Common Rail – Regeneracja, naprawa wtryskiwaczy i pomp, pompowtryskiwacze
http://www.commonrailforum.pl/

Renault MASTER 2.5 DCI 120KM SPORADYCZNY BŁĄD UKŁADU CR
http://www.commonrailforum.pl/renault-master-2-5-dci-120km-sporadyczny-blad-ukladu-cr-t1617.html
Strona 1 z 1

Autor:  inox [ 31 lip 2012, 21:54 ]
Tytuł:  Renault MASTER 2.5 DCI 120KM SPORADYCZNY BŁĄD UKŁADU CR

Witam !!!!!!!!

Jak w temacie . Master 2,5 dci 120 km 2004 rok .
Problem polega na tym że autko chodzi jak burza ,ma moc , nie kopci , pali w normie , ale sporadycznie pod obciążeniem , przy ładunku wchodzi w awarię , w sterowniku silnika pojawia się błąd " Spadek ciśnienia reil , poza granicą regulacji "
W tym aucie sprawdzane było ;

- 4 wtryski wydruki ze stołu BOSCH
- pompa wysokiego ciśnienia CR wydruki ze stołu BOSCH
- szyna reil z zaworem bezpieczeństwa
- filtr paliwa nowy
- pompka elektryczna podmieniana i efekt ten sam

Pytanie do szanownych kolegów , macie jakieś pomysły ?

Pozdrawiam !!!!!!!!!!

Autor:  wbart [ 31 lip 2012, 22:04 ]
Tytuł:  Re: Renault MASTER 2.5 DCI 120KM SPORADYCZNY BŁĄD UKŁADU CR

zawór na szynie i syf w układzie

Autor:  krzysiek [ 01 sie 2012, 08:34 ]
Tytuł:  Re: Renault MASTER 2.5 DCI 120KM SPORADYCZNY BŁĄD UKŁADU CR

wrzuć te wydruki ze stołu bosch z wtrysków i z pompy, bo coś za dużo wydruków a efektu nie ma

Autor:  inox [ 04 sie 2012, 23:23 ]
Tytuł:  Re: Renault MASTER 2.5 DCI 120KM SPORADYCZNY BŁĄD UKŁADU CR

Auto poszło do serwisu i zobaczymy co na to ASO ?
Sprawę będę monitorował jak znajdę przyczynę czy znajdzie ASO to napiszę .

Pozdrawiam !!!!!!!!!!!

Autor:  inox [ 22 sie 2012, 21:59 ]
Tytuł:  Re: Renault MASTER 2.5 DCI 120KM SPORADYCZNY BŁĄD UKŁADU CR

Witam Panowie !!!!!!!!

Troszkę to trwało , ale odświeżam temat !!!!

Autko jak pisałem poszło do ASO . Panowie w serwisie stwierdzili że...... sterownik silnika jest bezwzględnie do wymiany !!!!!
Ponieważ :
- sporadyczny błąd pojawiający się w sterowniku nie jest efektem źle działających podzespołów wykonujących polecenia sterownika tylko błędów na płytce sterownika ( prawdopodobnie zimny lut - tego serwis nie powiedział dał tylko do zrozumienia) .

W ASO cała usługa wymiany sterownika to kosmos cena - 4370 zł netto .
Więc przyszło nam sprawdzić przypuszczenia ASO .
Sterownik został wyjęty rozdłubany i podgrzany zwykłą opalarką na gorące powietrze .

Na razie jest OKi autko śmiga , błędu niema , zobaczymy co będzie dalej !!!!!!

Autor:  admin [ 22 sie 2012, 22:39 ]
Tytuł:  Re: Renault MASTER 2.5 DCI 120KM SPORADYCZNY BŁĄD UKŁADU CR

Jak widać na tym przykładzie kody błędów dużo nam pomagają ,ale też czasami kiedy zawiedzie elektronika sterowania silnika można wykonać bardzo dużo czasochłonnych i kosztownych pomiarów całego układu paliwowego common rail, delikatnie mówiąc. Jak już się wie co jest to chciało by się powiedzieć, że poszło to wszystko na marne. Oczywiście to uproszczenie bo bez tych wszystkich pomiarów nikt pewnie od razu nie stawiał by na sterownik bo doświadczenie podpowiada nam zawsze typowe usterki wtryskiwacze , pompa itd. Ale jest to cenne doświadczenie, które może zdarzyć się w każdym warsztacie w tym modelu jeszcze nie raz i wtedy ta wiedza zaprocentuje. Warto się dzielić taką wiedzą bo nie każdy warsztat będzie miał sposobność doktoryzować się na wszystkich usterkach, przypadkach w samochodach to nawet nie jest możliwe. Jest wiele serwisów specjalizujących się w danej marce, a i tak mają przypadki , które ich zaskakują , a wydawało by się ,że skoro maja styczność codziennie z jedna marką wiedzą już wszystko tak niestety nie jest. O Common Rail wydaje się ,że wiemy już bardzo dużo bo układ ma już kilkanaście lat nie mniej wydaje się , że nie raz nas jeszcze zaskoczy, jeżeli zajmujemy się serwisem wszystkich marek samochodów , a o ciężarówkach już nie wspomnę.Pozdrawiam wszystkich aktywnych na forum. Wasza wiedza i doświadczenie czasami może być dla kogoś nieoceniona.

Autor:  Gość [ 21 sty 2013, 00:01 ]
Tytuł:  Re: Renault MASTER 2.5 DCI 120KM SPORADYCZNY BŁĄD UKŁADU CR

Po ponownym zlutowaniu płytki warto pomalować luty lakierem dzięki któremu cyna nie będzie się utleniać. podgrzewanie opalarką nie jest też gwarancją dobrego lutowania ponieważ zimne luty to zazwyczaj luty z utlenioną cyną. Ale to tylko tak na marginesie.

Autor:  admin [ 21 sty 2013, 00:40 ]
Tytuł:  Re: Renault MASTER 2.5 DCI 120KM SPORADYCZNY BŁĄD UKŁADU CR

Gość pisze:
Po ponownym zlutowaniu płytki warto pomalować luty lakierem dzięki któremu cyna nie będzie się utleniać. podgrzewanie opalarką nie jest też gwarancją dobrego lutowania ponieważ zimne luty to zazwyczaj luty z utlenioną cyną. Ale to tylko tak na marginesie.


cenna uwaga !!!

Strona 1 z 1 Strefa czasowa UTC+2godz. [letni]
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group
http://www.phpbb.com/