Dzisiaj jest 28 mar 2024, 19:51



regeneracja wtryskiwaczy


Strefa czasowa UTC+2godz. [letni]





Nowy temat Odpowiedz w temacie  [ Posty: 1 ] 
Autor Wiadomość
PostZamieszczono: 15 mar 2012, 22:07 
Master 2.2 dCi 16V jest pierwszym francuskim furgonem wyposażonym w technikę bezpośredniego wtrysku common rail. Ta nowa jednostka napędowa jest pochodną silnika wprowadzonego niedawno w gamie osobowego Espace. Ten zaawansowany technologicznie silnik zapewnia większą niż tradycyjny diesel przyjemność prowadzenia auta, wyższy komfort akustyczny, mniejsze zużycie paliwa i mniejszą emisję zanieczyszczeń.
Wspólna listwa wtrysku umożliwia stosowanie wyższego ciśnienia wtrysku paliwa (1.350 bar) niż w klasycznych pompach (700 bar). Ze wspólnej listwy są bezpośrednio zasilane wtryskiwacze, a dawka paliwa i moment wtrysku są bardziej precyzyjnie sterowane elektronicznie. Wprowadzenie, po raz pierwszy w Europie, pompy Bosch CP3 o bardzo zwartej budowie umożliwia ponadto zoptymalizowanie dawki paliwa poddawanej podwyższonemu ciśnieniu przed wtryskiem.
Znacznie wyższe ciśnienie wtrysku pozwala na dokładniejsze rozpylenie paliwa oraz wytworzenie w ten sposób w cylindrze bardziej jednorodnej mieszanki paliwowo-powietrznej. Spalanie jest dokładniejsze, a emisja zanieczyszczeń (spalin i cząstek stałych) ulega ograniczeniu. Ponadto wtrysk wstępny, optymalizujący wzrost ciśnienia w cylindrze, przyczynia się do ograniczenia różnicy temperatury w momencie spalania i polepsza akustykę. Hałas oraz stukanie są znacznie mniejsze, zwłaszcza podczas pracy na niskich i średnich obrotach.
Do dalszego ograniczenia emisji zanieczyszczeń oraz zwiększenia osiągów silnika przyczyniło się wprowadzenie 16-zaworowej głowicy.
Kształt komory spalania o 4 zaworach umożliwia pionowe - a nie skośne - ustawienie wtryskiwacza w centralnym punkcie. Ta wprost idealna konfiguracja geometryczna polepsza jednorodność rozpylania oleju napędowego, a przez to spalanie, z korzyścią dla środowiska. Postęp w tej dziedzinie osiągnięto również poprzez dokładniejsze uszczelnienie układu dolotowego i wydechowego. W podobny sposób, zastosowanie dwóch kanałów dolotowych o różnych parametrach aerodynamicznych umożliwia wpływanie na współczynnik swirla (zawirowania), czyli na intensywność mieszania powietrza z olejem napędowym w różnych fazach pracy silnika. Osiągi zaś udało się zwiększyć dzięki ograniczeniu strat w układzie dolotowym i wydechowym. Doładowanie zapewnia turbosprężarka ASTSA o samoczynnej regulacji.Silnik ten jest także wyposażony w specjalny układ rozrządu o dwóch rurowych wałkach umieszczonych w głowicy (zmniejszenie masy o 8000 g) oraz łożyskowane dźwignie zaworów (co pozwoliło na zmniejszenie tarcia w układzie rozrządu o 50 %). Wpłynęło to na zmniejszenie zużycia paliwa i emisji dwutlenku węgla.
Obrazek
Silnik 2.2 dCi nie jest jednostką wysiloną - przedkłada moment obrotowy nad czystą moc, dzięki czemu uzyskuje wysoką elastyczność pracy na niskich obrotach i skuteczne przyspieszenia pod obciążeniem. Jak widać z porównania w tabeli, jego maksymalny moment jest taki sam jak w przypadku znacznie większego silnika 2.8 dTi i to przy niższej prędkości obrotowej.
Nowy silnik 2.2 dCi 16V jest uzupełnieniem dwóch jednostek: 1.9 dTi (w wersjach L1H1 o masie całkowitej 2,8 t - furgon oraz kombi/bus), dostępnej od maja 2000 r. oraz 2.8 dTi z intercoolerem, kluczowego silnika w gamie Mastera od momentu wprowadzenia tego modelu na rynek.

Nowego Mastera, odnowioną wersję dużego furgonu firmy Renault, wyposażono w nowy silnik wysokoprężny 2.3 dCi. Będzie on dostępny w trzech poziomach mocy: 100, 125 i 150 KM i ma się przyczynić do zmniejszenia kosztów eksploatacji pojazdu. W przyszłości silnik ten zastąpi starsze jednostki napędowe i przewidywany jest jego montaż w innych samochodach Aliansu Renault-Nissan.

Silnik wysokoprężny 2.3 dCi montowany w nowym Masterze wykazuje się niższym zużyciem paliwa (średnio o 1 litr na 100 km i aż o 2,7 litra na100 km mniej w wersjach z tylnym napędem), zmniejszoną emisją CO2 (średnio o 10%), wyższym momentem obrotowym (+30 Nm) i najniższym kosztem użytkowania w swej kategorii. Przyczyni się więc do zmniejszenia kosztów eksploatacji pojazdu. Diesel 2.3 dCi oprócz mniejszego zużycia paliwa, ma też dłuższe okresy międzyprzeglądowe. Jego przeglądy będą wykonywane co 2 lata lub co 40 000 km zamiast co 30 000 km przy obecnie oferowanym silniku 2.5 dCi. W nowym silniku zastosowano łańcuch rozrządu, co spowodowało, że nie będzie już potrzeby wymiany paska rozrządu co 6 lat. Jak podaje Renault, całkowity koszt użytkowania pojazdu w przypadku nowego Mastera został obniżony średnio o 1 800 euro przy eksploatacji trwającej 4 lata lub przy przebiegu 150 000 km.
Obrazek

Silnik do Mastera Jednostka 2.3 dCi wywodzi się z silnika 2.0 dCi, stosowanego między innymi w modelach Laguna i Espace, cenionego za trwałość, niezawodność i komfort jazdy. Pojemność skokową zwiększono w nim do 2,3 l poprzez poszerzenie średnicy tulei cylindrów i zwiększenie skoku tłoka. Ponadto silnik wyposażono we wtryskiwacze najnowszej generacji z siedmioma otworami. Nowy silnik 2.3 dCi spełnia wymagania i potrzeby wszystkich wersji nowego Mastera, zarówno z napędem przednim (silnik ustawiony poprzecznie) i z napędem tylnym (ustawiony wzdłużnie).

Silnik do Mastera Nowy diesel, opracowany przez konstruktorów Renaulta, zastąpi w pojazdach tej firmy silnik 2.5 dCi oraz czterocylindrową jednostkę wysokoprężną 3.0 dCi. W ten sposób Renault kontynuuje strategię zmniejszania pojemności skokowej silników, a więc i zużycia paliwa oraz emisji CO2 przy jednoczesnym zachowaniu wysokich osiągów i mocy.

Dane techniczne silnika 2.3 dCi:

• 2 rodzaje napędu: przedni i tylny,

• 2 typy skrzyń biegów: mechaniczna i zautomatyzowana z podwójnym kołem zamachowym,

• 2 normy czystości spalin: Euro 4 (bez filtra cząstek stałych – FAP) i Euro 5 (z filtrem cząstek stałych – FAP),

• 3 poziomy mocy: 100 KM i 125 KM (z turbosprężarką o stałej geometrii), 150 KM (z turbosprężarką o zmiennej geometrii).


Ostatnio przesunięty w górę 15 mar 2012, 22:07 przez: Anonymous.


Zgłoś ten post
Na górę
   
Odpowiedz z cytatem  
 
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Nowy temat Odpowiedz w temacie  [ Posty: 1 ] 

Szybka odpowiedź
Nazwa użytkownika:
Tytuł:
Wiadomość:

Emotikony
:D :) ;) :( :o :shock: :? 8-) :lol: :x :P :oops: :cry: :evil: :twisted: :roll: :!: :?: :idea: :arrow: :| :mrgreen: :geek: :ugeek:
Rozmiar czcionki:
Kolor czcionki
Pytanie
Wpisz w to pole słownie wynik działania matematycznego sześć plus sześć równa się:
To pytanie jest elementem zabezpieczającym przed automatycznym zamieszczaniem postów.
   


Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 2 gości


Możesz tworzyć nowe tematy
Możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

 Podobne tematy
 Tytuł tematu   Forum   Autor   Odpowiedzi 
 Silnik Fiat 2,4 JTD Common Rail wady, zalety, usterki  FIAT common rail - Regeneracja wtryskiwaczy | Naprawa wtrysków  Anonymous  1
 Najnowszy silnik Hondy Accord 2.2 i-DTEC w praktyce  HONDA common rail - Regeneracja wtryskiwaczy | Naprawa wtrysków  Anonymous  2
 Serwis ukladow common  HONDA common rail - Regeneracja wtryskiwaczy | Naprawa wtrysków  Anonymous  4
 Dwa silniki diesla common rail 2.5 i 3.0 ISUZU  ISUZU common rail - Regeneracja wtryskiwaczy | Naprawa wtrysków  Anonymous  1
Szukaj:
Przejdź do:  

Nowości NowościMapa Strony Mapa StronyIndex Mapy strony Index Mapy stronyRSS RSSLista kanałów Lista kanałównaprawa turbosprezarekregeneracja wtryskiwaczy stat4u


Dokumenty i regulaminy | Polityka prywatności | Polityka cookies
cron Powered by phpBB © 2007 phpBB3 Group