Common Rail – Regeneracja, naprawa wtryskiwaczy i pomp, pompowtryskiwacze
http://www.commonrailforum.pl/

Prośba interpretacji wyników sprawdzenia CR
http://www.commonrailforum.pl/prosba-interpretacji-wynikow-sprawdzenia-cr-t1957.html
Strona 1 z 2

Autor:  Seba [ 15 mar 2015, 01:58 ]
Tytuł:  Prośba interpretacji wyników sprawdzenia CR

Witam, czy ktoś jest w stanie ocenić czy wtryski nadają się do naprawy czy nie jest to konieczne. Byłem u mechanika, wycenił naprawę na 2000 tyś zł ze sprawdzeniem. Proszę o interpretację wyników.
Obrazek

Autor:  zaksiu1985 [ 15 mar 2015, 19:29 ]
Tytuł:  Re: Prośba interpretacji wyników sprawdzenia CR

Wszystkie wtryskiwacze nie przechodzą ostatniego testu (nr4). Jest to tzw. dawka pilotażowa czyli przed-wtrysk. Powinny mieć wartość 1,5( +/-1) czyli od 0,5 do 2,5. Mają natomiast od 2,6 do 3,6. Trochę dużo ale bez przesady. Dodatkowo wtryskiwacz nr 2 nie przechodzi testu nr2 , ma minimalnie za dużą dawkę (18,4).
Przelewy wyglądają dobrze na wszystkich.

Teoretycznie powinno się je naprawić albo wyregulować.
Praktycznie jednak jeżeli na aucie nic się nie dzieje to nie ruszać. (czasami te wtryskiwacze lubią wydawać odgłos metalicznego stukania za co może odpowiadać właśnie ta za duża dawka z testu nr 4, ale także rozregulowana cewka ( co nie wyjdzie w takich badaniach) gdyż jest to wtryskiwacz CRi 2.1 a nie CRIP 2.0 tak jak w protokole.

Autor:  Pawel141414 [ 01 maja 2015, 21:06 ]
Tytuł:  Re: Prośba interpretacji wyników sprawdzenia CR

Dzięki "zaksiu1985" za temat ze szczeliną powietrzną. Zawsze mądry kolega po fachu podpowie dlaczego w silniku metalicznie stuka.

Autor:  Pawel141414 [ 01 maja 2015, 21:08 ]
Tytuł:  Re: Prośba interpretacji wyników sprawdzenia CR

Powiedz jeszcze jak tą szczelinę ustawić na przyrządach.

Autor:  Trawal [ 19 sty 2016, 22:31 ]
Tytuł:  Re: Prośba interpretacji wyników sprawdzenia CR

Witam, a czy moglibyście zinterpretować moje wyniki? Wrzucę tylko jeden skan (ten w którym test VE wyszedł najgorzej), ale generalnie pierwsze 4 pozycje dla wszystkich wtrysków mieszczą się w normie, ale 3 z 6 wtrysków nie spełniają wymogów testu nr 5 (VE) I czy ktoś mógłby mi wyjaśnić te skróty VL, EM, LL, i własnie VE? Pozdrawiam

Obrazek

Autor:  zaksiu1985 [ 20 sty 2016, 00:45 ]
Tytuł:  Re: Prośba interpretacji wyników sprawdzenia CR

VL dawka pełnego obciążenie ( czyli pełen gaz)
LL bieg jałowy (wolne obroty)
EM dawka emisyjna, czasami zwana również półobciążeniem ( a tak naprawde to nikt nie wie co to jest do końca, niby jak Ci włożą sondę w rurę to jak ta dawka będzie mocno zła to to wychwycą)
VE wtrysk pilotażowy (inaczej przed-wtrysk)

VE masz trochę przekroczone ale z kolei masz wtryskiwacze CRI1 gdzie nie ma to aż tak wielkie znaczenie ( w przeciwieństwie do nowszych wtryskiwaczy). Od VE możesz mieć spalanie stukowe (twarda praca). Problem będziesz miał z przelewami bo masz już mocno przekroczone, powinno być 39 a masz 51,88, tak wiec ten wtryskiwacz się kończy.

Autor:  Trawal [ 20 sty 2016, 09:26 ]
Tytuł:  Re: Prośba interpretacji wyników sprawdzenia CR

zaksiu1985 wielkie dzięki za odpowiedź. A powiedz mi jeszcze co odpowiada za to że wartość o której wspomniałeś jest przekroczona, i co trzeba by było zrobić aby to naprawić i jakie to są koszta? Czyli tym parametrem VE mam się nie przejmować zbytnio? Robię remont samochodu gdyś żarnik ze świecy żarowej mi wpadł do silnika podczas pracy i dlatego przy remoncie chcę sprawdzić wtryski, ale przed tym zdarzeniem auto nie miało żadnych problemów z jazdą, była moc i było dynamiczne, jedynie przy mocnym "bucie" trochę kopciło na czarno.

Autor:  zaksiu1985 [ 21 sty 2016, 19:32 ]
Tytuł:  Re: Prośba interpretacji wyników sprawdzenia CR

Najlepiej to kupić wszystkie nowe wtryskiwacze :D ( cena jednego to około 1100zl brutto)
Jak nie kupić nowe to naprawić od A do Z i to jest około 550zł brutto
Można też nazwijmy to podleczyć wtryskiwacze ale nie zalecam tego bo to się robi gdy auto idzie na sprzedaż :D i to jest około 200zł brutto.

Jeżeli masz kasę to rób wtryskiwacze i już. Jeżeli nie masz to zbieraj i się na razie nie przejmuj, byle tylko nie przekraczać zachodniej naszej granicy bo tam panowie lubią sprawdzać to co wylatuje z rury a wtedy będzie przysłowiowa "dupa" czyli laweta, dowód itd.

Autor:  WojtekCR [ 23 sty 2016, 09:27 ]
Tytuł:  Re: Prośba interpretacji wyników sprawdzenia CR

Trochę już duży przelew ale jeszcze powinno polatać , zapewne zawór już nie szczelny. Lub końcówka
Ostatnią dawkę można podregulować , no ale sam tego raczej nie zrobisz .

Regenerowałem takie wtryskiwacze 6 szt do bmw docieranie gniazda zaworu .
+ nowe końcówki 2 lata już znajomy jezdzi i zadowolony (jeśli dobrze się umie zregenerować zawór) + nowy rozpylacz to wszystko będzie ładnie śmigać.

Autor:  krzysiekj1990 [ 31 sty 2016, 13:07 ]
Tytuł:  Re: Prośba interpretacji wyników sprawdzenia CR

W tym przypadku wystarczy tylko wymienić rozpylacz nowe uszczelnienie i ustawić skok nie daj sie naciągać na zawory jak są szczelne :)

Strona 1 z 2 Strefa czasowa UTC+2godz. [letni]
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group
http://www.phpbb.com/