Dzisiaj jest 28 mar 2024, 20:07



regeneracja wtryskiwaczy


Strefa czasowa UTC+2godz. [letni]





Nowy temat Odpowiedz w temacie  [ Posty: 1 ] 
Autor Wiadomość
PostZamieszczono: 20 lis 2012, 00:18 
Nowy, przyszłościowy, unikalny – i po raz pierwszy w Mercedes-Benz Actros: opracowany specjalnie do zastosowań Heavy-Duty moduł filtra paliwa MAHLE.
W nowych Mercedesach Actros oraz w autobusach Mercedes-Benz stosowany jest rzędowy sześciocylindrowy silnik OM 470 o pojemności skokowej 10,6 l i zakresie mocy od 240 kW (326 KM) do 315 kW (428 KM), odznaczający się konstrukcją zoptymalizowaną pod kątem masy i zajmowanej przestrzeni. Do tego silnika i jego większych braci (OM 471, 472 i 473 o pojemności skokowej odpowiednio 12,8, 14,8 i 15,6 l) firma MAHLE opracowała nowy moduł filtra, który nie tylko spełnia aktualne i przyszłe wymagania w zakresie oddzielania wody i cząstek stałych, lecz także zapewnia potencjał rozwojowy – np. automatyczny system wydalania wody (BlueDrain®).

Dwa główne aspekty charakteryzują rozwój nowoczesnych układów wtryskowych: z jednej strony, coraz bardziej rygorystyczne specyfikacje przemysłu motoryzacyjnego w zakresie zużycia paliwa i poziomu emisji, a z drugiej wymaganie wysokiej odporności na zużycie. Ma to znaczenie zwłaszcza dla przygotowywania paliwa: w praktycznie wszystkich pojazdach użytkowych i samochodach osobowych z silnikiem wysokoprężnym pracują dzisiaj wysokowydajne silniki z wysokociśnieniowym układem wtryskowym typu Common Rail, które wymagają nie tylko wysokiego stopnia odfiltrowywania cząstek stałych, lecz także skutecznego usuwania wody.

Woda jest równoznaczna ze zużyciem
Jeżeli olej napędowy zawiera wodę, grozi to korozją, kawitacją, zredukowanymi właściwościami smarnymi oraz możliwością rozwoju mikroorganizmów. Są to komplikacje, które mogą prowadzić do uszkodzenia układu wtryskowego. Dlatego też producenci gwarantują działanie układów wtryskowych tylko przy pracy z paliwem oczyszczonym z wody.

W zależności od konstrukcji, nowoczesne układy paliwowe są wyposażone w pompy zbiornikowe (samochody osobowe) lub mechaniczne pompy zasilające (pojazdy użytkowe) z filtrami po stronie tłocznej. Układy takie mają wysoki udział recyrkulacji paliwa. Ze względu na te uwarunkowania wolna woda w układzie paliwowym jest zamieniana na emulsję wody i oleju napędowego o średniej wielkości kropelek < 10 μm.

Paliwa zawierające biologiczny olej napędowy mają większe powinowactwo z wodą przy jednocześnie zmniejszonym napięciu międzyfazowym. Oba czynniki wspomagają powstawanie stabilnej emulsji drobnocząsteczkowej i rozwój bakterii oraz grzybów w paliwie.

Konwencjonalne systemy nie są w stanie dokładnie rozdzielać tych emulsji na olej napędowy i wodę. Ponadto przy rosnącym zanieczyszczeniu medium filtracyjnego przez zatrzymane cząstki gwałtownie spada jego wydajność przy oddzielaniu wody.

Rozwiązanie: wielostopniowy opatentowany element filtracyjny MAHLE do skutecznego oddzielania wody
Aby zapewnić optymalne oddzielanie przez całą żywotność filtra nawet przy bardzo małych kropelkach i przy stosowaniu krytycznych paliw, firma MAHLE opracowała nową koncepcję filtrów.

W pierwszym stopniu są filtrowane cząstki stałe. W kolejnych etapach następuje koagulacja (agregacja) mikroskopijnych kropelek wody w większe krople i, zależnie od miejsca i warunków przepływu, oddzielenie wody na ostatnim stopniu hydrofobowym.
Kompletny moduł MAHLEKompletny moduł MAHLE

Obrazek

Kompletny moduł MAHLE – więcej niż tylko czyste paliwo

Aktywna ochrona silnika przez PIN Opatentowany element PIN, znany z filtracji oleju, w filtrze paliwa staje się ochroną silnika podczas jego uruchamiania: zamyka przewód powrotny paliwa do zbiornika. W razie zastosowania elementu bez PIN nie byłoby możliwości wytworzenia ciśnienia w module i tym samym uruchomienia silnika.

Wyrafinowana stała wentylacja Element filtracyjny jest przystosowany do pracy ze stałą wentylacją.

Automatyczne wykrywanie stanu zanieczyszczenia Do analizy stanu zanieczyszczenia elementu filtracyjnego, po stronie wlotu niefiltrowanej cieczy zainstalowany został czujnik ciśnienia.

Optymalizacja wykorzystywanej przestrzeni i masy Aby osiągnąć możliwie najniższe zapotrzebowanie na miejsce przy optymalnym oddzielaniu cząstek i wody, opracowana została koncepcja modułowa, a element filtracyjny został połączony z innymi częściami za pomocą zgrzewania ultradźwiękowego.

Ręczne odpowietrzanie awaryjne W razie opróżnienia zbiornika paliwa, kierowca może odpowietrzyć moduł używając pompy ręcznej. Pompa ręczna jest także używana do odpowietrzania systemu przy wymianie elementu filtracyjnego.

Ochronny filtr wstępny W celu ochrony mechanicznej pompy przed większymi zanieczyszczeniami ze zbiornika, jako filtr wstępny montowane jest specjalne sito.

Sterowanie ciśnienia i ilości W skomplikowanym niskociśnieniowym układzie zasilania paliwem stosowania są różne zawory do sterowania ciśnieniem i ilością paliwa.

Szybkie napełnianie Moduł filtra paliwa jest wyposażony w zawór szybkiego pierwszego napełnienia u klienta oraz w dwa zawory zwrotne jako przyłącza zbiornika.

Wysokowytrzymała odlewana obudowa Ponieważ moduły są wykorzystywane po stronie tłocznej za pompą paliwa, muszą one spełniać wysokie wymagania ciśnieniowe. Uzyskiwane jest to za pomocą specjalnego stopu aluminiowego o niskiej zawartości miedzi.

Produkowane w pomieszczeniu czystym Już dla nowego filtra w specyfikacji określone są szczególne wymagania w odniesieniu do pozostałych zanieczyszczeń. Aby spełnić te niezwykle rygorystyczne warunki, firma MAHLE zainwestowała w skomplikowaną produkcję w pomieszczeniach czystych.
water disposal system BlueDrainWysterowanie alternatywnie przez układ sterowania silnika lub przez własny elektroniczny układ sterowania (układ sterowania nie został pokazany na ilustracji)

Obrazek

Ewolucja trwa – z BlueDrain®
Nowy produkt MAHLE do przyszłych zastosowań Heavy-Duty: automatyczny system wydalania wody BlueDrain®, wygodny do serwisowania i nieszkodliwy dla środowiska.

Oprócz wysokiej wydajności przy oddzielaniu cząstek stałych i wody w filtrze paliwa, coraz ważniejsze staje się automatyczne wydalanie oddzielonej wody. Dlatego dla oleju napędowego o dużej zawartości wody firma MAHLE stworzyła automatyczny układ wydalania wody, który w przyszłości będzie oferowany jako samodzielny system lub jako zintegrowany system modułów filtrów paliwa MAHLE.

Moduły filtrów z automatycznym wydalaniem wodnym nie tylko niezawodnie oddzielają wodę, lecz także wydalają ją do otoczenia w kontrolowany sposób. O ile w konwencjonalnych systemach konieczna jest regularna kontrola poziomu wody w filtrze paliwa i ewentualne ręczne spuszczenie oddzielonej wody, to nowy system MAHLE wykonuje wszystkie te operacje całkowicie automatycznie. Ponieważ filtry paliwa często zamontowane są w trudnodostępnych miejscach, system znacznie ułatwia serwisowanie pojazdu: w przypadku pojazdów użytkowych pozwala on uniknąć częstego ręcznego spuszczania wody, połączonego z ryzkiem błędnej obsługi, a w przypadku samochodów osobowych umożliwia zaoszczędzenie wizyty w warsztacie specjalistycznym.

Ponieważ odprowadzana woda musi mieć resztkową zawartość węglowodorów poniżej 2 ppm, przepływa przez opatentowany przez MAHLE zespół czyszczący z węglem aktywnym, który niezawodnie adsorbuje węglowodory także z silnie zemulgowanych frakcji paliwa. Doskonałe właściwości adsorpcyjne węgla aktywnego gwarantują spełnienie także przyszłych standardów. Przewidziany na cały okres żywotności pojazdu zespół oczyszczania wymaga przy tym tylko ok. 150 ml węgla aktywnego.

Inteligentna koncepcja sterowania i bezpieczeństwa rejestruje aktualny stan i gwarantuje bezpieczne działanie. Zaletami systemu MAHLE w porównaniu do innych zasad działania są niższe koszty wymiennego modułu czyszczenia i przydatność zarówno do stosowania po stronie tłocznej, jak i po stronie ssącej.zrodlo mahle-aftermarket com


Zgłoś ten post
Na górę
   
Odpowiedz z cytatem  
 
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Nowy temat Odpowiedz w temacie  [ Posty: 1 ] 

Szybka odpowiedź
Nazwa użytkownika:
Tytuł:
Wiadomość:

Emotikony
:D :) ;) :( :o :shock: :? 8-) :lol: :x :P :oops: :cry: :evil: :twisted: :roll: :!: :?: :idea: :arrow: :| :mrgreen: :geek: :ugeek:
Rozmiar czcionki:
Kolor czcionki
Pytanie
Wpisz w to pole dużymi literami wyraz NARZĘDZIA:
To pytanie jest elementem zabezpieczającym przed automatycznym zamieszczaniem postów.
   


Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 1 gość


Możesz tworzyć nowe tematy
Możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

 Podobne tematy
 Tytuł tematu   Forum   Autor   Odpowiedzi 
 Problem z wyciekiem paliwa z szyny CR  INFINITI common rail Regeneracja wtryskiwaczy | Naprawa wtrysków  Anonymous  7
 Problem z ciśnieniem paliwa 2.0 HDi 140km Delphi  RÓŻNE TEMATY POWIĄZANE Z COMMON RAIL  Franek12  0
 Mondeo mk4 2.0 tdci dw10c wymiana czujnika ciśnienia paliwa  FORD common rail - Regeneracja wtryskiwaczy | Naprawa wtrysków  lobaner  1
 Problem ciśnienie paliwa 2.0tdi cr  BMW common rail - Regeneracja wtryskiwaczy | Naprawa wtrysków  Aciekk  4
 Błąd P0087 (szyna paliwowa/ciśnienie w układzie - za niskie)  MERCEDES common rail bosch - Regeneracja wtryskiwaczy | Naprawa wtrysków  Anonymous  0
Szukaj:
Przejdź do:  

Nowości NowościMapa Strony Mapa StronyIndex Mapy strony Index Mapy stronyRSS RSSLista kanałów Lista kanałównaprawa turbosprezarekregeneracja wtryskiwaczy stat4u


Dokumenty i regulaminy | Polityka prywatności | Polityka cookies
Powered by phpBB © 2007 phpBB3 Group