Common Rail – Regeneracja, naprawa wtryskiwaczy i pomp, pompowtryskiwacze http://www.commonrailforum.pl/ |
|
Mamy już dostępny najnowszy etap regeneracji wtrysków CR http://www.commonrailforum.pl/mamy-juz-dostepny-najnowszy-etap-regeneracji-wtryskow-cr-t1827.html |
Strona 1 z 1 |
Autor: | Golin [ 05 sie 2013, 00:16 ] |
Tytuł: | Mamy już dostępny najnowszy etap regeneracji wtrysków CR |
Regeneracja systemów wtryskowych Diesla Common Rail Bosch Najnowszy etap koncepcji naprawy wtryskiwaczy CR opracowanej przez firmę Bosch rozszerza możliwości serwisowania diesli. W przypadku wtryskiwaczy Common Rail zmienione wymagania systemowe (np. normy emisji spalin) oraz nowe funkcje (np. wtrysk wstępny) zawęziły tolerancje i zwiększyły wymagania dotyczące serwisowania i napraw. Najnowszy etap koncepcji naprawy wtryskiwaczy CR opracowanej przez Boscha, znanej także pod nazwą FIS rozszerza możliwości serwisowania diesli. Udostępniona z początkiem roku 2010 faza trzecia FIS umożliwia m.in. naprawę gniazda zaworu i elektromagnesu. Szczególnym wyzwaniem jest przy tym skalibrowanie parametrów działania, a dokładniej mówiąc, siły dociskowej sprężyny zaworu, wielkości szczeliny powietrznej, siły docisku sprężyny rozpylacza, skoku iglicy wtryskiwacza, zwiększonego przemieszczenia i skoku armatury elektrozaworu. Wszystkie ustawienia muszą być wykonane z dokładnością do 1/1000 mm. Technikę serwisową Boscha obowiązują takie same normy jak w przypadku produkcji wtryskiwaczy na wyposażenie fabryczne pojazdów. Naprawiane elementy muszą więc pod względem jakości być porównywalne z tymi, które zeszły z taśm montażowych. Dlatego wszystkie narzędzia potrzebne do serwisowania wtryskiwaczy Common Rail zostały stworzone na podstawie narzędzi używanych w procesie produkcji nowych wtryskiwaczy. I tak: cyfrowy czujnik zegarowy mierzący z dokładnością do 1/1000 mm zapewnia najwyższą jakość regulacji, a kabel USB 2.0 umożliwia transmisję danych bezpośrednio do programu obsługującego. Widoczne to jest również na przykładzie jednostki pneumatycznej z płynną regulacją obciążenia pomiarowego oraz cyfrowym wskaźnikiem ciśnienia. Wyposażenie służące do elektronicznego pomiaru skoku armatury elektromagnesu można wykorzystać także do przeprowadzenia szybkiego testu wstępnego, zarówno wtryskiwaczy aut osobowych CRI jak i ciężarowych CRIN. Przy nieprawidłowym skoku armatury można od razu przystąpić do naprawy z pominięciem etapu dokładnej kontroli na stanowisku probierczym, co skraca czas całej operacji. Nowy, cyfrowy klucz dynamometryczny z ustawieniem kąta dokręcania zapewnia szybki i bezpieczny montaż wtryskiwaczy. Dostępna jest w nim także kompletna baza danych zdefiniowanych parametrów skręcania wtryskiwaczy. Podkładki regulacyjne (dostarczane w walizce) zostały wyprodukowane z najwyższą dokładnością, umożliwiającą dotrzymanie wszystkich wymaganych parametrów działania wtryskiwaczy. Gwarancją jakości naprawy jest przemyślana konstrukcja elementów pomiarowych i montażowych. Zestaw narzędzi umożliwia precyzyjne przenoszenie zmierzonych wartości z wymaganą, dużą dokładnością. W skład zestawu wchodzą: - adaptery pomiarowe dla CRI i CRIN, - adapter do pomiaru skoku armatury, - elementy kalibracyjne, - uchwyty montażowe dla poszczególnych części, - narzędzie do wciskania tulejek ogranicznika. Zestaw Bosch do regulacji wtryskiwaczy |
Strona 1 z 1 | Strefa czasowa UTC+2godz. [letni] |
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group http://www.phpbb.com/ |