Dzisiaj jest 29 mar 2024, 16:39



regeneracja wtryskiwaczy


Strefa czasowa UTC+2godz. [letni]





Nowy temat Odpowiedz w temacie  [ Posty: 1 ] 
Autor Wiadomość
PostZamieszczono: 01 kwie 2012, 00:25 
Mocne silniki, wygodne skrzynie biegów

Trzy silniki i dwa rodzaje skrzyń biegów, opracowane po to, aby zaoferować klientowi dokładnie to, czego potrzebuje. Solidne i elastyczne silniki Lancii Musa wyróżniają się doskonałymi osiągami i niską emisją zanieczyszczeń (wszystkie spełniają wymogi normy EURO 4), a jednocześnie mają ograniczone wymogi konserwacji i niskich kosztach użytkowania. Jednostka benzynowa 1.4 16v "Fire" to najmłodsze dziecko rodziny, której wyprodukowano na całym świecie już w liczbie 12 milionów sztuk. Ale najważniejsze jednostki napędowe to przede wszystkim silniki wykorzystujące innowacyjne technologie na najwyższym poziomie, takie jak turbodiesel Common Rail z wielopunktowym wtryskiem, których oznaczenie "Multijet" stało się na rynku symbolem nowinki motoryzacyjnej ostatnich lat.

Musa oferuje dwie pięciobiegowe przekładnie mechaniczne oraz skrzynię Dolce Far Niente (D.F.N.), zautomatyzowany układ, który może pracować zarówno w trybie sekwencyjnym, jak i automatycznym.

1.3 Multijet 16v 70 KM

Nowa Lancia Musa proponuje silnik 1.3 Multijet 16v, najmniejszy i najnowocześniejszy diesel Common Rail z wtryskiem wielopunktowym, który można zestawić ze zautomatyzowaną skrzynią biegów Dolce Far Niente (D.F.N.).
Silnik 1.3 Multijet 16v to 4-cylindrowa jednostka w układzie liniowym, o pojemności 1248 cm3, wewnętrznej średnicy cylindrów zaledwie 69,6 mm i "długim" skoku 82 mm. Każdy cylinder jest wyposażony w cztery zawory, uruchamiane przez dwa wałki rozrządu umieszczone w głowicy. Maksymalna dostarczana moc wynosi 51 kW przy 4000 obr./min (70 KM), a maksymalny moment - 180 Nm, przy zaledwie 1750 obr./min.

1.3 Multijet 16v to prawdziwy majstersztyk technologiczny w miniaturze: wraz we wszystkimi akcesoriami waży zaledwie 130 kg, ma niewielkie rozmiary: długość poniżej 50 centymetrów i wysokość 65 cm. Zapewnia maksymalną oszczędność przestrzeni, gwarantując jednocześnie zalety większych silników, jako że nie jest on rezultatem zabiegu "pomniejszenia", ale "miniaturyzacji".

Silnik ten, zaprojektowany przy zachowaniu kryteriów maksymalnej racjonalności, wydajności i niezawodności, to najmniejsza dostępna na rynku czterocylindrowa jednostka wysokoprężna "Common Rail". Jedyna, w której w cylindrze o średnicy niecałych 70 milimetrów udało się umieścić sześć elementów "normalnej" wielkości, to jest cztery zawory, wtryskiwacz i świecę.

Poza prymatem pod względem miniaturyzacji, jednostka ta odnotowała inny rekord: najwyższą moc. Mimo niewielkiej pojemności 1248 cm3, mały Multijet wychodzi zwycięsko z konfrontacji ze wszystkimi dostępnymi dziś na rynku "małymi dieslami", wyposażonymi w turbinę o stałej geometrii. Nawet z tymi najbardziej utytułowanymi. Wystarczy wspomnieć, że w porównaniu z silnikami benzynowymi o pojemności od 800 do 1500 cm3, oferuje najlepsze parametry bezwzględne: moc 41 kW/l i moment 144 Nm/l.

Nowy, kompaktowy i zaawansowany technologicznie silnik potrafi zapewnić doskonałe osiągi praktycznie przez cały okres użytkowania pojazdu. Trwałość jednostki 1.3 Multijet 16v opracowano na 250.000 km, zamiast 150.000. W silniku tym, o wyjątkowo długiej eksploatacji, nie jest wymagana żadna konserwacja elementów mechanicznych (nawet zwyczajowa wymiany paska po 80.000 km), a wymiana oleju jest niezbędna nie po 20 000, a po 30 000 km (1.3 Multijet 16v wykorzystuje wyłącznie olej o niskiej lepkości - "oszczędny" i przyjazny dla środowiska).
To nie koniec. Silnik 1.3 Multijet 16v to jednostka ekologiczna: już dziś spełnia wymogi normy Euro 4 i jest jednym z niewielu silników na świecie, które mogą osiągnąć ten rezultat bez stosowania skomplikowanego dodatkowego układu w układzie wydechowym, jak np. pułapka cząsteczek. To silnik czysty z natury: na przykład poziom emisji pyłów (obejmujący substancje pyliste) jest niższy niż ustalony przez normę Euro 4, która dopiero w przyszłości ustali ten poziom.

Osiągi Lancii Musa wyposażonej w jednostkę 1.3 Multijet są doskonałe: samochód rozwija prędkość maksymalną 159 km/h; potrzebuje 15,4 sekundy, aby przyspieszyć od 0 do 100 km/h i 36,6 sekundy, aby przejechać jeden kilometr ze startu zatrzymanego. Również zużycie paliwa plasuje się pośród najlepszych w segmencie: 6,2 l/100 km w cyklu miejskim, 4,5 l/100 km poza miastem i 5,1 l/100 km w cyklu mieszanym.
1.3 Multijet 16v stanowi, zatem prawdziwy skok technologiczny, który dla użytkownika przekłada się na ograniczenie zużycia paliwa i emisji spalin. Nie mówiąc już o:

mniejszej emisji hałasu (dzięki stopniowanemu spalaniu);
wyższym komforcie (mniejsze przeciwległe masy oznaczają mniej wibracji);
łagodnej i równej pracy (osiągniętej dzięki doskonałemu przyrostowi mocy, który z kolei wynika z możliwości lepszego sterowania spalaniem w każdej chwili);
elastyczności i szybkości reakcji Diesla, przypominającej coraz bardziej silnik benzynowy, dzięki szerszemu zakresowi obrotów (np. nie odczuwa się już "odcięcia" dopływu paliwa zaraz po przekroczeniu 4000 obr./min);
charakterystykach ekologicznych, pozwalających w tej jednostce udoskonalić jeszcze bardziej podstawową zaletę ekologiczną silnika wysokoprężnego (zużycie paliwa) z jednoczesną redukcją do minimum głównej wady (emisja pyłów).



1.9 Multijet 100 KM

Jednostka 1.9 Multijet (Common Rail z wtryskiem wielopunktowym) prezentuje układ 4 ustawionych liniowo cylindrów o średnicy 82 milimetrów i skoku 90,4 mm. Każdy cylinder obsługują cztery zawory uruchamiane bezpośrednio przez wałek rozrządu umieszczony w głowicy.

System Common Rail zastosowany w silniku 1.9 Multijet o mocy 100 KM realizuje strategie automatycznej kalibracji i precyzyjnej korekcji ilości wtryskiwanego paliwa dla minimalizacji poziomu hałasu i wibracji. Poza tym, komora spalania została udoskonalona w celu zwiększenia sprawności termodynamicznej, ograniczając stopień sprężania do 18:1. Doładowanie silnika zrealizowano za pomocą turbosprężarki Garrett, wyposażonej w turbinę o zmiennej geometrii, co przyczynia się do poprawy wydzielania mocy, a jednocześnie zapewnia bardzo wysoką wartość momentu, również w niskim zakresie obrotów. Wystarczy pomyśleć, że w zakresie od 1750 do 3250 obr./min dostępne jest 90% maksymalnej mocy. To liczby przekładające się na ogromną przyjemność prowadzenia i prawdziwie błyskotliwe osiągi.

1.9 Multijet zapewnia cichą pracę w fazie rozgrzewania, doskonałe parametry mocy (100 KM przy 4000 obr./min) w zestawieniu z wysoką wartością momentu (26,4 kgm przy 1750 obr./min). Lancia Musa wyposażona w tę jednostkę rozwija prędkość maksymalną 179 km/h, przyspiesza od 0 do 100 km/h w 11,5 sekundy i potrzebuje na przejechanie 1 kilometra ze startu zatrzymanego 33,0 sekundy. To doskonałe osiągi, przy których zużycie paliwa pozostaje bardzo ograniczone: 7,0 l/100 km w cyklu miejskim, 4,7 l/100 km w cyklu pozamiejskim i 5,5 l/100 km w cyklu mieszanym.

Podobnie jak 1.3 Multijet, również 1.9 Multijet należy do rodziny jednostek Common Rail drugiej generacji. U jego podstaw leżą założenia "Common Rail" Unijet, czyli wysokiego ciśnienia wtrysku i elektronicznego sterowania wtryskiwaczami. Z jedną dodatkową cechą: podczas każdego cyklu silnika, ilość wtryskiwanych dawek paliwa przekracza obecne dwie. Ilość paliwa spalanego wewnątrz cylindra pozostaje niezmienna, ale zostaje podzielona na więcej części, co umożliwia bardziej stopniowe i pełniejsze spalanie. Tajemnica układu Multijet kryje się w centralce sterującej elektronicznie otwieraniem i zamykaniem wtryskiwaczy, która może zapewnić wtrysk kilku dawek paliwa nawet w bardzo krótkich odstępach między sobą.

Pośród podstawowych zalet względem silników Common Rail pierwszej generacji znajdują się: mniejszy hałas pracy, ograniczenie emisji spalin i lepsze osiągi. zrodlo fiat


Zgłoś ten post
Na górę
   
Odpowiedz z cytatem  
 
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Nowy temat Odpowiedz w temacie  [ Posty: 1 ] 

Szybka odpowiedź
Nazwa użytkownika:
Tytuł:
Wiadomość:

Emotikony
:D :) ;) :( :o :shock: :? 8-) :lol: :x :P :oops: :cry: :evil: :twisted: :roll: :!: :?: :idea: :arrow: :| :mrgreen: :geek: :ugeek:
Rozmiar czcionki:
Kolor czcionki
Pytanie
Wpisz w to pole dużymi literami wyraz NARZĘDZIA:
To pytanie jest elementem zabezpieczającym przed automatycznym zamieszczaniem postów.
   


Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 1 gość


Możesz tworzyć nowe tematy
Możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

 Podobne tematy
 Tytuł tematu   Forum   Autor   Odpowiedzi 
 Fiat punto II Jtd - pompa paliwowa nie dzaiała  FIAT common rail - Regeneracja wtryskiwaczy | Naprawa wtrysków  Anonymous  2
 Silnik Fiat 2,4 JTD Common Rail wady, zalety, usterki  FIAT common rail - Regeneracja wtryskiwaczy | Naprawa wtrysków  Anonymous  1
 Serwis ukladow common  HONDA common rail - Regeneracja wtryskiwaczy | Naprawa wtrysków  Anonymous  4
 Dwa silniki diesla common rail 2.5 i 3.0 ISUZU  ISUZU common rail - Regeneracja wtryskiwaczy | Naprawa wtrysków  Anonymous  1
Szukaj:
Przejdź do:  

Nowości NowościMapa Strony Mapa StronyIndex Mapy strony Index Mapy stronyRSS RSSLista kanałów Lista kanałównaprawa turbosprezarekregeneracja wtryskiwaczy stat4u


Dokumenty i regulaminy | Polityka prywatności | Polityka cookies
Powered by phpBB © 2007 phpBB3 Group