Dzięki silnikom Tector z wysokociśnieniowym wtryskiem paliwa typu Common Rail z turbodoładowaniem i zaworem upustowym, Eurocargo może się pochwalić najniższym zużyciem paliwa w swojej klasie. Wszystkie silniki Tector mogą na życzenie być zgodne z normą EEV (Enhanced Environmentally-Friendly Vehicles).
Dodatkowo technologia Selektywnej Redukcji Katalitycznej (SCR), zastosowana przez Iveco w całym asortymencie samochodów ciężarowych od segmentu średniego do ciężkiego, zmniejsza koszty eksploatacji pojazdu (zużycie paliwa o 5% niższe). Silniki Tector charakteryzują się małą wagą, nie wymagają zbyt częstych przeglądów i gwarantują niezawodność. Tak naprawdę w przeciwieństwie do Systemu Recyrkulacji Spalin (EGR), w przypadku technologii Selektywnej Redukcji Katalitycznej (SCR) nie mamy do czynienia z zawracaniem gorących gazów wydechowych z powrotem do komory spalania. Osiągi silników Tector są absolutnie na samym szczycie w swojej klasie, dzięki następującym doskonałym parametrom:
dużemu skokowi tłoków; większej elastyczności – maksymalny moment obrotowy jest osiągany już przy bardzo niskich obrotach (maksymalny moment obrotowy jest już dostępny przy 1 200 obrotach na minutę) i pozostaje niezmieniony w szerokim przedziale prędkości obrotowych silnika. Dzięki temu silnik gładko pracuje, nie wymaga zbyt częstej zmiany biegów i charakteryzuje się większą wydajnością; niższym kosztom eksploatacji, wymiana oleju silnikowego jest zalecana co 80 000 km, natomiast wymiana oleju w skrzyni biegów co 300 000 km; cichej pracy, która jest w pełni akceptowalna dla pojazdów pracujących w mieście.
Użytkownicy Eurocargo mogą wybrać pomiędzy trzema typami skrzyni biegów:
zautomatyzowaną 6-biegową skrzynią Eurotronic z możliwością regulacji kolumny kierownicy, aby zwiększyć komfort jazdy, a jednocześnie zoptymalizować zużycie paliwa, 5, 6 i 9-biegowymi manualnymi skrzyniami biegów; automatyczną skrzynią biegów dla łatwiejszego prowadzenia pojazdu w mieście gdzie częste stawanie i ruszanie są normą.
W silnikach Eurocargo w standardzie zamontowany jest hamulec silnikowy na wydechu (oprócz silnika 140 i 160 KM) z zaworem dławiącym w kolektorze wydechowym. Zawór dławiący uniemożliwia spalinom wydostanie się z komory spalania przez co zwiększa moc hamowania silnikiem. Użycie hamulca silnikowego na wydechu z zaworem dławiącym zmniejsza potrzebę korzystania z hamulca głównego i w efekcie zmniejsza jego zużycie. Sposób włączania hamulca silnikowego może odbywać się na trzy sposoby: równocześnie z hamulcem zasadniczym, przy zdjęciu nogi z gazu lub sam hamulec silnikowy uruchamiany dźwigną.
[color=#00FF40]Dzięki silnikom Tector z wysokociśnieniowym wtryskiem paliwa typu Common Rail z turbodoładowaniem i zaworem upustowym, Eurocargo może się pochwalić najniższym zużyciem paliwa w swojej klasie. Wszystkie silniki Tector mogą na życzenie być zgodne z normą EEV (Enhanced Environmentally-Friendly Vehicles). [img]http://web.iveco.com/poland/collections/photo/PublishingImages/Gallery%20Eurocargo/Tecnologia/14324.jpg[/img] Dodatkowo technologia Selektywnej Redukcji Katalitycznej (SCR), zastosowana przez Iveco w całym asortymencie samochodów ciężarowych od segmentu średniego do ciężkiego, zmniejsza koszty eksploatacji pojazdu (zużycie paliwa o 5% niższe). Silniki Tector charakteryzują się małą wagą, nie wymagają zbyt częstych przeglądów i gwarantują niezawodność. Tak naprawdę w przeciwieństwie do Systemu Recyrkulacji Spalin (EGR), w przypadku technologii Selektywnej Redukcji Katalitycznej (SCR) nie mamy do czynienia z zawracaniem gorących gazów wydechowych z powrotem do komory spalania. Osiągi silników Tector są absolutnie na samym szczycie w swojej klasie, dzięki następującym doskonałym parametrom:
dużemu skokowi tłoków; większej elastyczności – maksymalny moment obrotowy jest osiągany już przy bardzo niskich obrotach (maksymalny moment obrotowy jest już dostępny przy 1 200 obrotach na minutę) i pozostaje niezmieniony w szerokim przedziale prędkości obrotowych silnika. Dzięki temu silnik gładko pracuje, nie wymaga zbyt częstej zmiany biegów i charakteryzuje się większą wydajnością; niższym kosztom eksploatacji, wymiana oleju silnikowego jest zalecana co 80 000 km, natomiast wymiana oleju w skrzyni biegów co 300 000 km; cichej pracy, która jest w pełni akceptowalna dla pojazdów pracujących w mieście.
Użytkownicy Eurocargo mogą wybrać pomiędzy trzema typami skrzyni biegów:
zautomatyzowaną 6-biegową skrzynią Eurotronic z możliwością regulacji kolumny kierownicy, aby zwiększyć komfort jazdy, a jednocześnie zoptymalizować zużycie paliwa, 5, 6 i 9-biegowymi manualnymi skrzyniami biegów; automatyczną skrzynią biegów dla łatwiejszego prowadzenia pojazdu w mieście gdzie częste stawanie i ruszanie są normą.
W silnikach Eurocargo w standardzie zamontowany jest hamulec silnikowy na wydechu (oprócz silnika 140 i 160 KM) z zaworem dławiącym w kolektorze wydechowym. Zawór dławiący uniemożliwia spalinom wydostanie się z komory spalania przez co zwiększa moc hamowania silnikiem. Użycie hamulca silnikowego na wydechu z zaworem dławiącym zmniejsza potrzebę korzystania z hamulca głównego i w efekcie zmniejsza jego zużycie. Sposób włączania hamulca silnikowego może odbywać się na trzy sposoby: równocześnie z hamulcem zasadniczym, przy zdjęciu nogi z gazu lub sam hamulec silnikowy uruchamiany dźwigną. [/color]
|
|