Common Rail – Regeneracja, naprawa wtryskiwaczy i pomp, pompowtryskiwacze
http://www.commonrailforum.pl/

Nietypowy problem z wtryskami
http://www.commonrailforum.pl/nietypowy-problem-z-wtryskami-t1547.html
Strona 1 z 2

Autor:  mlody18 [ 06 mar 2012, 07:06 ]
Tytuł:  Nietypowy problem z wtryskami

Witam
Mam takie pytanie mam silnik 1.4 HDI w peugeot i oddawałem do serwisu do regeneracji wtryski i po zamonotowaniu przez mojego mechanika okazało sie ze dalej 2 leja a jeden jest zapieczony. Serwis mi odpowiedział ze winą może być to ze wtryski złapały powietrze na początku przy rozruchu czy jest to mozliwe zeby sie zapiekły wtedy? i zaczeły od nowa lać ?

Z góry bardzo dziękuje za odpowiedź.

Autor:  miro [ 06 mar 2012, 14:14 ]
Tytuł:  Re: Nietypowy problem z wtryskami

Z tego co wiadomo w układach common rail trzeba zachować szczególną czystość przy montażu wtryskiwaczy , ponieważ pasowanie elementów we wtryskiwaczach są rzędu dwóch mikronów.Jedyne co trzeba zrobić przy montażu wtryskiwaczy to napełnić filtr paliwa i pompę wysokiego ciśnienia paliwem i to wystarczy żeby się układ sam odpowietrzył kręcąc rozrusznikiem. I to w zupełności wystarcza i na pewno nie dojdzie do uszkodzenia wtryskiwaczy w czasie odpalania samochodu. Moim zdanie nieuniknione jest dostanie się powietrza wraz z paliwem do wtryskiwacza, ponieważ układ był rozszczelniony bo inaczej nie da się zdemontować wtryskiwaczy to chyba logiczne. Jaka ilość powietrza może spowodować uszkodzenie wtryskiwacza to bardzo dyskusyjna sprawa. Zwykle to się nie zdarza gdyż wtryskiwacz po regeneracji i tak jest napełniony olejem probierczym ( a przynajmniej powinien być, aby uniknąć zatarć z braku paliwa przy rozruchu silnika, ale to powinno być w gestii warsztatu regenerującego wtryskiwacze, który ma doświadczenie o konsekwencjach suchego wtryskiwacza). Więc jak się wejdzie w szczegóły to sprawa nie jest tak oczywista z jednej czy z drugiej strony. Diabeł tkwi w szczegółach.

Autor:  mlody18 [ 07 mar 2012, 23:37 ]
Tytuł:  Re: Nietypowy problem z wtryskami

wiec wystarczy je zamontować i krecić rozrusznikiem? Ale na wypiętych wtyczkach przez chwile? Bo niechce zeby mi sie znow niby zapowietrzyły. Jakieś dokładniejszy opis moze ? będe bardzo wdzięczny

Autor:  miro [ 08 mar 2012, 19:15 ]
Tytuł:  Re: Nietypowy problem z wtryskami

Jak pompa i filtr paliwa jest pełny to nie ma znaczenia czy wtyczka jest zapięta czy nie do wtryskiwacza można odpalać i nic się nie stanie.

Autor:  Bartek_MK [ 26 gru 2015, 14:35 ]
Tytuł:  Re: Nietypowy problem z wtryskami

Witam serdecznie, mam problem z wtryskiwaczami w moim Peugeocie 407 sw 2007r 2.2 HDI 170km. Wysypały mi się 3 wtryski wymieniłem je na używane ale problem wygląda tak, że auto chodzi równomiernie na biegu jałowym a po dodaniu gazu gaśnie. Po sprawdzeniu zapisów wtryskiwaczy okazuje się ze podają za duże ciśnienie. Pytanie brzmi czy potrzebna jest adaptacja każdego wtryskiwacza czy może samej listwy?? Proszę o pomoc

Autor:  zaksiu1985 [ 27 gru 2015, 19:40 ]
Tytuł:  Re: Nietypowy problem z wtryskami

Masz wtryskiwacze Piezo elektryczne, które powinny być kodowane w komputerze auta. Tyle teoria. Praktyka pokazuje że połowa mechaników wpisuje kody do komputera a druga połowa nie a mimo to nic się nie dzieje.
Moja rada jest taka: wpisać kody z wtryskiwaczy do sterownika auta ( nie czekać z samoadaptacją), problem w tym że myślę że to nie pomoże. To co pisałeś że podają za duże ciśnienie to obstawiam że mają za duże korekty (albo jeszcze coś innego).

Auto może gasnąć bo mogą być uszkodzone wtryskiwacze (w końcu używki), ale równie dobrze może być walnięta szyna albo pompa. Reasumując jechać do mechanika, komputer w tryb aktualny i sprawdzać na bierząco co się dzieje.

Autor:  MAJSTER-D1 [ 28 gru 2019, 21:26 ]
Tytuł:  Re: Nietypowy problem z wtryskami

Mój problem to toyotka z piezo wtryskiwaczmi, te z tą stałą cewką. Autko trafiło na rozszczelniony silnik połączenie głowica/blok - to ten "udany" aluminiowy. Przyjechał o własnych siłach, silnik zrobiony od podstaw i tu zonk nie pali. Na plaku zapalił , na wolnych cichutko i równiutko, ale na gaz nie reagował i po chwili dym z rury i głośna praca turbo i zapach nie spalonego paliwa i brak reakcji na pedał gazu. Dosłownie leje paliwem tak jakby zamienił czas otwarcia z zamknięciem. Dopiero po chwili nagrzania zaczyna reagować na pedał ale masakryczny dym z wydechu. Jakieś pomysły?
Nie mam nikogo kto by mi sprawdził te wtryski.

Autor:  DROMAR [ 01 sty 2020, 19:28 ]
Tytuł:  Re: Nietypowy problem z wtryskami

Podłącz edia pro delta techa i sprawdzisz te wtryski na aucie jak nie masz tego to musisz wyciągać i szukać kogoś kto Ci to sprawdzi.

Autor:  Gość [ 28 sty 2020, 00:52 ]
Tytuł:  Re: Nietypowy problem z wtryskami

Wtryski sprawdzone z wykresami, wszystkie OK . Jak trochę pochodzi to błąd przegrzania katalizatora i kat czerwony. Dysponuję cdif-2. Powpisywałem kody na nowo + wszystkie resety i bez zmian . Pali na tyk ale mocno przelewa. Wyszukałem w necie tematy podobne i większość miała problem ze sterownikiem wtrysków, ten mocowany na chłodnicy przed silnikiem. Ja mam cztero wtyczkowy .

Autor:  Gość [ 28 sty 2020, 00:54 ]
Tytuł:  Re: Nietypowy problem z wtryskami

Dziś podmieniłem sterownik wtrysków na inny z aledrogo i bez zmian.

Strona 1 z 2 Strefa czasowa UTC+2godz. [letni]
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group
http://www.phpbb.com/