Jak widać na tym przykładzie kody błędów dużo nam pomagają ,ale też czasami kiedy zawiedzie elektronika sterowania silnika można wykonać bardzo dużo czasochłonnych i kosztownych pomiarów całego układu paliwowego common rail, delikatnie mówiąc. Jak już się wie co jest to chciało by się powiedzieć, że poszło to wszystko na marne. Oczywiście to uproszczenie bo bez tych wszystkich pomiarów nikt pewnie od razu nie stawiał by na sterownik bo doświadczenie podpowiada nam zawsze typowe usterki wtryskiwacze , pompa itd. Ale jest to cenne doświadczenie, które może zdarzyć się w każdym warsztacie w tym modelu jeszcze nie raz i wtedy ta wiedza zaprocentuje. Warto się dzielić taką wiedzą bo nie każdy warsztat będzie miał sposobność doktoryzować się na wszystkich usterkach, przypadkach w samochodach to nawet nie jest możliwe. Jest wiele serwisów specjalizujących się w danej marce, a i tak mają przypadki , które ich zaskakują , a wydawało by się ,że skoro maja styczność codziennie z jedna marką wiedzą już wszystko tak niestety nie jest. O Common Rail wydaje się ,że wiemy już bardzo dużo bo układ ma już kilkanaście lat nie mniej wydaje się , że nie raz nas jeszcze zaskoczy, jeżeli zajmujemy się serwisem wszystkich marek samochodów , a o ciężarówkach już nie wspomnę.Pozdrawiam wszystkich aktywnych na forum. Wasza wiedza i doświadczenie czasami może być dla kogoś nieoceniona.
Jak widać na tym przykładzie kody błędów dużo nam pomagają ,ale też czasami kiedy zawiedzie elektronika sterowania silnika można wykonać bardzo dużo czasochłonnych i kosztownych pomiarów całego układu paliwowego common rail, delikatnie mówiąc. Jak już się wie co jest to chciało by się powiedzieć, że poszło to wszystko na marne. Oczywiście to uproszczenie bo bez tych wszystkich pomiarów nikt pewnie od razu nie stawiał by na sterownik bo doświadczenie podpowiada nam zawsze typowe usterki wtryskiwacze , pompa itd. Ale jest to cenne doświadczenie, które może zdarzyć się w każdym warsztacie w tym modelu jeszcze nie raz i wtedy ta wiedza zaprocentuje. Warto się dzielić taką wiedzą bo nie każdy warsztat będzie miał sposobność doktoryzować się na wszystkich usterkach, przypadkach w samochodach to nawet nie jest możliwe. Jest wiele serwisów specjalizujących się w danej marce, a i tak mają przypadki , które ich zaskakują , a wydawało by się ,że skoro maja styczność codziennie z jedna marką wiedzą już wszystko tak niestety nie jest. O Common Rail wydaje się ,że wiemy już bardzo dużo bo układ ma już kilkanaście lat nie mniej wydaje się , że nie raz nas jeszcze zaskoczy, jeżeli zajmujemy się serwisem wszystkich marek samochodów , a o ciężarówkach już nie wspomnę.Pozdrawiam wszystkich aktywnych na forum. Wasza wiedza i doświadczenie czasami może być dla kogoś nieoceniona.
|
|