Volvo wciąż niechętnie podchodzi do tematu związanego z układem wtryskowym opartym na Common Rail. W silnikach o pojemności skokowej powyżej 9 litrów, stosowane są pompowtryskiwacze. Natomiast jednostki do pojemności 9 litrów są zaopatrywane w układy wtryskowe Common Rail.
Silnik D7E z układem wtryskowym Common Rail.
Pomysł zastosowania Common Rail w tym silniku należy do firmy, która również wyprodukowała ten silnik - Deutz. Dzięki zastosowaniu tego typu układu wtryskowego, zmniejszono w sposób znaczący emisję szkodliwych substancji spalin, zmniejszono zużycie paliwa a także usprawniono pracę samego silnika. Silnik ten, oznaczony przez Volvo jako D7E produkuje 290 KM oraz 1200 Nm.
Volvo FE z silnikiem D7E.
Volvo wciąż niechętnie podchodzi do tematu związanego z układem wtryskowym opartym na Common Rail. W silnikach o pojemności skokowej powyżej 9 litrów, stosowane są pompowtryskiwacze. Natomiast jednostki do pojemności 9 litrów są zaopatrywane w układy wtryskowe Common Rail.
[img]http://upload.wikimedia.org/wikipedia/commons/thumb/9/9a/D7E320.jpg/640px-D7E320.jpg[/img]
Silnik D7E z układem wtryskowym Common Rail.
Pomysł zastosowania Common Rail w tym silniku należy do firmy, która również wyprodukowała ten silnik - Deutz. Dzięki zastosowaniu tego typu układu wtryskowego, zmniejszono w sposób znaczący emisję szkodliwych substancji spalin, zmniejszono zużycie paliwa a także usprawniono pracę samego silnika. Silnik ten, oznaczony przez Volvo jako D7E produkuje 290 KM oraz 1200 Nm.
[img]http://upload.wikimedia.org/wikipedia/commons/thumb/a/ac/FE_left_view.jpg/615px-FE_left_view.jpg[/img]
Volvo FE z silnikiem D7E.