Common Rail – Regeneracja, naprawa wtryskiwaczy i pomp, pompowtryskiwacze
http://www.commonrailforum.pl/

Problem z wtryskiwaczem Santa fe 2,0 CRDi
http://www.commonrailforum.pl/problem-z-wtryskiwaczem-santa-fe-2-0-crdi-t1848.html
Strona 1 z 1

Autor:  swinger3 [ 02 wrz 2013, 23:13 ]
Tytuł:  Problem z wtryskiwaczem Santa fe 2,0 CRDi

Po trzech latach bez awaryjnej eksploatacji Santa fe 2,0 16V CRDI zaczęły się problemy z opalaniem trzeba było dłużej kręcić aż pewnego razu wcale nie odpalił. Podmieniłem kompletną listwę COMMON RAIL i wtedy odpalił co ciekawe postanowiłem jeszcze raz zamienić listwą na tą która była i wtedy też odpalił wtedy już nie byłem pewien czy znowu mi się tak nie stanie najgorzej jak gdzieś w trasie.
Postanowiłem sprawdzić wtryski na przelewach okazało się że na czwartym biegu menzurka napełniła się do pełna w 30sekund na pozostałych w menzurkach było troszkę na spodzie.
Mam w domu w tryski wiem że są sprawne bo wymontowałem go z silnika który odpalał prawidłowo tyle że skrzywiony był korbowód -wtryski te oznaczone są 3380-27000 nr Bosch 0 445 110 064
W samochodzie mam zamontowane 33800-27010 nr Bosch 0 445 110 064
na pierwszy rzut oka wyglądają tak samo .
Gdy podmieniłem wtrysk na ten 3380-27000 wyskoczył błąd zapaliła się lampka check silnik nie pracował na czwarty cylinder.
Postanowiłem podmienić cewki na wtryskach ,delikatnie odkręciłem nakrętki i zamieniłem ,zamontowałem wtrysk do samochodu silnik odpala od strzała .
Skasowałem błąd ,odpala elegancko na zimnym ,na przelewach jest teraz jednakowo.
Mam takie pytanko czy ktoś robił taki trik a może wie ktoś czum różni się wtrysk 33800-27000 od 33800-27010 numer Bosch jest taki sam 0 445 110 064 ?
Silnik odpala dobrze tyle że na zimnym nie równo pracuje przez chwilę ,moc wróciła do normy ,nie kopci ,fajnie przyspiesza

Autor:  zaksiu1985 [ 02 wrz 2013, 23:31 ]
Tytuł:  Re: Problem z wtryskiwaczem Santa fe 2,0 CRDi

To są te same wtryskiwacze. Najprawdopodobniej cewka była walniete elektrycznie albo podkłądka pod cewką (taka mała zaginęła i poszedł przelew- ale to byś widział)

Tak czy siak to są te same wtryskiwacze.

Autor:  Gość [ 03 wrz 2013, 22:15 ]
Tytuł:  Re: Problem z wtryskiwaczem Santa fe 2,0 CRDi

Podkładka na pewno była, mam cztery takie wtryski 3380-27000 sam wyciągałem z odpalającego silnika i na ani jednym mi nie chodził dopiero po przełożeniu cewki działa dla mnie to też jest zagadka .
Wczoraj wyczytałem że 3380-27000 mogą byś pierwszej generacji a 3380-27010 drugiej co kolega o tym myśli?
Dodatkowo zastanawia mnie czy nierówna praca silnika po odpaleniu na zimnym może być od wtrysków odpala od strzała lecz chwilę kuleje .
Czy poza sprawdzeniem przelewów ,jestem coś jeszcze przy tych wtryskach w stanie coś sprawdzić ?
Przelewy w tej chwili oczywiście na wolnych obrotach jednakowe .

Autor:  zaksiu1985 [ 04 wrz 2013, 00:46 ]
Tytuł:  Re: Problem z wtryskiwaczem Santa fe 2,0 CRDi

podaj rocznik, moc może być zarówno w kW albo w KM, model itp., to zobacze co tam powinno być.

Od 2010 wkładali CRI 2.2
Wcześniej były zwykłe wtryskiwacze CRI1

Auto od nowośći u Ciebie czy kupione już od kogoś?

Autor:  zaksiu1985 [ 04 wrz 2013, 00:48 ]
Tytuł:  Re: Problem z wtryskiwaczem Santa fe 2,0 CRDi

samodzielnie można jeszcze zobaczyć przelewy na rozgrzanym.
Jezeli masz kompa to można zobaczyć korekty wtryskiwaczy w trybie aktualnym, to też dużo mówi.

Jezeli na ciepłym jest ok to a na zimnym są jakieś jaja, to moze być też ze kompresja zaczyna szwankować.

Dawek paliwa nie sprawdzi się niestety na aucie.

Autor:  Gość [ 04 wrz 2013, 22:00 ]
Tytuł:  Re: Problem z wtryskiwaczem Santa fe 2,0 CRDi

Samochód sprowadziłem 3 lata temu z Niemiec z udokumentowanym przebiegiem w tej chwili ma przejechane 165000 km rok 2003 ,wtryskiwacze które mam z drugiego są z 2002 roku co do kompresji to raczej jest OK zastanawiam się jeszcze nad tym że może jak jest zimny któryś z wtryskiwaczy leje (problem z końcówką wtryskiwacza)

Autor:  Gość [ 18 wrz 2013, 21:44 ]
Tytuł:  Re: Problem z wtryskiwaczem Santa fe 2,0 CRDi

Wiem już na pewno że są to pierwszej generacji wtryski ,w dalszym ciągu walczę z nierówną pracą po odpaleniu na zimnym silniku.
Świece żarowe wymieniłem ,wtryski na przelewach prawie jednakowo na pierwszym troszkę więcej przelewa ,kompresja dobra ,czy mogło by być tak żeby w pierwszej fazie po odpaleniu któryś z wtrysków szwankował?

Autor:  724613232 [ 28 lis 2019, 10:45 ]
Tytuł:  Re: Problem z wtryskiwaczem Santa fe 2,0 CRDi

Witam posiadam Santa fe 2.0 crdi pod komputerem wyskoczyły błędy czojnik ciśnienia paliwa wtryski i pompa paliwa.
Zbiornik czysty czojnik cisnienia działa...
Palił się czek odpala tylko na plaka i do 3tys obroty i gaśnie...czek już się nie pali ale problem z opaleniem tak jak by nie dawało odpowiedniego ciśnienia paliwa

Strona 1 z 1 Strefa czasowa UTC+2godz. [letni]
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group
http://www.phpbb.com/