Common Rail – Regeneracja, naprawa wtryskiwaczy i pomp, pompowtryskiwacze
http://www.commonrailforum.pl/

Opel Insignia BiTurbo Common Rail
http://www.commonrailforum.pl/opel-insignia-biturbo-common-rail-t1462.html
Strona 1 z 1

Autor:  Opek [ 09 lut 2012, 00:57 ]
Tytuł:  Opel Insignia BiTurbo Common Rail

Opel wypuścił na rynek nowy silnik wysokoprężny, montowany w modelu Insignia BiTurbo. Główną zaletą czterocylindrowego diesla Common Rail jest sekwencyjny, dwustopniowy system doładowania, gdzie współpracują dwie turbosprężarki, duża i mała.

W nowatorskim systemie Insignii BiTurbo dwie turbosprężarki o różnej wielkości współpracują razem lub niezależnie jedna od drugiej. Mniejsza turbosprężarka używana jest głównie przy niskich prędkościach obrotowych silnika. Efektem tego jest płynne przyśpieszanie już od najniższych obrotów silnika czyli brak efektu „turbodziury”. Moment obrotowy w wysokości 350 Nm jest osiągany już przy 1 500obr./min.

Klient zamawiający Insignię może skonfigurować również napęd. Do nowego silnika można dołączyć skrzynię z napędem na przednie lub wszystkie koła (AWD). Insignia z silnikiem 2.0 BiTurbo CDTI moc o wartości 143 kW/195 KM i moment obrotowy o wartości 400 Nm, dostępna jest we wszystkich wersjach nadwozia.

Inżynierowie Opla postarali się, aby nowy silnik BiTurbo generował dużą moc i wysoki moment obrotowy, ale również był niesłychanie oszczędny. Spalanie deklarowane przez producenta to 4,9l ON na 100 km. Wynik ten jest przypisany oczywiście do wersji z napędem na jedną oś. Insignia BiTurbo przyspiesza od 0 do 100 km/h w zaledwie 8,7s, a jej maksymalna prędkość wynosi 230 km/h. Jeszcze jednym plusem jest zainstalowanie systemu Start/Stop, ale tylko w wersjach ze skrzynią manualną.zrodlo opel

Strona 1 z 1 Strefa czasowa UTC+2godz. [letni]
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group
http://www.phpbb.com/