bo wszystko się powtarza. Jazda do 2000 obr.
i idzie jakoś posuwać do przodu.Jak przywalę do dechy to czarny dym
i pozamiatane,dalej ten sam problem.

Autor:  inox [ 29 sie 2012, 21:08 ]
Tytuł:  Re: Doblo multijet spadek mocy.

Witam

Tryb awaryjny i kontrolka są spowodowane brakiem ciśnienia na listwie , przynajmniej tak wynika z Twojego opisu usterki .
"Diablo" dobrze podpowiada , jeśli zawór DRV w pompie jest nowy i czujnik mierzący też jest nowy na listwie reil , to pozostają dwie opcje :

_ wtryski przelewają i autko pod obciążeniem wpada w awarię
_ pompa ma za mały wydatek i słabo ładuje ciśnienie w górnych granicach gdy jest zapotrzebowanie na paliwo

Stawiał bym na pompę , gdyż wtryski jak przelewają to są problemy z zapalaniem autka , a gdy autko pali na dotyk czy ciepłe czy zimne wskazywało by na pompę .

Tak czy siak do sprawdzenia pompa i wtryski .



pozdrawiam

Autor:  staszek71 [ 30 sie 2012, 12:05 ]
Tytuł:  Re: Doblo multijet spadek mocy.

Witam,do inox.
Co do palenia autka,jak zimne to niczego sobie,gorzej gdy ciepłe trzeba trochę
pokręcić nim odpali.
Wracając do tematu pompy,za bardzo nie chcę dopuszczać do siebie tej myśli.
Tylko czemu raz jest dobrze a raz żle.Czasem objeżdżę cały dzień i jest dobrze.
Jednak dzięki za radę,będę się musiał pochylić nad tym tematem.
Jeżeli ma ktoś jeszcze jakieś sugestie względem tego tematu będę
bardzo wdzięczny,dzięki z góry i pozdrawiam.

Strona 1 z 1 Strefa czasowa UTC+2godz. [letni]
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group
http://www.phpbb.com/