Dzisiaj jest 28 mar 2024, 21:02



regeneracja wtryskiwaczy


Strefa czasowa UTC+2godz. [letni]





Nowy temat Odpowiedz w temacie  [ Posty: 1 ] 
Autor Wiadomość
PostZamieszczono: 15 mar 2012, 22:06 
Harmonijne rozwijanie mocy, niezawodność i niski poziom zużycia paliwa –to podstawowe charakterystyki nowej serii silników D26 CR, zastępującej rodzinę D28, produkowaną od wielu lat. Nowa jednostka będzie dostępna w 3 wersjach regulacji mocy: 338 kW (460 KM) –tylko dla autobusów MAN i Neoplan, 353 kW (480 KM) oraz 397 kW (540 KM) –tylko dla ciężarówek TGA, plasując się tym samym powyżej serii D20 CR.

Obrazek

Opis techniczny
Silnik MAN D26 CR to turbodoładowana, rzędowa, 6-cylindrowa jednostka napędowa o pojemności skokowej 12,4 litra. Silniki posiadają wałek rozrządu umieszczony w głowicy oraz po 4 zawory na cylinder, co zapewnia im nie tylko wysoką moc, ale także dużą wartość momentu obrotowego i jego korzystny rozkład w zakresie obrotów. Umożliwia to ruszanie nawet przy niskiej prędkości obrotowej silnika, co zapobiega przedwczesnemu zużyciu okładzin sprzęgła. Maksymalny moment obrotowy, wynoszący –odpowiednio - 2100, 2300 lub 2500 Nm, dostępny jest w szerokim zakresie od 1050 do 1400 obr/min. Dzięki temu, jest on dostępny nawet w trudnych sytuacjach, pod dużym obciążeniem i podczas jazdy pod górkę. Umożliwia to także ekonomiczną jazdę, nie wymagającą częstego zmieniania biegów. Dzięki zastosowaniu systemu wtrysku wielopunktowego, opartego na technologii common-rail, można było uzyskać niewielki wzrost ciśnienia spalania. Dzięki temu, jednostka pracuje ciszej, zwłaszcza na luzie oraz przy pracy pod częściowym obciążeniem.
Dzięki współpracy ze stanowiącym seryjne wyposażenie w ciągnikach TGA, układem hamowania silnikowego EVB (Exhaust Valve Brake), nowe silniki mogą osiągnąć siłę hamowania rzędu 290 kW. W opcji można zamówić opracowany przez MANa retarder –zwany MAN PriTarder –który umożliwia zwiększenie mocy hamowania silnikowego nawet do 600 kW.

Krzywe mocy i momentu obrotowego silników MAN D2676 w odmianach 480 i 540 KM.
Obrazek

Ekonomika eksploatacji –mocna strona nowych jednostek
Silnikami D26 CR, inżynierzy MANa udowodnili, że wzrost mocy wcale nie musi iść w parze ze wzrostem zużycia paliwa. Wręcz przeciwnie, badania wykazały 2% spadek poziomu zużycia paliwa w stosunku do jednostek poprzedniej generacji. Było to możliwe dzięki zastosowaniu nowoczesnych rozwiązań, takich jak nowy układ sterowania zaworami o zmniejszonym tarciu, czy też kontrolowany w sposób ciągły układ recyrkulacji spalin (EGR), stosowany we wszystkich silnikach Euro 4 MAN.
Poprawa ekonomiki eksploatacji jest widoczna także w stosunku osiąganej mocy do masy silnika, a także w kosztach serwisowania. Nowa jednostka waży o ok. 70 kg mniej, niż jej poprzednik oraz nawet do 300 kg mniej, niż silniki konkurencji. Oznacza to większą ładowność pojazdu, w którym silnik jest stosowany oraz ogranicza prawdopodobieństwo przekroczenia dopuszczalnego nacisku na oś. Było to możliwe dzięki zastosowania nowoczesnych metod projektowania, wspomaganych komputerowo, które umożliwiły optymalny dobór grubości poszczególnych elementów silnika w stosunku do przewidywanych, lokalnych napięć, a także dzięki zastosowaniu nowoczesnych materiałów o wysokiej wytrzymałości oraz grupowaniu poszczególnych funkcji w pojedynczych modułach (np. centrum paliwowe, czy moduł olejowy).
480-konny silnik MAN D2676 w wersji Euro MAN Nutzfahrzeuge AG 480-konna jednostka D2676 w odmianie Euro 5.
Obrazek
Główny cel –łatwiejsza obsługa
Obrazu ekonomicznej jednostki napędowej dopełniają niskie koszty eksploatacji. Przy użytkowaniu w dalekobieżnym transporcie towarów oraz w autokarach turystycznych, jednostki serii D26 CR mogą przejechać nawet 120 000 km bez konieczności udawania się do serwisu. Dotyczy to zarówno jednostek Euro 4, jak i Euro 5, stosowanych w ciężarówkach TGA.
Na parametry ekonomiczne jednostki wpływa także fakt, iż jest ona skonstruowana pod kątem jak najłatwiejszej obsługi. Ogranicza to okresy przestojów oraz koszty serwisowania, ponieważ wszelkie czynności obsługowe są łatwe do przeprowadzenia. I tak np. elementy filtra paliwa i oleju silnikowego są dostępne od góry i łatwe do wymiany. Niektóre czynności obsługowe w ogóle zostały wyeliminowane, jak np. regulacja paska klinowego, który został wyposażony w system automatycznego naprężania. Szerokie możliwości diagnostyczne układu sterującego silnika typu EDC7 oszczędzi serwisowi czasu na ręczne poszukiwanie usterki, a z punktu widzenia użytkownika –skróci czas przestoju. W razie potrzeby wymiany jakiejś części silnika, dużym ułatwieniem okaże się znaczny stopień wymienności podzespołów z mniejszymi jednostkami D20 CR.

Silnik MAN D2676 Euro 5 o mocy 540 KM. Silnik D2676 Euro 5 o mocy 480 KM, zamontowany w samochodzie ciężarowym MAN TGA.
Obrazek

Dopracowywanie szczegółów
Silniki MAN D26 CR oparte są na koncepcji zastosowanej wcześniej w jednostkach D20 CR, które sprawdziły siew codziennej eksploatacji. Silniki obu tych serii zostały opracowane z założeniem żywotności eksploatacyjnej na poziomie 1,5 miliona kilometrów. Aby można było uzyskać taki wynik, trzeba było dokładnie przyjrzeć się niektórym elementom układu napędowego. Dokładnej weryfikacji –przy wspomaganiu komputerowym –zostało np. poddane działanie systemu chłodzenia. Bardzo wytrzymałe, jednoczęściowe głowice cylindrów korzystają teraz z mniejszej liczby części, a wałek rozrządu napędzany jest w sposób cichy i bezobsługowy za pomocą czołowego koła zębatego. Dzięki przejściu ze smarowania systemu common-rail za pomocą oleju na smarowanie paliwem, ryzyko uszkodzenia układu oczyszczania spalin zostało zminimalizowane. Wyraźnie oddzielenie obu substancji umożliwiło także ograniczenie poziomu zużycia paliwa oraz zużycia silnika.

Emisja spalin
Jednostki D26 CR przeznaczone do samochodów ciężarowych MAN TGA są dostępne zarówno w wersji Euro 4, jak i Euro 5. W wariancie 460-konnym (tylko dla autobusów) oraz 480-konnym, redukcję emisji spalin osiągnięto poprzez kombinację systemu recyrkulacji spalin EGR oraz opatentowanego przez MAN filtra cząstek stałych MAN PM-KAT®. Zastosowano przy tym nową wersję systemu EGR o ciągłej regulacji, które umożliwia ograniczenie zużycia paliwa. W odmianach Euro 5, przeznaczonych do ciężarówek, zdecydowano się na technologię SCR, nazywaną tutaj MAN AdBlue®. Specjalnie dla silników z tym systemem, inżynierzy MAN opracowali dodatkowy katalizator wstępny, gdzie AdBlue zostaje wtryśnięty do spalin, umieszczony blisko silnika. Dzięki temu udało się zachować oryginalne, niewielkie rozmiary tłumika, a więc uniknięto ograniczenia przestrzeni na montaż dodatkowych instalacji na ramie pojazdu.

Zastosowanie
Jednostki D26 przystosowane są to użytkowania w terenach o zróżnicowanej topografii, wysokiej średniej prędkości, przy transporcie ciężkich towarów oraz w ruchu turystycznym. Z tego względu, nowe silnik będą stosowane głównie w ciężarówkach TGA, przeznaczonych do transportu dalekobieżnego, ciężarówkach budowlanych oraz autokarach Neoplan Starliner, Cityliner i Skyliner i MAN Lion’s Coach.


Ostatnio przesunięty w górę 15 mar 2012, 22:06 przez: Anonymous.


Zgłoś ten post
Na górę
   
Odpowiedz z cytatem  
 
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Nowy temat Odpowiedz w temacie  [ Posty: 1 ] 

Szybka odpowiedź
Nazwa użytkownika:
Tytuł:
Wiadomość:

Emotikony
:D :) ;) :( :o :shock: :? 8-) :lol: :x :P :oops: :cry: :evil: :twisted: :roll: :!: :?: :idea: :arrow: :| :mrgreen: :geek: :ugeek:
Rozmiar czcionki:
Kolor czcionki
Pytanie
Wpisz w to pole słownie wynik działania matematycznego sześć plus sześć równa się:
To pytanie jest elementem zabezpieczającym przed automatycznym zamieszczaniem postów.
   


Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 1 gość


Możesz tworzyć nowe tematy
Możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

 Podobne tematy
 Tytuł tematu   Forum   Autor   Odpowiedzi 
 Silnik Fiat 2,4 JTD Common Rail wady, zalety, usterki  FIAT common rail - Regeneracja wtryskiwaczy | Naprawa wtrysków  Anonymous  1
 Najnowszy silnik Hondy Accord 2.2 i-DTEC w praktyce  HONDA common rail - Regeneracja wtryskiwaczy | Naprawa wtrysków  Anonymous  2
 Serwis ukladow common  HONDA common rail - Regeneracja wtryskiwaczy | Naprawa wtrysków  Anonymous  4
 Dwa silniki diesla common rail 2.5 i 3.0 ISUZU  ISUZU common rail - Regeneracja wtryskiwaczy | Naprawa wtrysków  Anonymous  1
Szukaj:
Przejdź do:  

Nowości NowościMapa Strony Mapa StronyIndex Mapy strony Index Mapy stronyRSS RSSLista kanałów Lista kanałównaprawa turbosprezarekregeneracja wtryskiwaczy stat4u


Dokumenty i regulaminy | Polityka prywatności | Polityka cookies
Powered by phpBB © 2007 phpBB3 Group