Common Rail – Regeneracja, naprawa wtryskiwaczy i pomp, pompowtryskiwacze
http://www.commonrailforum.pl/

Jaki układ wtryskowy w ssangyongu
http://www.commonrailforum.pl/jaki-uklad-wtryskowy-w-ssangyongu-t1598.html
Strona 1 z 1

Autor:  Selin [ 06 maja 2012, 21:51 ]
Tytuł:  Jaki układ wtryskowy w ssangyongu

Jak w temacie jaki układ wtryskowy jest w silniku ssangyongu dieslu z common rail bosch czy delphi. Bo słyszałem ,że delphi ,a o nim opinie są już różne. Zna ktoś te silniki i auta jakieś doświadczenie. Z góry dzięki za każdą odpowiedz.Poz.

Autor:  KoreanskaPerfekcja [ 14 maja 2012, 12:52 ]
Tytuł:  Re: Jaki układ wtryskowy w ssangyongu

Witaj,
Układem wtryskowym w Dieslu Common Rail jest Delphi. Zarówno Bosch jak i Delphi są wrażliwe na jakość paliwa – tak jest ze wszystkimi układami Common Rail. Bardzo ważne jest aby użytkownik używał oryginalnych filtrów SsangYong – wtedy ma gwarancję bezproblemowej eksploatacji.
Jeśli masz dodatkowe pytania pisz śmiało.

Autor:  Selin [ 14 maja 2012, 18:34 ]
Tytuł:  Re: Jaki układ wtryskowy w ssangyongu

Dzięki za odpowiedz. Ale mam jeszcze jedno pytanie czy te pompy delphi często się sypią, a później generują opiłki i padają wtryskiwacze ( a konkretnie zaworki w tych wtryskiwaczach) jak to jest w fordach czy renówkach. Słyszałem ,że delphi w pompach po 2005 roku coś poprawiło i już tak nie lecą , ale czy to prawda ? A i słyszałem ,że zaworki delphi też teraz robią jakieś inne czarne nie białe, które maja być trwalsze.

Autor:  KoreanskaPerfekcja [ 17 maja 2012, 12:46 ]
Tytuł:  Re: Jaki układ wtryskowy w ssangyongu

Odpowiedź na Twoje pytania jest jedna, choć wydawać się może bardzo ogólna – wszystko zależy od jakości paliwa jakie się stosuje.
Dzieje się tak, dlatego że układ wtryskowy to bardzo precyzyjne narzędzie. Paliwo jest swego rodzaju „smarem” dla pracujących zaworków oraz pompy. Jeśli „smar” jest kiepski, to nie zabezpiecza powierzchni, powoduje tarcia, itd. Jeśli jest dobry, to wszystko pracuje bez żadnego problemu.
I tak jest właśnie z paliwami, które zawierają piasek, pyły czy inne mikrocząsteczki, które uszkadzają części całego układu np. zawory, których średnica wynosi około 1mm, albo zatyka otwory, które są cieńsze niż ludzki włos. Trzeba lać paliwo sprawdzone.
Reasumując: jeśli będziesz lał czyste paliwo, nic Ci nie grozi z tą czy inną marką pompy. Jeśli nalejesz złego paliwa, to nawet najlepsza i najdroższa pompa nie wytrzyma.
Mamy nadzieję, że pomogliśmy. Jeśli masz pytania – pisz śmiało.

Autor:  Selin [ 17 maja 2012, 23:37 ]
Tytuł:  Re: Jaki układ wtryskowy w ssangyongu

Dzięki kolego albo dzięki całemu zespołowi bo tak to ująłeś w liczbie mnogiej. Bardzo fajnie ,że jest takie specjalistyczne forum o Common Rail. Będę tu częściej zaglądał bo widzę , że to forum dopiero zaczyna , ale ma już swój poziom nie myślisz? Poz. :)

Autor:  Gość [ 21 maja 2012, 23:15 ]
Tytuł:  Re: Jaki układ wtryskowy w ssangyongu

Niestety, wskazany tutaj problem czystości paliwa do silników Common Rail, jest nie całkiem prawdziwy. Zanieczyszczenia piaskiem, czy jakimiś innymi cząsteczkami stałymi, wynosi zaledwie ok. 1% w odniesieniu do oleju napędowego. 99% to fabrycznie "wysuszone paliwo", czyli pozbawione siarki. Takie bowiem badziewie zapodało nam lobby ochrony środowiska od roku mniej więcej 2007. Odsiarczony olej napędowy traci drastycznie właściwości smarne, gdzie potrzebne jest przede wszystkim dla pompy wysokiego ciśnienia (WC). Jak słusznie zauważono - pompa WC spręża paliwo do ciśnienia 200-2000 bar. Aby wytworzyć takie ciśnienie, tłoczki i cylinderki muszą być skonstruowane z błędem tolerancji rzędu mikronów. Nie może być przecieków pomiędzy ściankami tłoczków i cylinderków ("pary precyzyjne"). Jeżeli pary precyzyjne są tak ściśle dopasowane, to muszą być absolutnie precyzyjnie smarowane. Jeśli pozbawione siarki paliwo nie spełnia norm smarnych, to co się dzieje? Wszystko zachowuje się tak, jakbyśmy wlali benzynę zamiast ON. Czyli następuje zacieranie się pompy WC. W początkowej fazie wzajemne tarcie tłoczków i cylinderków przypomina pocieranie papieru ściernego o papier ścierny. Nie trzeba wielkiej wyobraźni, aby przewidzieć finał takiej anomalii. Pompa WC zaczyna emitować "złote wióry". Powstają one wskutek "zdzierania" warstewek metalu z powierzchni tłoczków i cylinderków, pozbawionych smarowania. Następnie wióry przedostają się do obiegu paliwa. Trafiają również do zbiornika poprzez system przelewowy. Przelew paliwa jest podstawowym sposobem sterowania wtryskiem Common Rail (sterowanie przelewami). Jeżeli wióry zostaną zassane z powrotem do układu wtryskowego, przyczyniają się do zakłóceń wtrysku paliwa. Silnik zaczyna się "telepać" np. na postoju na światłach. W skrajnym wypadku powodują zatrzymanie silnika, ponieważ zablokowany jest przepływ paliwa do wtryskiwaczy. Ponadto zapchane są zawory regulacyjne. Zawory te odpowiadają za bilans zużycia paliwa. Jeżeli bilans jest zakłócony, to zakłócony jest również wtrysk.
Jedynym ratunkiem na dzień dzisiejszy, jaki możemy przedsięwziąć wobec "urzędowego chrzczenia" paliwa, jest dolewanie do każdego tankowanego ON ok. 300 ml oleju typu 2T. Jest on znany z silników 2-suwowych. Znacznie więcej informacji można uzyskać na ten temat na stronie Peugeot m. in. tutaj. Jestem aktywnym forumowiczem na tej stronie i naprawdę wiem, co mówię.
Pzdr lusnia49, Goleniów

Strona 1 z 1 Strefa czasowa UTC+2godz. [letni]
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group
http://www.phpbb.com/