Common Rail – Regeneracja, naprawa wtryskiwaczy i pomp, pompowtryskiwacze
http://www.commonrailforum.pl/

Problemy z 1.7 CRDi jakby stukowe spalanie i40
http://www.commonrailforum.pl/problemy-z-1-7-crdi-jakby-stukowe-spalanie-i40-t2144.html
Strona 1 z 1

Autor:  krzysiekchl [ 08 kwie 2018, 11:25 ]
Tytuł:  Problemy z 1.7 CRDi jakby stukowe spalanie i40

Witam wszystkich, jako, że to mój pierwszy post to krotka informacja. Jestem Krzysiek i mieszkam w Kutnie. Jeżdżę Hyundaiem i40 1.7 CRDI 115 KM, w którym pojawił się problem, z którym nie potrafię sobie poradzić.
Historia choroby.
Około 5000 km temu w aucie wymieniono łańcuch rozrządu, potem auto trafiło na hamownię i podniesiono moc z osiągniętych 116 KM na 148 KM. Auto jeździło elegancko. Jeżdżąc na chwilowym spalaniu zaobserwowałem częste wypalanie DPF (ok 70-100 km miasto, 200 km trasa). Oczywiście diagnostyka, która nic nie wykazała. Po jakimś czasie auto zaczęło pracować głośniej i pojawiał się metaliczny dźwięk (znikał) oraz DPF wypalał się co 20-30 km. Wycieczka do ASO, jazda autostradą , delikatne przyspieszanie od 100 kmh i przy ok. 120 auto zgasło. Zjechałem na pobocze, podłączyłem moduł i sprawdziłem błędy. Były dwa, niestety nie zanotowałem jakie sądząc, że ASO od razu je odczyta. Auto odpaliło od razu, bez problemu, dojazd kolejnych 15 km bez problemu. W ASO diagnoza: żadnych błędów, DPF - 12 g sadzy (więc ok), korekty wtrysków 1 cyl +0,26, reszta -0,09. Wróciłem do domu i nagle auto zaczęło "cykać", maska w górę i z pierwszego wtryskiwacza spaliny i olej do góry. Wypalona uszczelka, oryginał po ok 4500 km (gniazdo frezowane i i oryginalna uszczelka, wtryskiwacz dokręcony odpowiednim momentem). Wtryskiwacze do regeneracji, pierwszy uszkodzony mechanicznie (nakrętka na dole pęknięta). Pozostałe nie trzymały parametrów - regeneracja wszystkich. Montaż i próba, niestety. Do tego doszło jakby stukowe spalanie przy mocnym dodaniu gazu (od ok 2000 obrotów). Przy normalnym przyspieszaniu cisza. W załączeniu filmik, słychać to mniej więcej od połowy, ale trzeba się wsłuchać:
https://www.youtube.com/watch?v=IxyTUDi8fEw
DPF wypala się co 70 km, okazało się, że turbina się posypała, regeneracja, w intercoolerze i wężach kupa oleju. Nie pomogło. Wyczyszczony kolektor, nie pomogło. Wtryskiwacze oddane do innej firmy celem sprawdzenia czy są ok - są ok. Błędów brak, przez chwilę był błąd związany z EGR, ale zniknął. DPF został rozcięty i jest czysty.
Auto odpala od strzała, moim zdaniem porównując pracę z inną i40 praca jest twardsza, głośniejsza, do tego na zimnym silniku pojawiło się takie jakby wycie (trudno to opisać). Silnik się rozgrzeje i nie ma tego dźwięku. Turbina wyje przy schodzeniu z obrotów. Porównywałem parametry pracy mojej i40 z i40 kolegi (auto po chipie) i zastanawia mnie ciśnienie paliwa. Na wolnych obrotach obydwa auta mają ok 280 barów. Przy ostrym dodawaniu gazu obydwa auta podchodzą do ok 1500 barów, ale jazda w przedziale 80-100 kmh auto kolegi miało ok 600 barów u mnie jest prawie 900.
Na biegu jałowym, na postoju ostre dodanie gazu nie powoduje od razu odgłosu spalania stukowego, ale jak obroty zejdą na dolne to przez chwilę słychać "cykanie". Auto ma przywróconą mapę fabryczną, ale dla pewności jutro jadę do ASO wgrać najnowszy soft.
Czy ktoś z Was ma jakiś pomysł? A może polecacie kogoś np w Łodzi kto by się przyjrzał problemowi. Auto stoi już miesiąc. Pomocy

Strona 1 z 1 Strefa czasowa UTC+2godz. [letni]
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group
http://www.phpbb.com/