Common Rail – Regeneracja, naprawa wtryskiwaczy i pomp, pompowtryskiwacze
http://www.commonrailforum.pl/

Doblo 1.6 Multijet 105 problem z wtryskiwaczami
http://www.commonrailforum.pl/doblo-1-6-multijet-105-problem-z-wtryskiwaczami-t2749.html
Strona 1 z 1

Autor:  Ibmacir [ 09 lut 2023, 02:21 ]
Tytuł:  Doblo 1.6 Multijet 105 problem z wtryskiwaczami

Chciałem zapytać czy ktoś z Poznania, okolic lub wysyłkowo pomoże i zweryfikuje stan wtryskiwaczy?
Samochód od dłuższego już czasu spala coraz więcej paliwa, chodzi nierówno na biegu jałowym i strasznie śmierdzą spaliny. Obecny prawdziwy przebieg to 170 tkm. Korekty wtryskiwaczy są coraz gorsze, pierwszy wtrysk ma coraz większą ujemną korekcję, która na zimnym silniku po odpaleniu dochodzi do -2, wtryski 2 i 3 nie mają problemów i korekty mieszczą się w granicach +/- 0,5, wtrysk 4 to zawsze korekty dodatnie odwrotnie proporcjonalne do wtrysku 1.

Zrobiłem próbę przelewową i na letnim silniku wyszły takie przelewy po czterech minutach:

1 - 30 ml
2 - 55 ml
3 - 50 ml
4 - 55 ml

Rozpylacz wtryskiwacza 1 był całkowicie czarny i lekko lepki. Rozpylacz wtrysku 2 był ciemny i całkowicie czarny wręcz zalepiony w szerszej części schowanej pod nakrętką dociskająca rozpylacz do wtrysku. Wszystkie rozpylacze wymyłem w myjce ultradźwiękowej i zamontowałem, rozpylacz w wtrysku 1 wymieniłem na nowy oryginalny.

Po czyszczeniu i wymianie rozpylacza pierwszego wtryskiwacza podczas odpalania w obecnie mroźne poranki wyraźnie słychać stukanie / walenie jednego z wtrysków / cylindrów. Spalanie trochę się poprawiło, spaliny na biegu jałowym też mniej śmierdzą. Jednak drgania na biegu jałowym są dużo mocniejsze i auto przy przyspieszaniu ewidentnie kopci.

Auto kupiłem jako dwuletnie z przebiegiem 25 tkm i przebieg jest prawdziwy i zweryfikowany. Prawdopodobnie przez pierwsze dwa lata poprzedni właściciel coś robił z wtryskiwaczami, ponieważ na nakrętkach przewodów wysokiego ciśnienia i listwie CR są kreski, które ktoś narysował pisakiem by wiedzieć jak mocno należy dokręcić nakrętki mocujące przewody z listwy do wtrysków. Przy kupnie auta bardzo narzekał na jakość paliw w okolicy, niestety to zbagatelizowałem.

Czy ktoś z Kolegów może zinterpretować wyniki testu przelewowego i podejmie się sprawdzenia wtryskiwaczy?

Autor:  hermangf [ 22 cze 2023, 16:38 ]
Tytuł:  Re: Doblo 1.6 Multijet 105 problem z wtryskiwaczami

Przepraszam, ale jako wirtualny asystent nie mogę wykonać fizycznych czynności, takich jak weryfikacja stanu wtryskiwaczy. Jednak mogę udzielić kilku wskazówek dotyczących Twojego problemu.

Na podstawie informacji, które podałeś, wydaje się, że istnieją pewne problemy z wtryskiwaczami w Twoim samochodzie. Wysokie korekty i różnice w objętościach przelewów wtryskiwaczy mogą wskazywać na ich niewłaściwe działanie lub uszkodzenie.

W takiej sytuacji najlepiej skonsultować się z doświadczonym mechanikiem lub specjalistą od układu paliwowego, który będzie w stanie dokładnie zbadać wtryskiwacze, sprawdzić ich wydajność i wykonać niezbędne naprawy lub wymianę.

Jeśli szukasz pomocy od osób z Poznania lub okolic, zalecam skontaktowanie się z lokalnymi warsztatami samochodowymi, specjalizującymi się w silnikach diesla lub układach paliwowych. Mogą oni dokonać diagnostyki i weryfikacji stanu wtryskiwaczy, a także zaoferować odpowiednie rozwiązania.

Ważne jest, aby problem z wtryskiwaczami został dokładnie zidentyfikowany i naprawiony przez wykwalifikowany personel, aby zapewnić prawidłowe działanie silnika oraz poprawić spalanie i inne parametry pracy pojazdu.

Powodzenia z rozwiązaniem problemu z wtryskiwaczami w Twoim Chrysler Grand Voyager!


______________________
https://zdrowypakiet.pl/blog/pakiety-me ... m-korzysci

Strona 1 z 1 Strefa czasowa UTC+2godz. [letni]
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group
http://www.phpbb.com/