Dzisiaj jest 28 mar 2024, 22:18



regeneracja wtryskiwaczy


Strefa czasowa UTC+2godz. [letni]





Nowy temat Odpowiedz w temacie  [ Posty: 9 ] 
Autor Wiadomość
PostZamieszczono: 04 sie 2012, 11:17 
Offline

Rejestracja: 04 sie 2012, 11:03
Posty: 6
Witajcie.
Jestem tu nowy także proszę o wyrozumiałość. Od roku czasu posiadam Scenica 2002 1,9 dci 102 KM. Już kilka dni po zakupie pojawił się problem z falującymi obrotami na biegu jałowym, ale także wyczuwalnym przy przyspieszaniu (szczególnie na biegu 1 i 2). Pojawiały się błędy niskiego napięcia wtryskiwaczy, regulatora na pompie wys. ciśnienia i nawet ostatnio błąd przekaźnika pompy paliwa. Znajomy zaproponował mi abym podczas falowania lekko ostukał regulator na pompie co skutkowało wyrównaniem obrotów. Zdecydowałem się na zakup nowego regulatora i zamontowałem go. Silnik zaczął pracować równo i żwawo jednak już drugiego dnia pojawił się z okolic pompy wys ciśnienia taki niepokojący dźwięk

http://www.youtube.com/watch?v=q0RXFKnYbXs

http://www.youtube.com/watch?v=T0vWTWFPNDE

Podstawiłem stary regulator i dźwięk znika. Nie wiem dalej co z tym dalej robić i co to w ogóle jest.


Zgłoś ten post
Na górę
 Wyświetl profil   
Odpowiedz z cytatem  
 
PostZamieszczono: 04 sie 2012, 18:18 
Dźwięk faktycznie jest ciekawy. Ale jak się dokładnie wsłuchamy to najlepiej go słychać przy przyspieszaniu w zakresie obrotów 700 - 1000. Ciężko jednoznacznie powiedzieć, ale biorąc pod uwagę co robiłeś, czyli stukałeś w zawór DRV i praca silnika się stabilizowała wynika z tego ,że zawór pewnie jest nie drożny i się zawiesza prawdopodobnie przez zanieczyszczenia. Po wymianie zaworu może to przypadek , ale jeżeli zaburzony jest przepływ paliwa to ten dźwięk może pochodzić faktycznie z pompy wysokiego ciśnienia a wywołany jest np. nieprawidłowym przepływam paliwa ( zatkane kanały itd.)W układzie jest dość wysokie ciśnienie więc dźwięki z tego powodu mogą być tak wyraźnie słyszalne. Proponował bym osłuchać ten dźwięk miejsce po miejscu STETOSKOPEM tak dla pewności skąd się faktycznie wydobywa i jak potwierdzi się ,ze na pompie jest najbardziej słyszalny to niestety demontaż i weryfikacja.Napisz jak się ta sprawa zakończyła. A i jeszcze jedno warto zrobić badanie komputerowe i popatrzeć na wartości zmierzone , a szczególnie na współczynnik wypełnienia impulsu na zaworze DRV który wymieniłeś.


Zgłoś ten post
Na górę
   
Odpowiedz z cytatem  
 
PostZamieszczono: 05 sie 2012, 12:06 
Offline

Rejestracja: 04 sie 2012, 11:03
Posty: 6
Dziękuję za szczegółową i wyczerpującą odpowiedź. Najlepsze jest to, że podjechałem początkowo z tym do serwisu Renault (nieautoryzowanego) w którym powiedzieli mi, że dźwięk owszem pochodzi najprawdopodobniej z pompy wys. ciśnienia jednak, że jest to dźwięk kończącego się łożyska. Na co ja w tej sytuacji udałem się zaraz do mechanika od pomp, który na dzień dobry powiedział mi, że na tej pompie nie ma żadnego łożyska, a jedynie jak dobrze pamiętam wał ekscentryczny. Jak kolega słusznie zauważył, faktycznie mechanik również zwrócił uwagę na zaburzoną wędrówkę paliwa, dotknął zaworek powrotów na pompie i czuć było jak mocno drgają. Zaproponował zatem, abym zamienił ten regulator bo to on steruje powrotami i faktycznie po podmienieniu dźwięk znacznie się wyciszył chociaż powróciło ponownie większe falowanie. Nowy zawór oddałem dla pewności na gwarancji i jeżeli okaże się, że ponownie będzie powtórka z rozrywki to zacznę brnąć dalej. Szczerze mówiąc mechanik od pomp za bardzo nie przejął się tym dźwiękiem jednak mnie to denerwuje bo mam wrażenie, że skoro tego nie było, a się pojawiło to znaczy, że coś jest nie tak (podobnie jak z bolącym zębem.
A czy ten zawór DRV należy przy wymianie właśnie regulować komputerem?Czy jest to porostu zabieg profilaktyczny w momencie gdy coś sjest nie tak?


Zgłoś ten post
Na górę
 Wyświetl profil   
Odpowiedz z cytatem  
 
PostZamieszczono: 05 sie 2012, 16:40 
Zawór DRV w common rail tylko się wymienia nic się na komputerze nie reguluje co do tego zaworu. Napisz koniecznie jak sytuacja się zakończyła bo jestem bardzo ciekaw. Poz.


Zgłoś ten post
Na górę
   
Odpowiedz z cytatem  
 
PostZamieszczono: 05 sie 2012, 17:45 
Offline

Rejestracja: 04 sie 2012, 11:03
Posty: 6
Na pewno się odezwę i dam znać jak to się dalej potoczy.
Podejrzewam, że na regulatorze się nie skończy. Przed wymianą regulatora na nowy, który wywołał takie brzmienie pompy CR, podjechałem do wspomnianego serwisu Renault i zrobili mi pomiar ciśnień w układzie paliwowym. Podczas pracy na biegu jałowym wyszły ekstremalnie skrajne wartości ciśnienia paliwa na listwie. Skakały co sekundę dwie z 20 do 6500 barów - w tym czasie falowały mi obroty w zakresie 600-900obr/min. Po wymianie na nowy DRV tego pomiaru jeszcze nie robiłem. Teraz nie wiem czy takie anormalne wartości wprowadzał mu regulator na pompie czy może uszkodzony jest czujnik ciśnienia na listwie?bo jego do tej pory nie ruszałem, nawet nie wiem czy ewentualnie można go wyczyścić?


Zgłoś ten post
Na górę
 Wyświetl profil   
Odpowiedz z cytatem  
 
PostZamieszczono: 06 sie 2012, 17:05 
Offline

Rejestracja: 04 sie 2012, 11:03
Posty: 6
Dziś odkręciłem czujnik na listwie - o dziwo był bez żadnych uszczelek o ile powinien je posiadać. Trochę się zdziwiłem bo po odkręceniu czujnika na dnie wokół małego otworu zobaczyłem nie tak mało czarnych opiłków. Wyczyściłem to, ale jak kojarzę taki objaw może oznaczać kończącą się pompę CR. Szkoda wtrysków na taki syf. Pojeżdżę kilka tygodni i zobaczę ponownie czy zbierają się opiłki. Co do zaworu DRV to sprzedawca powiedział, że owszem może mi wysłać na reklamacji, jednak będzie lepiej jak załatwię sobie podkładkę z warsztatu np jakiś wydruk błędu z komputera, aby można było ją uzasadnić. W tej sytuacji odebrałem DRV, wkręciłem i jeżdżę. W najbliższych dniach wybiorę się do mechanika od pomp i się odezwę.
Ewentualnie proszę o sugestie co do tych opiłków wewnątrz otworu na czujnik na listwie CR-czy mogą być z pompy czy z czegoś jeszcze innego. Dodam, że na regulatorze DRV brak śladów opiłków.


Zgłoś ten post
Na górę
 Wyświetl profil   
Odpowiedz z cytatem  
 
PostZamieszczono: 12 sie 2012, 11:24 
Offline

Rejestracja: 04 sie 2012, 11:03
Posty: 6
Witam ponownie!
Diagnoza to najprawdopodobniej przytarty wałek w pompie, który w wyniku nagrzania zaczyna hałasować. Nowy regulator daje większy opór na pompę (znamionowy), stary dawał byle dawać, stąd nie było tego słychać. Mam dwa wyjścia regenerować pompę, lub kupić z zagranicy używkę od zaufanego mechanika, który ją sprawdzi i wkręci. Decyduje się na to drugie, gdyż nie wiadomo czy to tylko wałek jest przytarty czy ewentualnie przy regeneracji coś jeszcze wyjdzie i koszt wzrośnie. Koszt tej drugiej opcji również jest stały a w tej pierwszej może być ruchomy. Po podmianie dam znać jak sytuacja wygląda.
Pozdrawiam


Zgłoś ten post
Na górę
 Wyświetl profil   
Odpowiedz z cytatem  
 
PostZamieszczono: 12 sie 2012, 16:15 
Offline
Administrator
Awatar użytkownika

Rejestracja: 09 wrz 2011, 09:14
Posty: 70
Obrazki: 0
Koniecznie przed montażem używanej pompy warto ja rozebrać i wyczyścić nie wiadomo przecież do końca co to za pompa. Jeżeli były by w niej ciała obce zanieczyszczenia polecą do wtryskiwaczy i uszkodzenie gotowe.


Zgłoś ten post
Na górę
 Wyświetl profil   
Odpowiedz z cytatem  
 
PostZamieszczono: 12 sie 2012, 20:06 
Offline

Rejestracja: 04 sie 2012, 11:03
Posty: 6
Dzięki za słuszną wskazówkę. Pompa ma być od anglika, zostanie sprawdzona na innym aucie i dopiero zamontowana. Jak będzie coś nie tak to podmiana na inną. Mój mechanik jest ok, dba o swoją renomę i kitu by mi nie wcisnął. Generalnie gdybym miał wybrać regenrację to dzwoniłem do firmy w Trójmieście i zaśpiewali za wałek 250 z wymianą i uszczelnieniem 750. Pytanie czy jak wyjdzie coś jeszcze to nie dojdzie do 1500. Tu mam mieć pompkę z robocizną za ok 650zł.

A Wy co byście w tej sytuacji zrobili?


Zgłoś ten post
Na górę
 Wyświetl profil   
Odpowiedz z cytatem  
 
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Nowy temat Odpowiedz w temacie  [ Posty: 9 ] 

Szybka odpowiedź
Nazwa użytkownika:
Tytuł:
Wiadomość:

Emotikony
:D :) ;) :( :o :shock: :? 8-) :lol: :x :P :oops: :cry: :evil: :twisted: :roll: :!: :?: :idea: :arrow: :| :mrgreen: :geek: :ugeek:
Rozmiar czcionki:
Kolor czcionki
Pytanie
Wpisz w to pole dużymi literami wyraz NARZĘDZIA:
To pytanie jest elementem zabezpieczającym przed automatycznym zamieszczaniem postów.
   


Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 1 gość


Możesz tworzyć nowe tematy
Możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

 Podobne tematy
 Tytuł tematu   Forum   Autor   Odpowiedzi 
 koszt wymiany pompy w is250  LEXUS common rail - Regeneracja wtryskiwaczy | Naprawa wtrysków  Anonymous  2
 Duże wycieki na pompie wysokiego ciśnienia w 2.0 CDT  ROVER common rail bosch - Regeneracja wtryskiwaczy | Naprawa wtrysków  Anonymous  2
 Mondeo mk4 2.0 tdci dw10c wymiana czujnika ciśnienia paliwa  FORD common rail - Regeneracja wtryskiwaczy | Naprawa wtrysków  lobaner  1
 Zawór regulacji ciśnienia na szynie CR  KOMPONENTY COMMON RAIL BOSCH INFORMACJE OGÓLNE  esquattro  0
 Czujniki ciśnienia samochód nie odpala  COMMON RAIL INFORMACJE OGÓLNE - Regeneracja  Anonymous  0
Szukaj:
Przejdź do:  

Nowości NowościMapa Strony Mapa StronyIndex Mapy strony Index Mapy stronyRSS RSSLista kanałów Lista kanałównaprawa turbosprezarekregeneracja wtryskiwaczy stat4u


Dokumenty i regulaminy | Polityka prywatności | Polityka cookies
Powered by phpBB © 2007 phpBB3 Group