Dzisiaj jest 19 kwie 2024, 18:36



regeneracja wtryskiwaczy


Strefa czasowa UTC+2godz. [letni]





Nowy temat Odpowiedz w temacie  [ Posty: 4 ] 
Autor Wiadomość
PostZamieszczono: 12 lut 2012, 16:26 
Pierwszy diesel Mercedesa z wtryskiem paliwa common rail został zaprezentowany pod koniec 1997 roku. Był to motor 2.1 CDI o kodzie OM611, który dał początek całej rodzinie silników o mocy od 102 do 204 KM - w zależności od tej wartości oznaczenie handlowe przybierało postać: 180 CDI, 200 CDI, 220 CDI lub 250 CDI. Początkowo silnik ten miał pojemność 2151 cm³ i rozwijał moc 102 lub 125 KM
Obrazek
Pierwszy diesel Mercedesa z wtryskiem paliwa common rail został zaprezentowany pod koniec 1997 roku. Był to motor 2.1 CDI o kodzie OM611, który dał początek całej rodzinie silników o mocy od 102 do 204 KM - w zależności od tej wartości oznaczenie handlowe przybierało postać: 180 CDI, 200 CDI, 220 CDI lub 250 CDI. Początkowo silnik ten miał pojemność 2151 cm³ i rozwijał moc 102 lub 125 KM.

Zastosowano w nim układ wtryskowy firmy Bosch z elektromagnetycznymi wtryskiwaczami (CR I generacji), system recyrkulacji spalin i doładowanie turbosprężarką ze zmienną geometrią. Rozrząd jest napędzany łańcuchem, co obniża koszty obsługi. W 2000 roku wprowadzono wersje o mocach 116 i 143 KM, a trzy lata później pojawiła się kolejna generacja silnika 2.1 CDI (o symbolu OM646) o mocy 122 i 150 KM, a od 2007 r. również 136 i 170 KM.

Silnik ten ma common rail nowszej generacji, elektryczny zawór EGR i alternator chłodzony cieczą. Najnowszy motor 2.1 CDI, oznaczony symbolem OM651, to bardziej zaawansowana i przez to droższa w naprawach konstrukcja - ma podwójne doładowanie, łańcuch rozrządu od strony sprzęgła i piezoelektryczne wtryski firmy Delphi (duża partia okazała się wadliwa). Powyższe jednostki napędowe trafiły głównie pod maski Mercedesów klasy C i E oraz Vito, a najnowszy silnik pojawił się też w modelu GLK i w Jeepie.

Od strony eksploatacyjnej diesle 2.1 CDI sprawują się dość dobrze. Przede wszystkim wtrysk common rail zapewnia wysoką kulturę pracy i niskie zużycie paliwa.

Oczywiście, zależy ono od wariantu mocy i masy auta. W przypadku Mercedesa klasy C średnie zużycie paliwa w wersji 143-konnej wynosi około 7 l/100 km. Wbrew obiegowym opiniom układ wtryskowy nie jest wyjątkowo awaryjny ani bardzo kosztowny w naprawie.

Mechanicy podkreślają, że na rynku wtórnym większość Mercedesów z tym dieslem ma znacznie większy przebieg, niż pokazuje licznik, stąd rozczarowanie niektórych klientów. Stosunkowo rzadko przy przebiegach do 200 tys. km zawodzi turbosprężarka i dwumasowe koło zamachowe. Najczęściej użytkownicy aut z dużym przebiegiem i silnikiem 2.1 CDI mają problemy z porannym odpaleniem lub spadkiem mocy.

W obu przypadkach przyczyn może być kilka, ale zazwyczaj utrudniony rozruch to wina spadku ciśnienia w układzie wtryskowym, spowodowanego z kolei usterką pompy, wtryskiwaczy lub zaworu wysokiego ciśnienia.

Za spadek mocy odpowiada też system klapek kierujący przepływem powietrza przez kolektor ssący. W przypadku aut wyposażonych w filtr cząstek stałych jeżdżących tylko w mieście pojawiają się problemy z jego wypaleniem, a także z rozrzedzaniem oleju paliwem.

Układ wtryskowy - W systemie wtryskowym najczęściej zawodzą wtryskiwacze (koszt regeneracji 300 zł), a oprócz nich zawór i pompa wysokiego ciśnienia (rozszczelnia się, koszt naprawy około 500 zł). Największy problem pojawia się wtedy, gdy uszkodzą się uszczelki pod wtryskiwaczami. Wyjęcie wtryskiwaczy jest wtedy kłopotliwe, a w głowicy powstają trudne do usunięcia ubytki - konieczne jest frezowanie.
Klapki w „dolocie" - Większość silników (z wyjątkiem najstarszych) ma system plastikowych klapek w układzie dolotowym. Z biegiem czasu ulegają one deformacji i pękają, powodując m.in. spadek mocy. Niestety, z powodu braku części trzeba wymienić cały kolektor.

Koło alternatora - Koło pasowe alternatora ma sprzęgło jednokierunkowe, które często ulega uszkodzeniu. Towarzyszy temu hałas, a zwlekanie z wymianą może przyspieszyć zużycie napinacza paska. Naprawa jest dość szybka i niezbyt kosztowna.
Termostat - Silniki 2.1 CDI często zbyt wolno się rozgrzewają z powodu uszkodzenia termostatu - otwiera się np. już przy temperaturze płynu 45˚C. Uwaga! Kupując ten element, trzeba zawsze posługiwać się numerem katalogowym - był wielokrotnie zmieniany.

Elektrozawory - Zawory elektryczne regulujące wartość podciśnienia wykorzystywane są m.in. do sterowania wydajnością turbosprężarki i zaworu EGR (starsze silniki 2.1 CDI). Czasami zawodzą, powodując spadek mocy. Naprawa jest szybka i niedroga.
PODSUMOWANIE - Silnik starszej generacji 2.0 D miał 75 lub 95 KM i mógł pokonać bezawaryjnie ponad milion km. Nowsza jednostka 2.1 CDI bezawaryjnie z pewnością już tyle nie przejedzie, ale w zamian oferuje dużo lepsze osiągi, niższe zużycie paliwa i większą kulturę pracy. Zazwyczaj psuje się tylko osprzęt, bo jak twierdzą mechanicy, a także użytkownicy, trwałość układu tłokowo-korbowego jest nadal dość wysoka.
W przypadku awarii warto skorzystać z nieautoryzowanych warsztatów, gdyż pozwalają utrzymać koszty napraw na przystępnym dla większości osób poziomie.zrodlo fakt pl


Zgłoś ten post
Na górę
   
Odpowiedz z cytatem  
 
PostZamieszczono: 27 lut 2012, 23:19 
bredzisz człowieku jak potłuczony. nie ma silników 2.1 cdi tylki 2.2 tak na przywitanie. w 2002r zrezygnowano z alternatora chłodzonego cieczą.


Zgłoś ten post
Na górę
   
Odpowiedz z cytatem  
 
PostZamieszczono: 28 lut 2012, 16:09 
Myślę, że koledze chodziło jednak o 2,2 a nie o 2,1 chociaż faktycznie dokładna pojemność w mercedesie 2,2 CDI wynosi dokładnie 2148 cm


Zgłoś ten post
Na górę
   
Odpowiedz z cytatem  
 
PostZamieszczono: 14 sty 2021, 00:17 
Miałem W203 z tym silnikiem w wersji 143KM, super autko/silnik gdyby nie ta rdza... ale motor nie do zajechania !!!


Zgłoś ten post
Na górę
   
Odpowiedz z cytatem  
 
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Nowy temat Odpowiedz w temacie  [ Posty: 4 ] 

Szybka odpowiedź
Nazwa użytkownika:
Tytuł:
Wiadomość:

Emotikony
:D :) ;) :( :o :shock: :? 8-) :lol: :x :P :oops: :cry: :evil: :twisted: :roll: :!: :?: :idea: :arrow: :| :mrgreen: :geek: :ugeek:
Rozmiar czcionki:
Kolor czcionki
Pytanie
Wpisz w to pole słownie wynik działania matematycznego sześć plus sześć równa się:
To pytanie jest elementem zabezpieczającym przed automatycznym zamieszczaniem postów.
   


Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 1 gość


Możesz tworzyć nowe tematy
Możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

 Podobne tematy
 Tytuł tematu   Forum   Autor   Odpowiedzi 
 Renault Premium silnik common rail  RENAULT common rail - Regeneracja wtryskiwacza | Naprawa wtrysku  Anonymous  1
 Silnik Fiat 2,4 JTD Common Rail wady, zalety, usterki  FIAT common rail - Regeneracja wtryskiwaczy | Naprawa wtrysków  Anonymous  1
 Serwis ukladow common  HONDA common rail - Regeneracja wtryskiwaczy | Naprawa wtrysków  Anonymous  4
 Dwa silniki diesla common rail 2.5 i 3.0 ISUZU  ISUZU common rail - Regeneracja wtryskiwaczy | Naprawa wtrysków  Anonymous  1
Szukaj:
Przejdź do:  

Nowości NowościMapa Strony Mapa StronyIndex Mapy strony Index Mapy stronyRSS RSSLista kanałów Lista kanałównaprawa turbosprezarekregeneracja wtryskiwaczy stat4u


Dokumenty i regulaminy | Polityka prywatności | Polityka cookies
cron Powered by phpBB © 2007 phpBB3 Group