Dzisiaj jest 28 mar 2024, 16:21



regeneracja wtryskiwaczy


Strefa czasowa UTC+2godz. [letni]





Nowy temat Odpowiedz w temacie  [ Posty: 1 ] 
Autor Wiadomość
PostZamieszczono: 05 mar 2012, 14:52 
Do grona producentów silników wysokoprężnych z układem wtryskowym typu common-rail dołącza Ford. Już niebawem jednostki te wejdą do seryjnej produkcji w modelach wytwarzanych przez europejską filię koncernu Ford.
Obrazek
Pierwszym modelem, w którym montowane będą silniki wysokoprężne z bezpośrednim wielopunktowym wtryskiem paliwa drugiej generacji, będzie Focus. Model TDCi zacznie pojawiać się w sprzedaży w poszczególnych krajach Europy latem. W Polsce auto będzie sprzedawane w drugiej połowie 2001 roku, natomiast pod koniec tego roku wysokoprężny silnik z układem wtryskowym typu common-rail dostępny będzie również w Mondeo.
Wprowadzenie przez Forda do produkcji nowego silnika to także premiera układu wtryskowego common-rail Multec DCR 1400 firmy Delphi Automotive Systems. Ford podaje, że w porównaniu z wcześniejszym rozwiązaniem, nowy common-rail wyróżnia się wyższymi wartościami ciśnienia, niewielkich rozmiarów wtryskiwaczami o szybkim czasie reakcji, układem pomiaru przepływu paliwa oraz układem sterowania wtryskiem wstępnym (APC), wykorzystującym miernik przyspieszeń.
Ford wprowadza układy wtryskowe typu common-rail dosyć późno. Konkurencja oferuje już takie rozwiązania od kilku lat.
Wielokrotnie zadawano nam pytanie, dlaczego wcześniej nie zdecydowaliśmy się na wprowadzenie układów wtryskowych typu common-rail w naszych silnikach. Nasze badania wykazały, że układy common-rail pierwszej generacji były co prawda niezwykle obiecującą alternatywą, nie były jednak w stanie wytworzyć na tyle wysokiego ciśnienia w układzie paliwowym i osiągnąć na tyle wysokiej precyzji wtrysku, by móc uzasadnić ich wysoką cenę. Jesteśmy przekonani, że dopiero układy drugiej generacji są odpowiednio niezawodne i przy tym bardziej przystępne cenowo - tłumaczy zwlekanie Martin Leach, wiceprezes Forda, odpowiedzialny za opracowywanie nowych konstrukcji na rynek europejski.
Obrazek

Napędzający Focusa silnik Duratorq TDCi o pojemności 1,8 litra osiąga moc maksymalną 115 KM. Maksymalny moment obrotowy wynosi 250 Nm przy 1850 obr/min. W silniku wykorzystano znaną z jednostki Duratorq Di Forda Mondeo funkcję chwilowego zwiększenia momentu obrotowego, wzrasta on do 280 Nm przy 1850 obr/min. Dzięki tej funkcji kierowca może korzystać z wyższych wartości momentu obrotowego co z kolei pozwala uzyskać lepsze osiągi np. podczas przyspieszania.

Prędkość maksymalna Focusa, napędzanego silnikiem TDCi wynosi 193 km/h. Auto przyspiesza od 0 do 100 km/h w 10,8 sekundy, natomiast na rozpędzenie samochodu z 50 do 120 km/h na czwartym potrzeba 9,5 sekundy.

Według producenta w cylku miejskim Focus TDCi zużywa 7,2 litra paliwa na 100 km. Poza miastem zużycie paliwa wynosi 4,5 l/100 km, a w cylku mieszanym - 5,5 l/100 km.

Pompa . wtryskiwacze ,szyna, przewody wysokiego ciśnienia common rail w fordzie focusie firmy delphi
Obrazek


Ostatnio przesunięty w górę 05 mar 2012, 14:52 przez: Anonymous.


Zgłoś ten post
Na górę
   
Odpowiedz z cytatem  
 
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Nowy temat Odpowiedz w temacie  [ Posty: 1 ] 

Szybka odpowiedź
Nazwa użytkownika:
Tytuł:
Wiadomość:

Emotikony
:D :) ;) :( :o :shock: :? 8-) :lol: :x :P :oops: :cry: :evil: :twisted: :roll: :!: :?: :idea: :arrow: :| :mrgreen: :geek: :ugeek:
Rozmiar czcionki:
Kolor czcionki
Pytanie
Wpisz w to pole słownie wynik działania matematycznego sześć plus sześć równa się:
To pytanie jest elementem zabezpieczającym przed automatycznym zamieszczaniem postów.
   


Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 1 gość


Możesz tworzyć nowe tematy
Możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

 Podobne tematy
 Tytuł tematu   Forum   Autor   Odpowiedzi 
 Silnik Fiat 2,4 JTD Common Rail wady, zalety, usterki  FIAT common rail - Regeneracja wtryskiwaczy | Naprawa wtrysków  Anonymous  1
 Serwis ukladow common  HONDA common rail - Regeneracja wtryskiwaczy | Naprawa wtrysków  Anonymous  4
 Dwa silniki diesla common rail 2.5 i 3.0 ISUZU  ISUZU common rail - Regeneracja wtryskiwaczy | Naprawa wtrysków  Anonymous  1
 Delphi: system Multec® Common Rail w VW Polo Bluemotion  VOLKSWAGEN common rail bosch - Regeneracja wtryskiwaczy | Naprawa wtrysków  Anonymous  2
Szukaj:
Przejdź do:  

Nowości NowościMapa Strony Mapa StronyIndex Mapy strony Index Mapy stronyRSS RSSLista kanałów Lista kanałównaprawa turbosprezarekregeneracja wtryskiwaczy stat4u


Dokumenty i regulaminy | Polityka prywatności | Polityka cookies
Powered by phpBB © 2007 phpBB3 Group