Common Rail – Regeneracja, naprawa wtryskiwaczy i pomp, pompowtryskiwacze
http://www.commonrailforum.pl/

TRAJET 2.0CRDI lejąca (nieszczelna) pompa wysokociśnieniowa
http://www.commonrailforum.pl/trajet-2-0crdi-lejaca-nieszczelna-pompa-wysokocisnieniowa-t1692.html
Strona 1 z 1

Autor:  erzetjot [ 03 lut 2013, 19:41 ]
Tytuł:  TRAJET 2.0CRDI lejąca (nieszczelna) pompa wysokociśnieniowa

Witam
Jakiś czas temu zatankowałem prawie pusty bak na stacji Auchan.
Fajnie bo mają tanio, ale...
właśnie "ale" problem zaczął się nagle po tankowaniu na statoil ( diesel gold)
(nawiasem mówiąc może to mieszanka tych dwóch paliw spowodowała awarie)
Auto rano odpaliło bez problemu, przejechałem parę km do miejsca pracy, przebrałem się i okazało się, że auto nie zapala.
Po dolaniu paliwa z bańki 5l po paru minutach zapalił wiec uznałem że auto na górce stojąc nie dostało paliwa i zgasiłem zadowolony że jest już ok. krzyknąłem jeszcze do znajomych - "pali :)" poczym znów zapalam i nic. Kolejny raz pobiegłem na stacje (może jeszcze trzeba mu dolać) wróciłem wlałem i zapalił. Od razu zapalonym pojechałem na stacje tam zatankowałem jeszcze 20 l i sutuacja od nowa - nie pali.
Po odholowaniu na plac, udało sie odpalić z prostownika z rozruchem
otworzyłem maskę a tam pieniący wodospad przy pompie wysokociśnieniowej .
Wyjąłem rozkręciłem i chce uszczelnić.
i tak:
1 Pompa to bosch CP1 k3 r70 10 s - chyba z 2008r (02.02.08)
2. Krzywka napędowa bez jakich kolwiek śladów ( gładka niemal lustrzana powierzchnia)
3. Zaworki, tłoczki promieniowe wydają się sprawne
4. cylinderki posiadają delikatnie odbity ślad głowiczki zawierającej zawory, tak samo dekielek z 4 śróbkami zawiera w gnieździe deliketne ślady odbicia tej głowiczki
5. przy jednym tłczysku ( lejącym) dekielek i powierzchnia styku z korpusem jest gładka zaoliwiona. przy posostałych 2 tłoczkach jest szorstka niemal pordzewiała.

Czy wymiana samych uszczelek może rozwiązać problem ?

Autor:  admin [ 03 lut 2013, 22:50 ]
Tytuł:  Re: TRAJET 2.0CRDI lejąca (nieszczelna) pompa wysokociśnien

Jak mam coś podpowiedzieć to na twoim miejscu biorąc pod uwagę to co napisałeś wymienił bym komplet uszczelek i simering na wałku. Dodatkowo warto wymienić trzy zaworki w głowiczkach pompy są z nimi często problemy. Masz to rozebrane, więc teraz koszt jest tylko większy o cenę zaworków czyli nie dużo. Tłoczki w tej pompie też są wymienne, możesz wymienić tylko te dwa te, które co są podejrzane, chociaż wymieniając dwa to jaki to problem wymienić trzy. Decyzja należy do ciebie wszystko obraca się w koło kosztów. Jak cię stać to się nie zastanawiaj tylko wymieniaj uszkodzone elementy.

Autor:  erzetjot [ 04 lut 2013, 10:01 ]
Tytuł:  Re: TRAJET 2.0CRDI lejąca (nieszczelna) pompa wysokociśnien

dziękuje za szybką odpowiedź
poszukam, zamówię elementy zamienne, wymienię i złożę.
Później dam znać jaki mi poszło... (postaram się zrobić foto relację)

Autor:  erzetjot [ 04 lut 2013, 21:24 ]
Tytuł:  Re: TRAJET 2.0CRDI lejąca (nieszczelna) pompa wysokociśnien

Uszczelki zmienione.
Auto chodzi jak złoto :)

mam problem aby zamieścić zdjęcia wiec wrzuciłem na forum klubu hyundai'a
http://hyundaiklub.pl/viewtopic.php?p=30428#30428

Autor:  elektronik19 [ 06 wrz 2013, 14:07 ]
Tytuł:  Re: TRAJET 2.0CRDI lejąca (nieszczelna) pompa wysokociśnien

Witam,
mam ten sam problem. Z pompy się trochę leje. Jest problem z odpalaniem ale jak już zapali, to później wszystko jest ok. Kupiłem uszczelki, ale okazało się że nie pasują. A gdzie kolega kupił taki zestaw?

Strona 1 z 1 Strefa czasowa UTC+2godz. [letni]
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group
http://www.phpbb.com/