Dzisiaj jest 28 mar 2024, 11:20



regeneracja wtryskiwaczy


Strefa czasowa UTC+2godz. [letni]





Nowy temat Odpowiedz w temacie  [ Posty: 1 ] 
Autor Wiadomość
PostZamieszczono: 05 mar 2012, 14:51 
Okresowy brak mocy silnika, początkowo niewielkie spadki mocy występujące jedynie chwilowo. Z biegiem czasu spadek mocy występował już ciągle i był tak znaczny, że praktycznie uniemożliwiało to normalną eksploatację pojazdu.

Dane pojazdu:
Model - Ford Transit
Silnik - 2.0 TDCi o mocy 91 kW
Rok produkcji - 2004

Objawy usterki zgłaszane przez klienta:

Okresowy brak mocy silnika, początkowo niewielkie spadki mocy występujące jedynie chwilowo. Z biegiem czasu spadek mocy występował już ciągle i był tak znaczny, że praktycznie uniemożliwiało to normalną eksploatację pojazdu.

Przebieg diagnostyki i naprawy pojazdu:

W pierwszej kolejności odczytano błędy zapisane w sterowniku silnika. W pamięci znajdował się błąd mówiący o nieprawidłowej wartości w obwodzie wysokiego ciśnienia paliwa - ciśnienie paliwa poza zakresem regulacji. Należy zaznaczyć, że opisywany pojazd wyposażony jest w układ wtryskowy typu Common Rail, którego producentem jest firma Delphi. W związku z charakterem usterki podjęto decyzję o konieczności sprawdzenia elementów układu wtryskowego - pompy wysokiego ciśnienia oraz wtryskiwaczy. Elementy te zostały zdemontowane i dostarczone do specjalistycznego serwisu zajmującego się naprawą układów wtryskowych. Wynik testów nie pozostawiał złudzeń - uszkodzone są wszystkie cztery wtryskiwacze. Co ciekawe, pompa wysokiego ciśnienia przeszła test pozytywnie, mimo że jej sprawność była bliska minimalnej, granicznej wartości. Ze względu na brak możliwości naprawy, zakupiono komplet fabrycznie nowych wtryskiwaczy i zamontowano je wraz ze sprawdzoną wcześniej pompą wysokiego ciśnienia. Uruchomiono silnik bez najmniejszych problemów. Po chwili pracy został on wyłączony, a naprawa uznana za zakończoną. Gdy zbliżał się czas wydania pojazdu klientowi, postanowiono odbyć jeszcze jazdę próbną. I tu stała się rzecz dziwna - silnik nie dawał się uruchomić. Po chwili namysłu postanowiono zamienić nowe wtryskiwacze z powrotem na stare, ponieważ w tej konfiguracji silnik dało się wcześniej uruchomić. Podejrzenie padło tym samym na nowe wtryskiwacze - być może z nimi coś jest nie tak? Po ich dokładnym sprawdzeniu okazało się, że część z nich - jak to się potocznie określa - „zawiesiła się”. Jak to możliwe? Otóż wtryskiwacze CR firmy Delphi są szczególnie wrażliwe na obecność powietrza w układzie paliwowym lub nawet bardzo drobnych zanieczyszczeń w paliwie. Czynniki te powodują zablokowanie elementów ruchomych wtryskiwaczy. Z praktyki wiadomo, że zablokowanie wtryskiwaczy występuje często po ich montażu właśnie na skutek nieodpowiedniego odpowietrzenia układu paliwowego. Ich ponowne „uruchomienie” wymaga przeprowadzenie procedury „przebicia” wtryskiwaczy paliwem pod odpowiednio wysokim ciśnieniem. Można to wykonać zarówno w serwisie, gdy wtryskiwacze zamontowane są w silniku, jak i poza nim, na stanowisku służącym do ich testowania. Po „odblokowaniu” wtryskiwaczy silnik uruchomiono bez kłopotu. Kolejna próba po zgaszeniu i znowu zapala bez problemu. A więc sukces!

Następnego dnia nadszedł czas na jazdę próbną - silnik w jej trakcie pracował idealnie. Po powrocie do serwisu silnik został wyłączony, jednak po dłuższej chwili - mając w pamięci przednie perypetie - mechanik postanowił ponownie go uruchomić. Kilka kolejnych prób nie przyniosło jednak powodzenia... W tym momencie stało się jasne, że zlokalizowanie usterki będzie wymagało poszukiwań zakrojonych na szeroką skalę. Tym bardziej, że pamięć diagnostyczna nie zarejestrowała żadnych błędów. Sprawdzeniu poddano zawór recyrkulacji spalin, oraz zbadano sygnały z czujników położenia wału korbowego i wałka rozrządu. Usterki nie znaleziono. Między innymi dlatego postanowiono dokładniej przyjrzeć się instalacji elektrycznej pojazdu, a szczególnie tej części, która odpowiada za sterowanie elementami układu zasilania paliwem. Bardzo dokładnie sprawdzone zostały wiązki przewodów biegnące do wtryskiwaczy oraz zaworu sterującego w pompie wysokiego ciśnienia. Zlokalizowano trzy mocno skorodowane przewody, które naprawiono. Poprawiono również mocowanie wtyczki zaworu sterującego pompy CR. Po tych zabiegach wszystko wróciło do normy. Nie było już żadnych problemów z uruchamianiem silnika, a podczas jazdy nie wystąpiło już ograniczenie mocy silnika.

W opisywanym przypadku kilka równocześnie występujących czynników skutecznie uniemożliwiało szybkie postawienie skutecznej diagnozy. Wymiana uszkodzonych wtryskiwaczy miała skutecznie usunąć problem. Tak się jednak nie stało. Okazało się bowiem, że usterka tkwi również, a może przede wszystkim, w układzie elektrycznym pojazdu. Była to jedna z tych usterek, które nie są bezpośrednio sygnalizowane, a jej zlokalizowanie i usunięcie jest często żmudne i czasochłonne. Przy okazji należy również zwrócić uwagę, jak ważna jest znajomość i przestrzeganie procedur dotyczących obsługi i montażu elementów układu wtryskowego nowoczesnego silnika wysokoprężnego.zrodlo promoto eu

I co wy na taki ciekawy przypadek ??


Ostatnio przesunięty w górę 05 mar 2012, 14:51 przez: Anonymous.


Zgłoś ten post
Na górę
   
Odpowiedz z cytatem  
 
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Nowy temat Odpowiedz w temacie  [ Posty: 1 ] 

Szybka odpowiedź
Nazwa użytkownika:
Tytuł:
Wiadomość:

Emotikony
:D :) ;) :( :o :shock: :? 8-) :lol: :x :P :oops: :cry: :evil: :twisted: :roll: :!: :?: :idea: :arrow: :| :mrgreen: :geek: :ugeek:
Rozmiar czcionki:
Kolor czcionki
Pytanie
Wpisz w to pole słownie wynik działania matematycznego sześć plus sześć równa się:
To pytanie jest elementem zabezpieczającym przed automatycznym zamieszczaniem postów.
   


Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 1 gość


Możesz tworzyć nowe tematy
Możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

 Podobne tematy
 Tytuł tematu   Forum   Autor   Odpowiedzi 
 Silnik Fiat 2,4 JTD Common Rail wady, zalety, usterki  FIAT common rail - Regeneracja wtryskiwaczy | Naprawa wtrysków  Anonymous  1
 Najnowszy silnik Hondy Accord 2.2 i-DTEC w praktyce  HONDA common rail - Regeneracja wtryskiwaczy | Naprawa wtrysków  Anonymous  2
 Mazda 3 silnik common rail i PDF  MAZDA common rail - Regeneracja wtryskiwaczy | Naprawa wtrysków  Anonymous  1
 Mondeo mk4 2.0 tdci dw10c wymiana czujnika ciśnienia paliwa  FORD common rail - Regeneracja wtryskiwaczy | Naprawa wtrysków  lobaner  1
 silnik nie pali  WTRYSKIWACZE COMMON RAIL DELPHI INFORMACJE OGÓLNE  kucek1805  3
Szukaj:
Przejdź do:  

Nowości NowościMapa Strony Mapa StronyIndex Mapy strony Index Mapy stronyRSS RSSLista kanałów Lista kanałównaprawa turbosprezarekregeneracja wtryskiwaczy stat4u


Dokumenty i regulaminy | Polityka prywatności | Polityka cookies
Powered by phpBB © 2007 phpBB3 Group