Dzisiaj jest 19 kwie 2024, 00:06



regeneracja wtryskiwaczy


Strefa czasowa UTC+2godz. [letni]





Nowy temat Odpowiedz w temacie  [ Posty: 6 ] 
Autor Wiadomość
PostZamieszczono: 11 sty 2021, 00:30 
Witam, czytam już drugi dzień o wtryskiwaczach CR w silnikach MB z lat 2000-2006 chodzi mi między innymi o CDI 2.2 143KM, oraz CDI 2.7 177KM, według znalezionych informacji mają sterowniki EDC-16, według tekstu poniżej znalezione na forum forda, wtryskiwacze EDC-16 już się koduje/wpisuje w sterownik pojazdu/silnika, ale większość informacji na forum MB czy gdzie indziej mówi o tym, ze w tych silnikach nie wpisuje się wtrysków.

Kod:
Napisał Master's
Nie wiem, czy wszyscy ludzie z branży którzy dłubią w silnikach i systemach wtryskowych wiedzą ...że wraz z rozwojem silników diesla ..skończyło się tzw "babci sranie". Aby dokonać prostej czynności polegającej na wymianie wtryskiwacza....lub kompletu wtryskiwaczy nie wystarczy już tylko odpowiedni klucz aby odkręcić jażmo. Aby robotę wykonać profesjonanie potrzebny jest tester za pomocą którego będziemy w stanie zakodować wtryskiwacze. O co chodzi z tym kodowaniem????

Aby zapewnić jak najlepsze osiągi silnika, cichobieżność, równomierność pracy oraz normy spalin, stało się konieczne zwiększenie dokładności wtrysku paliwa. Systemy CR zostały wprowadzone w czasach gdy obowiązywały normy spalin Euro 2 czyli przed 2000r. W 2000r weszła nowa norma spalin Euro 3 ograniczająca emisję sadzy i tlenków azotu, a w 2005 norma Euro 4 pociągneła za sobą takie ograniczenia że konstruktorzy zmuszeni byli dać z siebie wszystko i opracować takie rozwiązania które sprostałyby nowym warunkom emisyjnym.
Tak jak pisałem wcześniej... aby sprostać wymogom należało przedewszystkim poprawić dokładność wtrysku. Wtryskiwacze CR pierwszej generacji (niekodowane) pracują na ciśnieniu paliwa 1350bar. Jeśli wtryskiwacze tego typu mieszczą się w tzw. tolerancji wykonawczej, to dokładność dawki głownej paliwa, której rozrzut mieści się w granicach +/-1,5mgr/wtrysk pozwala zachować równomierność pracy silnika na zadowalającym poziomie. Z wyrównaniem pracy silnika powodowanym ewętualną niedokładnością wtryskiwaczy radzi sobie funkcja zwana "korekcją dawek" lub jak kto woli..."balansem cylindrów" którą posiada program sterujący silnikiem. Wtryskiwacze tego typu pracują głównie w pojazdach z systemami wtryskowymi EDC-15C. Były montowane w latach 1997-2000 a więc w epoce Euro 2.

W latach 1999-2000 zaczęto stosować wtryskiwacze CR pierwszej generacji....kodowane. Związane to było z wprowadzaniem normy spalin Euro3 która wymagała jeszcze większej dokładności wtrysku paliwa niż we wtryskiwaczach CR zwykłych...niekodowanych. Rozrzut dawki +/-1,5mgr/wtrysk nie gwarantował już spełnienia parametrów emisyjnych w związku z tym zaostrzono tolerancje wykonania a także wprowadzono nowe technologie w produkcji. Ponadto zastosowano rozwiązanie polegające na korygowaniu dokładności dawek za pomocą indywidualnego doboru wtryskiwaczy montowanych na silnik, wykonanych z różną dokładnością.
Wymaga to podziału na "klasy" lub jak kto woli na "grupy selekcyjne". Klasyfikacja oznacza że po pomiarze dawkowania na stanowisku testowym dzieli się je na 3 lub 4 klasy w zależności od uzyskanych odchyłek dawek w stosunku do wtryskiwacza posiadającego wzorcową charakterystykę. Na podstawie wyznaczonych klas koduje się je do sterownika silnikowego wprowadzając odpowiednie cechy za pomocą testera diagnostycznego. Uzyskuje się w ten sposób jednakowe dawki paliwa w poszczególnych cylindrach silnika nawet przy wtryskiwaczach wykonanych z różną dokładnością i zapewnia odpowiednią normę spalin. Najczęściej dąży się aby nowo montowane wtryskiwacze posiadały tą samą klasę jednak niektórzy producenci dopuszczają różne klasy. Zalezy to od układu sterowania silnikiem.
Klasyfikacje jednopozycyjną wytryskiwaczy CR w zależności od producenta silnika...przeprowadza się za pomocą cyfr, liter, lub za pomocą kolorów. Po zbadaniu danego wtryskiwacza na stanowisku probierczym...odpowiednio się go cechuje określając jego grupę selekcyjną (klasę). Termin "klasyfikacja jednopozycyjna" oznacza badanie wtryskiwacza pod kątem jednego parametru np wielkości dawki zasadniczej.

Rzeczą naturalną jest że wyżej opisywane wtryskiwacze CR pierwszej generacji ..zwykłe jak i kodowane napewno nie spełnią norm Euro 4 gdzie emisja cząstek stałych została ograniczona do poziomu 13mgr sadzy na 1 km. Takie zaostrzone normy powodują że z rur wydechowych naszych diesli wydobywa się dosłownie "górskie powietrze" . Zmusiło to konstruktorów do zastosowania innych rozwiązań dotyczących wtryskiwaczy a także do zwiększenia prędkości procesorów w sterownikach silnikowych. Wtryskiwacze CR drugiej generacji kodowane..... są klasyfikowane dwu lub trzy-pozycyjnie. Oznacza to że podczas testu na stanowisku probierczym testowane są jakieś 3 punkty pracy wtryskiwacza. Np może być to wtrysk wstępny, wtrysk zasadniczy, dotrysk, lub jakieś określone reżimy pracy np. bieg jałowy-ciśnienie paliwa 300Bar, średnie obciążenie...ciśnienie 800bar..pełne obciążenie ..ciśnienie ponad 1000bar. Tak dokładna selekcja wtryskiwaczy zapewnia uzyskanie najwyższych osiągów silnika, spełnienia norm ekologicznych a także wpływa na ekonomię (zużycie paliwa) Wtryskiwacze 2 generacji pracują pod wyższym ciśnieniem wynoszącym 1600bar.
Kodowane są one do sterownika silnika za pomocą testera diagnostycznegoza pomocą którego wpisuje się kody literowo-cyfrowe przypisując dany wtryskiwacz do danego cylindra. Po zakodowaniu wtryskiwaczy zamiana ich miejscami między cylindrami jest wykluczona. Spowoduje to zakłucenia w pracy silnika.
Niektóre silniki..np Ford Mondeo 2.0TDCi posiadają sterowniki zdolne do "nauczenia" się wtryskiwaczy. Oznacza to że po wymianie wtryskiwacze na nowe możemy uruchomić silnik ale jego praca i dymienie będzie nam przypominała starego jelcza. Należy pozostawić pracujący silnik na około 1 godz i nastąpi powolna stabilizacja jego pracy po czym zacznie on pracować poprawnie. W przypadku Forda Fokusa 1.8 TDCi rozruch silnika po wymianie wtryskiwaczy jest niemożliwy. Konieczne jest zakodowanie wtryskiwaczy za pomocą testera.

W większości aut w których silniki zasilane są systemem CR istnieje procedura kodowania wtryskiwaczy do sterownika. Testery posiadają odpowiednie funkcje dopasowania. Po skomunikowaniu się ze sterownikiem silnikowym, i wybraniu odpowiedniej funkcji możemy odczytać ze sterownika zakodowane wtryskiwacze i porównać je z zamontowanymi na poszczególnych cylindrach a także wprowadzić nowe kody po wymianie wtrysków.

Innym rozwiązaniem są systemy wtrysków CR 3-ciej generacji. Posiadają one zawory piezoelektryczne. Pracują na ciśnieniu 1800bar a sterują nimi najnowsze systemy EDC-17. Ale o nich napisze jak zdobędę stosowną dokumentację a o nią trochę ciężko"


Jak to tak naprawdę jest z kodowaniem wtryskiwaczy ? Poniżej numery MB wtryskiwaczy używanych w tych silnikach :

A6480700487
A6480700287
A6480700187
A6110701187


Zgłoś ten post
Na górę
   
Odpowiedz z cytatem  
 
PostZamieszczono: 11 sty 2021, 12:04 
Offline

Rejestracja: 27 maja 2013, 00:27
Posty: 227
te konkretne numery powinno się kodować, ale 90% mechaników wkłada je bez kodowania i działaja.


Zgłoś ten post
Na górę
 Wyświetl profil   
Odpowiedz z cytatem  
 
PostZamieszczono: 11 sty 2021, 20:36 
Dziękuje za odpowiedź, czyli większość problemów po zamontowaniu wtryskiwaczy w w/w silnikach jest spowodowane brakiem kodowania ich w sterowniku silnika ? Mówię tutaj o problemach ludzi po regeneracji wtrysków, dymienie silnika, głośniejsza praca itp. ?


Zgłoś ten post
Na górę
   
Odpowiedz z cytatem  
 
PostZamieszczono: 12 sty 2021, 02:18 
Offline

Rejestracja: 27 maja 2013, 00:27
Posty: 227
w sterowniku silnika musi być jakiś kod prawdziwy, czyli nie może być wpisane byle co np 1234567. Co do głośnej pracy to problem jest związany z tym że w cewce jest specjalna tuleja która powinno się wyregulować ale mało kto to robi bo po pierwsze "po co" a po drugie taką tuleję się robi 5-10 minut jak idzie dobrze, ale jak się ma pecha to taką tuleję czasem ustawia się i 30minut a to już wnerwia, i bardzo często jest tak że kody są nadane i wklepane w sterownik a auto i tak głośno pracuje, tak więc w idealnym stanie trzeba naprawić cały wtryskiwacz od A do Z razem z tuleją w cewce, nadać nowe kody i je wklepać. o tym że silnik też musi być ok to nie wspomnę bo zdarzają się akcje że nawet na nowych wtryskach auto klepie i często się okazuje że różnica w kompresji jest 5-8bar i dupa.


Zgłoś ten post
Na górę
 Wyświetl profil   
Odpowiedz z cytatem  
 
PostZamieszczono: 16 sty 2021, 22:55 
Offline

Rejestracja: 16 wrz 2015, 23:33
Posty: 4
Miejscowość: kętrzyn
W przypadku wtryskiwaczy elektro lub piezo.bosch Generuję kody ale w mercedesie nigdy jeszcze nie wpisywałem odpalam i chodzi ,nic nie klepie i ani dymi ,inna sprawa w przypadku delphi tam bez kodów nie chodzi . 8-)


Zgłoś ten post
Na górę
 Wyświetl profil   
Odpowiedz z cytatem  
 
PostZamieszczono: 05 kwie 2021, 11:21 
Musisz sprawdzić w programie esi tronic Bosch czy dla danego wtr. występuje kodowanie. Dla przykładu w211 2.7 cdi 177 km z numerem wtr. 0445110054 oraz 0445110055 nie ma kodowania. W tym samochodzie nie ma możliwości wpisania kodów a fabryczne maszyny EPS nie mają mozilowosci ich zakodowania a na cewce wtryskiwacza nie doszukasz się kodu IMA pomimo iż auto posiada EDC16. Jeśli po montażu takiego nr. wtryskiwaczy silnik stuka to oznacza źle przeprowadzoną regeneracje.


Zgłoś ten post
Na górę
   
Odpowiedz z cytatem  
 
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Nowy temat Odpowiedz w temacie  [ Posty: 6 ] 

Szybka odpowiedź
Nazwa użytkownika:
Tytuł:
Wiadomość:

Emotikony
:D :) ;) :( :o :shock: :? 8-) :lol: :x :P :oops: :cry: :evil: :twisted: :roll: :!: :?: :idea: :arrow: :| :mrgreen: :geek: :ugeek:
Rozmiar czcionki:
Kolor czcionki
Pytanie
Wpisz w to pole słownie wynik działania matematycznego sześć plus sześć równa się:
To pytanie jest elementem zabezpieczającym przed automatycznym zamieszczaniem postów.
   


Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 1 gość


Możesz tworzyć nowe tematy
Możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

 Podobne tematy
 Tytuł tematu   Forum   Autor   Odpowiedzi 
 Wtryskiwacze w Mercedesie W211  MERCEDES common rail bosch - Regeneracja wtryskiwaczy | Naprawa wtrysków  Zbyszek197  0
 Tester wtryskiwaczy Hartridge Cri-Pro  COMMON RAIL INFORMACJE OGÓLNE - Regeneracja  Anonymous  0
 Skup wtryskiwaczy Bosch i Siemens  GIEŁDA CZĘŚCI Common Rail KUPIĘ / SPRZEDAM  mokced  0
 Prośba o weryfikację wydruków kontrolnych wtryskiwaczy.  WTRYSKIWACZE COMMON RAIL BOSCH INFORMACJE OGÓLNE  Ibmacir  0
 Skup wtryskiwaczy Common Rail  GIEŁDA CZĘŚCI Common Rail KUPIĘ / SPRZEDAM  gdsturbo  0
Szukaj:
Przejdź do:  

Nowości NowościMapa Strony Mapa StronyIndex Mapy strony Index Mapy stronyRSS RSSLista kanałów Lista kanałównaprawa turbosprezarekregeneracja wtryskiwaczy stat4u


Dokumenty i regulaminy | Polityka prywatności | Polityka cookies
Powered by phpBB © 2007 phpBB3 Group