Common Rail – Regeneracja, naprawa wtryskiwaczy i pomp, pompowtryskiwacze
http://www.commonrailforum.pl/

Silniki Iveco EUROCARGO TECTOR Common Rail
http://www.commonrailforum.pl/silniki-iveco-eurocargo-tector-common-rail-t1454.html
Strona 1 z 1

Autor:  Rolek [ 08 lut 2012, 22:04 ]
Tytuł:  Silniki Iveco EUROCARGO TECTOR Common Rail

Dzięki silnikom Tector z wysokociśnieniowym wtryskiem paliwa typu Common Rail z turbodoładowaniem i zaworem upustowym, Eurocargo może się pochwalić najniższym zużyciem paliwa w swojej klasie.
Wszystkie silniki Tector mogą na życzenie być zgodne z normą EEV (Enhanced Environmentally-Friendly Vehicles).
Obrazek
Dodatkowo technologia Selektywnej Redukcji Katalitycznej (SCR), zastosowana przez Iveco w całym asortymencie samochodów ciężarowych od segmentu średniego do ciężkiego, zmniejsza koszty eksploatacji pojazdu (zużycie paliwa o 5% niższe).
Silniki Tector charakteryzują się małą wagą, nie wymagają zbyt częstych przeglądów i gwarantują niezawodność. Tak naprawdę w przeciwieństwie do Systemu Recyrkulacji Spalin (EGR), w przypadku technologii Selektywnej Redukcji Katalitycznej (SCR) nie mamy do czynienia z zawracaniem gorących gazów wydechowych z powrotem do komory spalania. Osiągi silników Tector są absolutnie na samym szczycie w swojej klasie, dzięki następującym doskonałym parametrom:

dużemu skokowi tłoków;
większej elastyczności – maksymalny moment obrotowy jest osiągany już przy bardzo niskich obrotach (maksymalny moment obrotowy jest już dostępny przy 1 200 obrotach na minutę) i pozostaje niezmieniony w szerokim przedziale prędkości obrotowych silnika. Dzięki temu silnik gładko pracuje, nie wymaga zbyt częstej zmiany biegów i charakteryzuje się większą wydajnością;
niższym kosztom eksploatacji, wymiana oleju silnikowego jest zalecana co 80 000 km, natomiast wymiana oleju w skrzyni biegów co 300 000 km;
cichej pracy, która jest w pełni akceptowalna dla pojazdów pracujących w mieście.

Użytkownicy Eurocargo mogą wybrać pomiędzy trzema typami skrzyni biegów:

zautomatyzowaną 6-biegową skrzynią Eurotronic z możliwością regulacji kolumny kierownicy, aby zwiększyć komfort jazdy, a jednocześnie zoptymalizować zużycie paliwa,
5, 6 i 9-biegowymi manualnymi skrzyniami biegów;
automatyczną skrzynią biegów dla łatwiejszego prowadzenia pojazdu w mieście gdzie częste stawanie i ruszanie są normą.

W silnikach Eurocargo w standardzie zamontowany jest hamulec silnikowy na wydechu (oprócz silnika 140 i 160 KM) z zaworem dławiącym w kolektorze wydechowym. Zawór dławiący uniemożliwia spalinom wydostanie się z komory spalania przez co zwiększa moc hamowania silnikiem.
Użycie hamulca silnikowego na wydechu z zaworem dławiącym zmniejsza potrzebę korzystania z hamulca głównego i w efekcie zmniejsza jego zużycie.
Sposób włączania hamulca silnikowego może odbywać się na trzy sposoby: równocześnie z hamulcem zasadniczym, przy zdjęciu nogi z gazu lub sam hamulec silnikowy uruchamiany dźwigną.

Strona 1 z 1 Strefa czasowa UTC+2godz. [letni]
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group
http://www.phpbb.com/