Common Rail – Regeneracja, naprawa wtryskiwaczy i pomp, pompowtryskiwacze http://www.commonrailforum.pl/ |
|
Laguna 2 2002r. 1.9 DCi brak ciśnienia na listwie http://www.commonrailforum.pl/laguna-2-2002r-1-9-dci-brak-cisnienia-na-listwie-t1624.html |
Strona 1 z 1 |
Autor: | Spec [ 08 sie 2012, 18:20 ] |
Tytuł: | Laguna 2 2002r. 1.9 DCi brak ciśnienia na listwie |
Witam po raz pierwszy Jak się domyślacie, auto nie odpala. Problemy zaczely się jakiś czas temu, laguna źle zapalała, winnym okazał się jeden wtryskiwacz, puszczał paliwo na przelew i spadało ciśnienie w zasobniku. Następnie auto przestało gadać. Wszystkie znaki na niebie i ziemi wskazywały na koniec pompy CP3 więc ją wymieniłem. Po wymianie to samo: nie ma ciśnienia na listwie. Na starej pompie ciśnienie na listwie podczas rozruchu wynosiło ok. 6bar a teraz na nowej mam 0. Poluzowałem więc przewód wysokiego ciśnienia wychodzący z pompy i kręciłem rozrusznikiem. Paliwo jest ale mało, troche podaje. Komp podłączany, nie ma błędów. Regulator działa, reguluje ciśnienie na starcie. Synchronizacja wałka rozrządu i wału jest, immo nie blokuje. Filtr paliwa nowy, napełniony paliwem, odpowietrzony. Paliwo do filtra dochodzi, z filtra wychodzi. Możliwe jest, że pompa się nie odpowietrzyła? Poszedł prawie cały aku + 2 próby na samostarcie i brak reakcji. Co może być przyczyną? Już jakiś czas z tym walcze ale bez pomocy się jednak nie obejdzie. Podziękował |
Autor: | inox [ 08 sie 2012, 21:08 ] |
Tytuł: | Re: Laguna 2 2002r. 1.9 DCi brak ciśnienia na listwie |
Kolego obawiam się że niepotrzebnie wymieniłeś pompę . O ile pamiętam w 1,9 dci nie mylić z 2,2 dci jest szyna reil z zaworem bezpieczeństwa ( na jednym z końców szyny jest podłączony przewód przelewowy) to jest właśnie zawór bezpieczeństwa . 99% że masz uwalony zawór !!!!!!!!!! Pompa ładuje ciśnienie ale zawór nie trzyma , więc paliwo wraca przelewem . Stara pompa jak piszesz ładowała ok. 6 bar to przy sprawnych wtryskach , opis typowego uszkodzenie zaworu bezpieczeństwa . Zawór z reguły nie będzie puszczał przy wysokich ciśnieniach , ale właśnie przy małych - rozruchowych od 100 - 300 bar . Niestety mechanicy często się mylą , wymieniają pompę , lub wtryski niepotrzebnie . diagnoza tego zaworu jest prosta ., wypnij przewód przelewowy podstaw małe naczynie jak będzie lecieć paliwo podczas rozruchu , to zawór jest walnięty . Wymień zawór , spróbuj odpalić na tej pompie , jeśli nie to pakuj starą pompę , jak masz wtryski które nie przelewają to autko powinno śmigać . Pozdrawiam !!!!!!!!!!! |
Autor: | Danek [ 08 sie 2012, 21:11 ] |
Tytuł: | Re: Laguna 2 2002r. 1.9 DCi brak ciśnienia na listwie |
Trochę to dziwne co piszesz , że na starej pompie było ,a na nowej zero. Podaj bezpośrednio z czystego pojemnika paliwo na pompę możesz na przewód zamontować dodatkowo ręczną pompkę, aby wspomagała pompę przetłaczającą taka jest dokręcona w pompach boscha cp3 i powinna się bez problemu odpowietrzyć. Jeśli teraz nie pójdzie to może ta używka to jakaś lipa i dodatkowo sprawdź jeszcze raz zawór regulacyjny dawki paliwa może on tu jest problemem no i oczywiście wysterowanie tego zaworu z komputera bo jak nie jest sterowany bo np. instalacja nie jest ok nie będzie ciśnienia.A i co z tymi wtryskiwaczami bo zacząłeś ,że coś z nimi nie tak i przeszedłeś do pompy?? |
Autor: | Spec [ 08 sie 2012, 22:50 ] |
Tytuł: | Re: Laguna 2 2002r. 1.9 DCi brak ciśnienia na listwie |
@inox przelew od zaworu bezpieczeństwa odpinałem, podczas rozruchu z zaworu nie cieknie paliwo ale sprawdzę dokładnie z menzurką. Olśnijcie mnie: nawet jak by zawór puszczał a mam odkręcony przewód wysokiego ciśnienia przy pompie, to z pompy powinno siknąć? Bo troche tylko leci. Bosch informator mówi, że pompa ma dawać ciśnienie, a listwa jest tylko zbiornikiem. @Danek robiłem próbe przelewową wcześniej, jeden wtryskiwacz puszczał na przelew i auto słabo paliło więc go wymieniłem ale auta już nie odpaliłem. Ogólnie sytuacja wyglądała tak: już raz nie palił, stał 3 dni. Rano wpadłem z naładowanym aku, poluzowałem przewód wysokiego ciśnienia na pompie, zakreciłem 5 razy, coś mocniej sikneło, zakręciłem przewód i odpalił a potem już lipa. Wyszło, że pompa więc pompe wymieniłem i nic z tego nie wyszło. EDIT: Problem rozwiązany. Nie sprawdzałem wymienionego wtrysku, okazało się, żę puszczał na przelew, a sprawdzany na maszynie ponoć.... Pompa chyba też trafnie kupiona bo słabe paliwo załatwiło renate. Dziękuje za podpowiedzi. |
Strona 1 z 1 | Strefa czasowa UTC+2godz. [letni] |
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group http://www.phpbb.com/ |