Dzisiaj jest 20 kwie 2024, 14:30



regeneracja wtryskiwaczy


Strefa czasowa UTC+2godz. [letni]





Nowy temat Odpowiedz w temacie  [ Posty: 1 ] 
Autor Wiadomość
PostZamieszczono: 12 lut 2012, 17:20 
W nowoczesnych silnikach wysokoprężnych stosuje się już wyłącznie systemy zasilania typu common rail, w których moment rozpoczęcia wtrysku i wielkość dawki paliwa regulowane są elektronicznie.

Precyzją działania i efektywnością rozpylenia paliwa w komorze spalania układy common rail górują zdecydowanie nad wcześniejszymi pompami wtryskowymi i pompowtryskiwaczami, ponieważ ciśnienie we wspólnym dla wszystkich wtryskiwaczy zasobniku utrzymywane jest przez pompę rotacyjną na bardzo wysokim i stabilnym poziomie. Same zaś wtryskiwacze sterowane są elektrycznie, co zapewnia ich błyskawiczną reakcję na impulsy wysyłane ze sterownika mikroprocesorowego.

Przy takim rozwiązaniu można z wielką dokładnością i w praktycznie dowolnym zakresie odmierzać ilości wtryskiwanego paliwa według czasu otwarcia wtryskiwacza, a także dzielić całą jego porcję przeznaczoną do spalenia w jednym cyklu roboczym danego cylindra na bardzo małe dawki wstępne, dawkę główną i ewentualnie następujący po niej tzw. dotrysk. Tworzone na tej zasadzie sekwencje pracy wtryskiwaczy umożliwiły skuteczne wyeliminowanie takich tradycyjnych wad silników wysokoprężnych, jak: stosunkowo niskie prędkości obrotowe, hałaśliwa praca oraz znaczna zawartość sadzy, nazywana zadymieniem spalin.
Obrazek
Wtryskiwacze common rail

Sposób podłączenia diagnoskopu do systemu common rail. Elementy pomiarowe: 1. głowica diagnoskopu FSA 740; 2. duże krokodylki do podłączenia klem akumulatora;3. dodatnia sonda napięciowa kanału pierwszego; 4. ujemna sonda napięciowa kanału pierwszego; 5. cęgi prądowe 30 A; I, II – kanały diagnostyczne.
Komponenty: A – akumulator; B – wstryskiwacz; C – złącze elektryczne; D – przewód wysokiego ciśnienia; E – przewód nadmiarowy; F – zasobnik common rail

Obrazek
Diagnoskop Bosch FSA 740Wtryskiwacze elektromagnetyczne

W systemach common rail pierwszej i drugiej generacji wtryskiwacze były sterowane elektromagnetycznie. Iglicę zaworu uruchamiała w nich jedno- lub dwuczęściowa zwora elektromagnesu zasilanego impulsami elektrycznymi, formowanymi przez elektroniczny sterownik.

Współczesny wtryskiwacz elektromagnetyczny składa się z trzech głównych części: rozpylacza otworkowego, kulkowego zaworu otwieranego elektromagnesem i zamy- kanego sprężyną powrotną oraz wspomagającego otwieranie hydraulicznego układu, w którym funkcję płynu roboczego pełni olej napędowy. Paliwo to dopływa z wysoko- ciśnieniowego zbiornika przez złącze wtryskiwacza do kanału rozpylacza i równocześnie przez dodatkowy dławik do hydraulicznej komory sterującej. Drugi dławik – odpływowy – łączy tę komorę z paliwowym przewodem powrotnym.

Gdy elektromagnes unosi kulkę, odrywając ją od jej szczelnie dopasowanego gniazda, następuje udrożnienie kanału przelewowego. Skutkiem tego jest gwałtowny spadek ciśnienia w komorze sterującej, co powoduje hydrauliczne uniesienie iglicy zaworu głównego i wtrysk paliwa przez rozpylacz. W pracy wtryskiwacza można więc wyróżnić następujące fazy:

1. zawór iglicowy zamknięty wysokim ciśnieniem paliwa,

2. początek wtrysku (otwieranie zaworu)

3. pełny wtrysk (całkowite otwarcie zaworu,

4. koniec wtrysku (zamykanie zaworu).

Obrazek
Schemat elektrycznego sterowania wtryskiwaczy

Wtryskiwacze piezoelektryczne

W obecnej, trzeciej generacji urządzeń wtryskowych CR stosuje się wtryskiwacze piezoelektryczne, wykorzystujące zjawisko odkształcania się kryształów określonych materiałów pod wpływem przyłożonego do nich napięcia elektrycznego.

Mimo odmiennej konstrukcji wtryskiwacze piezoelektryczne działają w podobnych cyklach, tylko zmiany faz następują szybciej. Dla wszystkich zatem generacji wtryskiwaczy common rail badanie ich funkcjonowania sprowadza się do oscyloskopowej kontroli przebiegów elektrycznych, inicjujących poszczególne fazy pracy. Odpowiednim do tego celu urządzeniem diagnostycznym jest diagnoskop Bosch FSA 740.
Obrazek
Przebiegi oscyloskopowe zarejestrowane przez diagnoskop FSA 740
Obrazek
Przebiegi oscyloskopowe zarejestrowane przez diagnoskop FSA 740
Obrazek
Przebiegi oscyloskopowe zarejestrowane przez diagnoskop FSA 740

Przebiegi oscyloskopowe zarejestrowane przez diagnoskop FSA 740 zrodlo autonaprawa


Zgłoś ten post
Na górę
   
Odpowiedz z cytatem  
 
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Nowy temat Odpowiedz w temacie  [ Posty: 1 ] 

Szybka odpowiedź
Nazwa użytkownika:
Tytuł:
Wiadomość:

Emotikony
:D :) ;) :( :o :shock: :? 8-) :lol: :x :P :oops: :cry: :evil: :twisted: :roll: :!: :?: :idea: :arrow: :| :mrgreen: :geek: :ugeek:
Rozmiar czcionki:
Kolor czcionki
Pytanie
Wpisz w to pole słownie wynik działania matematycznego sześć plus sześć równa się:
To pytanie jest elementem zabezpieczającym przed automatycznym zamieszczaniem postów.
   


Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 3 gości


Możesz tworzyć nowe tematy
Możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

 Podobne tematy
 Tytuł tematu   Forum   Autor   Odpowiedzi 
 Renault Premium silnik common rail  RENAULT common rail - Regeneracja wtryskiwacza | Naprawa wtrysku  Anonymous  1
 Czy wtryskiwacze Denso mogę zamienić na Boscha?  CITROEN common rail denso - Wtryskiwacze regeneracja | Wtryski naprawa  Anonymous  2
 Silnik Fiat 2,4 JTD Common Rail wady, zalety, usterki  FIAT common rail - Regeneracja wtryskiwaczy | Naprawa wtrysków  Anonymous  1
 Serwis ukladow common  HONDA common rail - Regeneracja wtryskiwaczy | Naprawa wtrysków  Anonymous  4
 Dwa silniki diesla common rail 2.5 i 3.0 ISUZU  ISUZU common rail - Regeneracja wtryskiwaczy | Naprawa wtrysków  Anonymous  1
Szukaj:
Przejdź do:  

Nowości NowościMapa Strony Mapa StronyIndex Mapy strony Index Mapy stronyRSS RSSLista kanałów Lista kanałównaprawa turbosprezarekregeneracja wtryskiwaczy stat4u


Dokumenty i regulaminy | Polityka prywatności | Polityka cookies
Powered by phpBB © 2007 phpBB3 Group